Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Cdon kreditupplysning

Fast jag har för mig att det bara syns för DIG på uc, i ett år (om det är avslutat och slutbetalt) så då är det väl inte bagage?
Eller är beloppet inkluderat i din totala ”skuld”?

Det syns för alla som gör en hel-upplysning. Klart det är bagage. Låt och säga att jag hade 10 stycken använda krediter för 6 månader sedan som nu är avslutade. Det är klart banken kommer ta in det i sin beslutsfattning.

Totala skuld?

Det jag syftar på är att det framgår att jag hade kredit på X från X datum till X datum.
Sedan ovanför det så står hur historiken av krediten har varit gällande betalningar.
Som sagt, det finns kvar i ett år.

Precis precis. Där ser du IHope. ;)
Jo jag menar inte om det syns eller inte, och den kanske är aktiv som ”Forum” har ;)
Har själv en kredit på Qliro som syns på minuc. Har betalat den nu och då blir den förhoppningsvis avslutad och sen är den kvar i ett år. Menade att den visas bara för en själv i ett år om den är avslutad? Det har jag iaf läst här på forumet

Min på 400kr syns som (avslutad) på minUC, Men inte på kreddy.
Varit så i tre månader nu

Jo jag menar inte om det syns eller inte, och den kanske är aktiv som ”Forum” har ;)
Har själv en kredit på Qliro som syns på minuc. Har betalat den nu och då blir den förhoppningsvis avslutad och sen är den kvar i ett år. Menade att den visas bara för en själv i ett år om den är avslutad? Det har jag iaf läst här på forumet

Jag kan bekräfta nu att det inte stämmer. Jag gick igenom en gammal UC-upplysningskopia och på den så syntes det för den som tagit upplysningen att en kredit avslutats flera månader tillbaka.

Jag ska också betala av min skuld snart på qliro och avsluta den. Blir intressant att se hur länge det syns på uc...

Min på 400kr syns som (avslutad) på minUC, Men inte på kreddy.
Varit så i tre månader nu
Qliro har aldrig synts på kreddy för mig och jag hade Qliro 1,5- 2år. För mig är den under avbetalning på minuc och på kreddy syns bara lån och krediter (tydligen inte samma som avbetalning)

Använd ABSOLUT INTE Qliro. Bojkotta de.

Jag valde att köra faktura en gång och sen missade att jag betala in hela summan så fakturan inkluderades i mitt Qliro-konto. Det per automatik gjorde a Qliro rapporterade till UC att jag hade en aktiv credit hos de.. vilket låg kvar i ett år efter betalning. Bara för att jag använde mig av fakturabetalningen..

Samma problem som jag har. Den svider! :/
Min kredit hos dom syns på UC. Aldrig mera Qliro sen när den är betald!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp