Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Collector Betal Coll App

Står ju 35000 Max. Men hur vet man sin kreditgräns? Mina räkningar hann jag inte lägga in denna månad då hade bara 2 dagar tills att dom skulle betalas men tänkte ändå. Hur vet man vilket kredit man har där?

Står det inte i appen? Har fortfarande inte fått mitt att funka...

Hm, tycker att det är konstigt att ens kreditgräns ej syns, har man kunnat se den någon gång ? Jag har aldrig gjort det. Man vill ju inte dra på sig en onödig förfrågan

Hej, nej kreditgränsen syns ej, man får helt enkelt betala tills det tar stopp.

Mvh / Nisse

La en in kompis hyra idag o skulle kolla om det gick men det stod att dom inte kunde betala den för att jag inte uppfyllde kraven. Den va på 8833kr hyran. Så den gick inte. Men la in andra räkningar för 3700 kr. Gick bra fattar inte hur ska man veta vilken gräns man har o hur mycket man kan lägga in??

Tror att det finns en första gräns på 5000. Läste det i någon tråd.

Tror att det finns en första gräns på 5000. Läste det i någon tråd.
Tror det hade att göra med vid vilket belopp ny UC skulle tas numera tar de bara en UC inte vi varje ny betalning min första räkning var på 7750:- i juni förra året och de tog en UC som inte syns för det bara en lade in en ny faktura i december och då tog de ingen UC alls. De skriver själva:

Får jag någon kreditupplysning om jag använder tjänsten?

• En kreditpröving görs innan vi beviljar dig att använda Collector betalkoll som betalmedel för dina räkningar.
  • När kreditupplysningen tas innebär det att Collector gör en förfrågan men den påverkar inte din framtida kreditvärdighet.
  • Du godkänns och kan nu betala dina räkningar med mobilen och få dem samlade på en faktura. Det tas ingen kreditupplysning för varje faktura du skickar till oss

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp