- Meddelanden
- 2 148
- Mottagna reaktioner
- 2 023
- Poäng
- 1 397
Det är sant. Men i november hävdade kronofogden över en vecka att inga pengar hade betalats in, och det hade dom ju. Så det blir svårt att veta vad man ska tro på. Nu har jag fått svar att arbetsgivaren har betalat in den 24e, så det här krånglet ligger faktiskt på Kronofogden.Bara för att novembers dragning betalades in dagen efter lönen, så är det inte säkert att det är likadant för december. När jag hade löneutmätning så betalade arbetsgivaren in lite hur som helst och en gång glömde de helt, tills jag påminde dem. Oftast handlar det om att de måste lägga in betalningen manuellt på banken, den går inte i det normala flödet för leverantörsbetalningar på fil.
utmätning) men inte betalat in några pengar. Kronofogden brukar skicka en påminnelse först månaden efter sa hon jag pratade med, men dom skulle göra det på en gång i detta fallet. Har mejlat min löneansvariga så får vi se, men sist var det ju ord mot ord. Kronofogden sa att arbetsgivaren inte betalat in och arbetsgivaren att dom hade betalat in. Eftersom mitt avdrag för november bokfördes på mina skulder dagen efter jag fick min lön, så hade ju arbetsgivaren bevisligen visst betalat in!