Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chanser på Samla mina lån? 458k i skulder

Jag tänker att jag ringer till alla dom 3 före jag gör en ansökan när min sista FF gått ut! Har även min mor som medsökare, hon står redan som medsökare åt min syster också men hoppas inte det ska vara några problem då hon har årsinkomst på 500k och jag på 374k och hyffsat bra uc
Hur gammal är din mor? Och hur mycket har hon i blancolån? Även fast hon bara är medsökande på din systers lån så registreras summan på din mor också. Mitt råd är fortfarande att söka via lendo för att öka dina chanser, alla banker som nämnts i tråden är några av lendos samarbetsbanker. Lägg in en ansökan där och får du inget du är nöjd med så ring till nämnda banker och be dom göra en manuell koll genom den UC som redan är tagen via Lendo.

jag hade dessutom sökt på endast mig själv först för att slippa ha någon som medsökande om möjligt, därefter tagit med morsan i ditt fall om jag fick avslag. Det görs ju inget ny kreditupplysning på dig om du vill lägga till en medsökande i efterhand.

Hej! Har dragit på mig lån och krediter de senaste åren pga spelmissbruk, är i dagens läge spelfri sen 8 månader tillbaka.

Vill samla mina lån men undrar vad mina chanser är? Borde man göra en ansökan eller kommer det bli avslag? Vad tror ni?

Årsinkomst 2022: 358k
Årsinkomst 2023: 374k

Lån:

Bank Norwegian: 252 284kr

Wasa Kreditkort: 28 784kr

Wasa Lån: 65000kr

Nortmill Kontokredit: 43 311

Northmill Lån: 69 367kr

totalt: ca 458k i lån och krediter.

Jag har just nu endast en ff på UC som försvinner 8 februari. Inga anmärkningar eller skuldsaldo hos kronofogden. Har 5st avslutade lån som syns på mitt UC men vill samla de som är kvar, har jag goda chanser eller är det kört? Mitt kreditbetyg % är 3.2% idag men kommer bli lite bättre efter den 8 februari antar jag.
Det är ju inte så hög summa av skulder, finns dem som haft större skulder och blivit beviljade samlingslån. Eftersom du inte har skulder hos kfm och inga betalningsanmärkningar, så är chansen god att du får ett samlingslån. Vänta tills efter 8feb. Ansök sen hos samla, där får man flera låneförslag av flera banker, och det tas endast 1 upplysning. Skönt att ha alla lån samlade hos en bank även om räntan kanske är lite högre.
Lycka till!

Det är ju inte så hög summa av skulder, finns dem som haft större skulder och blivit beviljade samlingslån. Eftersom du inte har skulder hos kfm och inga betalningsanmärkningar, så är chansen god att du får ett samlingslån. Vänta tills efter 8feb. Ansök sen hos samla, där får man flera låneförslag av flera banker, och det tas endast 1 upplysning. Skönt att ha alla lån samlade hos en bank även om räntan kanske är lite högre.
Lycka till!
Tack för svar!! Menar du att jag ska ansöka hos ”sambla”?

Lendo eller Advisa tror jag de flesta ansöker hos.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp