Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bara för att novembers dragning betalades in dagen efter lönen, så är det inte säkert att det är likadant för december. När jag hade löneutmätning så betalade arbetsgivaren in lite hur som helst och en gång glömde de helt, tills jag påminde dem. Oftast handlar det om att de måste lägga in betalningen manuellt på banken, den går inte i det normala flödet för leverantörsbetalningar på fil.
Det är sant. Men i november hävdade kronofogden över en vecka att inga pengar hade betalats in, och det hade dom ju. Så det blir svårt att veta vad man ska tro på. Nu har jag fått svar att arbetsgivaren har betalat in den 24e, så det här krånglet ligger faktiskt på Kronofogden.

Under all kritik, ska man leva på luft då eller :mad:
Ungefär så! Nu fick jag lite hjälp från väldigt oväntat håll, så jag har till mat och det viktigaste. Men det känns ändå orimligt att det ska va såhär.

Skulle tro att problemet ligger hos arbetsgivaren. Kronofogden är snabba på att betala ut och inte direkt så att dem sitter och håller på pengarna för att bara. Så förmodligen arbetsgivaren som gjort ngt fel någonstans

Ungefär så! Nu fick jag lite hjälp från väldigt oväntat håll, så jag har till mat och det viktigaste. Men det känns ändå orimligt att det ska va såhär.
Det brukar vara så, från väldigt oväntat håll!

Det brukar vara så, från väldigt oväntat håll!
Ja, det är fantastiskt. Jag brukar försöka tänka att allt positivt man får ska man "pass forward". Behöver inte vara på samma sätt alltid, men omtanke och vänlighet.

Har pratat med Kronofogden som nu återigen hävdar att arbetsgivaren inte har betalat in några pengar. Dom har alltså skickat nån lista på alla avdrag, (stor arbetsgivare, flera med:( utmätning) men inte betalat in några pengar. Kronofogden brukar skicka en påminnelse först månaden efter sa hon jag pratade med, men dom skulle göra det på en gång i detta fallet. Har mejlat min löneansvariga så får vi se, men sist var det ju ord mot ord. Kronofogden sa att arbetsgivaren inte betalat in och arbetsgivaren att dom hade betalat in. Eftersom mitt avdrag för november bokfördes på mina skulder dagen efter jag fick min lön, så hade ju arbetsgivaren bevisligen visst betalat in!
Nu får jag ju inga pengar fråns tidigast nästnästa vecka och ännu en månad är måendemässigt förstörd.
:mad: Stackars dej. Va har du för arbetsgivare? Jobbar själv åt kommunen är det så här det ska bli?!

:mad: Stackars dej. Va har du för arbetsgivare? Jobbar själv åt kommunen är det så här det ska bli?!
Tack! Det var alltså inte arbetsgivaren i november trots att kronofogden hävdade det. Så jag tror att det är kronofogden som krånglar av någon anledning. Men jag vet ju inte. Dom skyller på varandra och båda låter trovärdiga när jag pratar med dom. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer behöva fler återbetalningar på ett tag framöver efter denna för jösses vilken stress. Glasögon står väl på listan härnäst men så länge jag inte har ett maxbeslut ska jag nog försöka jobba lite extra istället för att få in dom pengarna. Det vinner både borgenärerna och jag på.

Ja jag jobbar inom kommunen, de räknas som en större arbetsgivare enligt kronofogden.

Tack! Det var alltså inte arbetsgivaren i november trots att kronofogden hävdade det. Så jag tror att det är kronofogden som krånglar av någon anledning. Men jag vet ju inte. Dom skyller på varandra och båda låter trovärdiga när jag pratar med dom. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer behöva fler återbetalningar på ett tag framöver efter denna för jösses vilken stress. Glasögon står väl på listan härnäst men så länge jag inte har ett maxbeslut ska jag nog försöka jobba lite extra istället för att få in dom pengarna. Det vinner både borgenärerna och jag på.

Ja jag jobbar inom kommunen, de räknas som en större arbetsgivare enligt kronofogden.
Så man får alltså lägga ut pengar själv om man behöver glasögon/ tandvård? Vad kostade din tandvård? Fick du hela summan? Är det samma för glasögon?

Nu är det jobbigt. Väntar på inkomstredovisning Hoppas jag får en lön till. Men är deltidssjukskriven just nu så det blir väl inte så mycket. Mår skitdåligt. Känner mej orolig hur allt ska bli. Vet man om man får maxbeslut eller inte?

Kan det vara så att din kommun och/eller kronofogden använder Primula som drabbades av en IT-attack och det strular pga det? Den är fortfarande inte löst.

Så man får alltså lägga ut pengar själv om man behöver glasögon/ tandvård? Vad kostade din tandvård? Fick du hela summan? Är det samma för glasögon?

Nu är det jobbigt. Väntar på inkomstredovisning Hoppas jag får en lön till. Men är deltidssjukskriven just nu så det blir väl inte så mycket. Mår skitdåligt. Känner mej orolig hur allt ska bli. Vet man om man får maxbeslut eller inte?
Ja för vanlig tandvård får man betala själv. Undersökning och enklare lagningar. Vid större och dyrare åtgärder kan man få behålla extra för det, då får man skicka in ett kostnadsförslag från tandläkaren som KFM ska godkänna. Samma med glasögon/linser. Det handlar om att visa behovet samt att det är det billigaste alternativet som väljs.
När det gäller akut tandvård som absolut inte kan vänta kan man få behålla mer i efterhand om man kan visa fakturan samt att det verkligen var akut.
2400:- kostade det och ja, jag ska få behålla hela summan extra. Får ju inga pengar utan det måste finnas av min lön/mitt avdrag att ta av för att det ska göras en återbetalning.

Håller tummarna, vet att det är en jobbig tid. Men för många känns det lättare sen när man vet vad man har att leva på och vänjer sig vid det. Håll ut!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp