Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cdon kreditupplysning

Frågade qliro vilken upplysning de tar om man vill ha på faktura. De svarade troligtvis creditsafe men ibland uc. Vill ju inte ha en uc fråga för 1000 kr. Är det någon som beställt på länge och i så fall var tog de upplysningen.

Någon annan får kanske rätta mig, men jag tror bara de tar UC som inte syns på upplysningen.

Jag har skrivit en del till Qliro förut (kanske tre månader sen) och dem sa också creditsafe och ibland uc och då frågade jag om det var full uc (och då lät dem rätt säker på att det var full uc)
Och jag kommenterade också att man inte vill ha en full uc för en låg summa och att förfrågan kan påverka betyget/riskprognosen

Så dumt. Dem sa inte att det fanns nån gräns på vilket belopp heller.

Sist jag handla mot faktura där..

Bilagor

• AF789680-D4F6-4B30-A461-B22DE0C1F085.png
    AF789680-D4F6-4B30-A461-B22DE0C1F085.png
    122.1 KB · Visningar: 593
Frågade qliro vilken upplysning de tar om man vill ha på faktura. De svarade troligtvis creditsafe men ibland uc. Vill ju inte ha en uc fråga för 1000 kr. Är det någon som beställt på länge och i så fall var tog de upplysningen.

Använd ABSOLUT INTE Qliro. Bojkotta de.

Jag valde att köra faktura en gång och sen missade att jag betala in hela summan så fakturan inkluderades i mitt Qliro-konto. Det per automatik gjorde a Qliro rapporterade till UC att jag hade en aktiv credit hos de.. vilket låg kvar i ett år efter betalning. Bara för att jag använde mig av fakturabetalningen..

Använd ABSOLUT INTE Qliro. Bojkotta de.

Jag valde att köra faktura en gång och sen missade att jag betala in hela summan så fakturan inkluderades i mitt Qliro-konto. Det per automatik gjorde a Qliro rapporterade till UC att jag hade en aktiv credit hos de.. vilket låg kvar i ett år efter betalning. Bara för att jag använde mig av fakturabetalningen..
Inga krediter ligger kvar om de avslutas. Men krediter avlutas inte bara genom att betala in hela beloppet, du måste även be dem avsluta och ta bort krediten.

Inga krediter ligger kvar om de avslutas. Men krediter avlutas inte bara genom att betala in hela beloppet, du måste även be dem avsluta och ta bort krediten.

Klart de gör det. UCs historik går tillbaka 1 år..

Vilket betyder att även om krediten är avslutad ligger den kvar som bagage. Precis som alla upplysningar gör.

Klart de gör det. UCs historik går tillbaka 1 år..

Vilket betyder att även om krediten är avslutad ligger den kvar som bagage. Precis som alla upplysningar gör.
Fast jag har för mig att det bara syns för DIG på uc, i ett år (om det är avslutat och slutbetalt) så då är det väl inte bagage?
Eller är beloppet inkluderat i din totala ”skuld”?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp