Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

C information kräver gammalt lån – preskriptionstid och risker?

Bestrid skulden och polisanmäl.. ju fler anmälningar ju säkrare åker han dit
tror det är bra om ni sammanstrålas här, ni alla som anmäler så att det står klart för Polisen att det är en ful fisk man har med att göra. Solklart fall av bedrägeri!

tror det är bra om ni sammanstrålas här, ni alla som anmäler så att det står klart för Polisen att det är en ful fisk man har med att göra. Solklart fall av bedrägeri!
Jag tror både polis, tingsrätt och kfm har vart på honom x antal ggr. Men han blir aldrig dömd / fortsätter bara.

Att han skickar en massa krav just nu kan ha att göra med att han förlorat en massa pengar i tvisten mot Danske Bank. Bedragaren måste ju få igen dessa pengar på något vis...

Jag tror både polis, tingsrätt och kfm har vart på honom x antal ggr. Men han blir aldrig dömd / fortsätter bara.
Dom håller nog ögona på honom. Men de krävs ju att man polisanmäler. Anmäler till Konsumentverket, Finansinspektionen, skickar kopior till Kronofogden.
Till slut gör han nåt och då åker han dit och förhoppningsvis får sitta inne en längre tid.

Dom håller nog ögona på honom. Men de krävs ju att man polisanmäler. Anmäler till Konsumentverket, Finansinspektionen, skickar kopior till Kronofogden.
Till slut gör han nåt och då åker han dit och förhoppningsvis får sitta inne en längre tid.
Han har härjat över 10 år. Kommer inte hända någonting. Men man får ju hoppas att hans girighet äntligen får någon myndighet att vakna på riktigt. Snubben verkar ha privata skulder hos KFM just nu. Kan vara så att alla hans pengar förvaras inom bolaget för att Kronofogden inte ska komma åt dom... Någon som har mer ork än jag kanske kan ta reda på hur det ligger till...

Förvaltningsrätten hänvisade till polisen. De hanterar inte den typen av ärenden blev svaret. Kronofogden har gjort ganska mycket för att stoppa honom, men andra myndigheter verkar inte vara lika villiga tyvärr. Det här kräver helt enkelt mobilisering.

Han har härjat över 10 år. Kommer inte hända någonting. Men man får ju hoppas att hans girighet äntligen får någon myndighet att vakna på riktigt. Snubben verkar ha privata skulder hos KFM just nu. Kan vara så att alla hans pengar förvaras inom bolaget för att Kronofogden inte ska komma åt dom... Någon som har mer ork än jag kanske kan ta reda på hur det ligger till...

Förvaltningsrätten hänvisade till polisen. De hanterar inte den typen av ärenden blev svaret. Kronofogden har gjort ganska mycket för att stoppa honom, men andra myndigheter verkar inte vara lika villiga tyvärr. Det här kräver helt enkelt mobiliseringar
Jag lyssnade på hans rättegång o den var en cirkus. Han är ju psykopat..autism eller inte.
då är han lite mer sårbar om han har egna skulder hos Kfm.
det finns ju regler kring allt han gör. Till exempel har man rätt till att få en kopia på signerat avtal samt en kopia på utbetalning av lånen.. själva transaktionerna. Det styrs genom konsumentkreditlagen. Det ska också vara tydligt villkor o enkelt allt läsa. De fakturor han skickat är ju att vilseleda att summan är mindre än va den är, det är olagligt. Så alla som fått fakturor eller stämningsansökan, bestrid, och berätta att ni kommer polisanmälas, be om kopia på skriftligt avtal och låt han bevisa skulden, kommer det en stämningsansökan via tingsrätt så spela in den muntliga förberedelsen oxå och spara den länge… Han kommer att dra tillbaks stämningsansökan och domstolen kommer fråga om du går med på det och om du yrkar på ersättning. Säg ja för din tid du lägger ner på hans skit och om det finns advokatkostnader. Kräv oxå att han ska vara närvarande vid förhandlingen., han är med via länk annars. Preskription gäller väl ofta för dessa fakturor med så bra att nämna.
Men ser att det står två bakom företaget så vid polisanmälan kanske man ska anmäla hans mamma Lena med. Sen anmäla till konsumteverket och Finansinspektionen.. polisanmäl o skicka kopior till kfm med.. det kommer att löna sig.

Även jag har fått brev från C Information AB. Idioten kräver mig på många tusen plus en skyhög årlig ränta, för ett drygt 10 år gammalt lån som var på 1000 kr.

Har grävt en hel del i min mail. Lånet är korrekt, men jag fick ett erbjudande om att slutbetala det 2018, vilket jag som tur var gjorde. Jag har kvar både mailet från honom och har även bevis på transaktionen från banken. Känns jäkla gott att jag hittade det om han nu tar detta vidare.

Och visst borde det ses som ett bedrägeri att kräva någon på ett så högt belopp, för något som betalades för 8 år sedan? Kan man stämma honom eller är det bara en vanlig polisanmälan som gäller? Hur skulle ni agerat?

Även jag har fått brev från C Information AB. Idioten kräver mig på många tusen plus en skyhög årlig ränta, för ett drygt 10 år gammalt lån som var på 1000 kr.

Har grävt en hel del i min mail. Lånet är korrekt, men jag fick ett erbjudande om att slutbetala det 2018, vilket jag som tur var gjorde. Jag har kvar både mailet från honom och har även bevis på transaktionen från banken. Känns jäkla gott att jag hittade det om han nu tar detta vidare.

Och visst borde det ses som ett bedrägeri att kräva någon på ett så högt belopp, för något som betalades för 8 år sedan? Kan man stämma honom eller är det bara en vanlig polisanmälan som gäller? Hur skulle ni agerat?
Bestrid och polisanmäl. Mer kan du väl inte göra just nu.

Åh,, jag hade nog polisanmält honom..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp