Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans till samlingslån?

Behöver ta ett sista lån och en gång för alla reda ut min ekonomi.

Först lite information:
1. Inkomst: 397.000kr (i år blir det aningen högre)
2. Underskott av kapital: 86.000kr
3. Kreditkollen/UC: 0.8%
4. Betalningsanmärkningar: 0
5. Förfrågningar: 2 st, den sista försvinner i juni

Befintliga lån:

Collector: 386 000 kr
SEB: 158 000 kr
Bank Norwegian: 148 000 kr
Forex: 170 000 kr

Jag vet att jag har en hög lånesumma och ett högt underskott. Har två tänkbara scenarier:

1. Låna 100 000 kr för att leva på medan jag går aningen minus när jag betalar allt annat.

2. Ta ett större samlingslån (om jag kan) på längre tid och betala av 2 av de befintliga lånen.

Har läst lite olika åsikter på forumet senaste dagarna. En del menar att det inte går att låna så mycket mer med så hög skuldsumma i förhållande till lönen och med så mycket underskott. Andra menar att det alltid går med så bra UC score och att vissa aktörer inte bryr sig om underskottet.

Vad tror ni om mina chanser? Bör jag trixa med underskottet nu och sänka det i deklarationen till typ 30 000 kr? Är det bäst att vänta med ansökning tills båda UC förfrågningarna är borta?

Lånar du 100 tusen för att leva på så säger det bara svisch och så är pengarna slut.( om du inte har sjuhelsikes karaktär). Om du haft det så hade inte denna situationen uppstått.

Vad har du för ränta på lånen du har?

Forex: 5,92 procent
Collector: 7,65 procent
SEB: 5,88 procent
Bank Norwegian: 16,52 procent

Vad tror du om mina andra frågor Terrry? Har sett dig ge bra hjälp i andra trådar.

Har inte massa annat vid sidan av detta, ett lån på 30 000 kr från Credigo är det enda.

Du är nog rätt så körd ett tag... Du kan ju försöka få lägre ränta än det du har på BN men det är ju tveksamt om de går...

Jag har lån fördelade som så:

266.000 resurs
467.000 remember
175.000 Forex

Kreditkort
Utnyttjat 2348
Beviljat 157.000kr
(Remember more+flex 50+50)
(Amex 47.000)
(Ecster 10.000)

Utnyttjat pendlar mellan 2000-15000 beroende på om betalningen hinner registreras hos Amex när de skickar in till UC)

Inkomst 398.000kr

Så lån förhållande till inkomst vettekatten. Verkar inte finnas begränsningar där inte.

Ok, tack för alla svar så här långt. Vad har folk för erfarenheter av att sänka varje månads avbetalning? Bank norwegian och collector har den funktionen vet jag. Tror jag ska göra det nu. Går det att ringa till traditionella banker som SEB och be om en långsammare avbetalningstakt?

Hade SEB förut och när jag ville förlänga återbetalningstiden så fick jag som svar att de behövdes göra en ny låneansökan och en ny UC skulle tas. Dock var detta kanske 4 år sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp