Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

C information kräver gammalt lån – preskriptionstid och risker?

Det lär inte komma något svar..

Dokumentation på preskavbrott lär han ha.

Vad är vägen ur detta om inte låta tingsrätten ta det?

Har han inget utslag så är det inte mycket han kan göra.
Om du kan göra något vettigt jag inte. Kanske är möjligt att väcka talan över preskription.

Har han inget utslag så är det inte mycket han kan göra.
Om du kan göra något vettigt jag inte. Kanske är möjligt att väcka talan över preskription.
Det bästa är väl att bestrida och hävda preskription? Så får tjommen ta det vidare.

Det lär inte komma något svar..

Dokumentation på preskavbrott lär han ha.
Skulderna helt slutbetalda eller så har skulderna aldrig funnits från första början. Det finns inget preskavbrott - för det finns ingen skuld till att börja med. Detta är rent bedrägeri.
Adam spelar på att man inte blir helt säker på om skulden är slutbetald fast den är slutbetald. Alternativt att man endast gjort en ansökan men aldrig fått några pengar och inget lån finns överhuvudtaget.

Ja, skriv att du bestrider kravet pga preskription och oskäliga avtalsvillkor.

Han kommer inte att bekräfta någonting. Han fungerar inte så.
Polisanmäl.. en fråga som slog mig börjar det inte likna trakasserier el stalkning av folk?

Fick idag ett brev från C information gällande en skuld på ett lån taget 2013-09. - Inga påminnelser har skickats vad jag vet förrän nu denna daterad 2025-12 samt
Osäker om jag någonsin haft ett lån där

Det är inget orimligt belopp att betala tillbaka men funderar över preskriptionstiden samt om jag ev tar någon ytterligare risk i att betala - givet avsändaren
Bestrid skulden och polisanmäl.. ju fler anmälningar ju säkrare åker han dit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp