Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ändå 840000 på 10 år.
Samma läge här. Har 720000:- i skuld som jag betalar 7000:-/m med löneutmätning. Om 10 år har jag betalat 84000:- och ändå har skulden ökat till närmre 1.3 miljoner. Nu ska jag gå upp till heltid och får 11000:- i löneutmätning under nästa år. Det innebär att jag betalat 1.3 miljoner men ändå kommer skulden vara runt miljonen, alltså ökat med 300000:-. Helt sinnessjukt.

Får man inte bidrag för tandläkare och optiker? Bara över ett visst belopp?:(

Jag har också varit sjuk
Lånat pengar till mat av min familj.Fruktansvärt skämmigt. Jag har inte betalat lånen. Nu börjar det gå till inkasso. Fick pengar igår äntligen från f.k. Då betalade jag till credifi 4000 ca. Tänkte det var bra att få bort skulden....

Idag ringde kfm. Får ingen skuldsanering. För att jag inte är "mogen för det". Tror att det stora felet var att jag lånat i närtid av familjen och i somras Jag var inte så smart att jag medgav det.:/ (3500 kr)
Jag har inte kunnat gömma i madrassen pga sjukdom. Varit sjuk o fått skitlön sen september. Men ska verkligen skärpa mej nu. Det är hemskt att inte ha ett öre i slutet av månaden. Hoppas på ett bättre 24 ;)
Vad menar du med att du inte var så smart och medgav det?

Vad menar du med att du inte var så smart och medgav det?
Jag har "lånat i närtid". Alltså lånat av anhöriga. Då är jag inte mogen för skuldsanering. Förstår hur han menar. Andra hade kanske varit "smartare" och inte nämnt det.

Samma läge här. Har 720000:- i skuld som jag betalar 7000:-/m med löneutmätning. Om 10 år har jag betalat 84000:- och ändå har skulden ökat till närmre 1.3 miljoner. Nu ska jag gå upp till heltid och får 11000:- i löneutmätning under nästa år. Det innebär att jag betalat 1.3 miljoner men ändå kommer skulden vara runt miljonen, alltså ökat med 300000:-. Helt sinnessjukt.
Modernt slaveri?

Det är ändå 840000 på 10 år.
Joo, det är sinnessjukt.

Min handläggare sa ordagrant när vissa bolag började försöka fula sig och säga att lånen är tagna iår: "Jag hoppas verkligen det blir en reglering mot dessa banker som lånar ut t ill ockerränta, jag har 0 sympati för att de får tillbaka sina pengar"

Alltid trott KFM är på bankernas sida, vilket de iofs är också. Men fyfan vad KFM har hjälpt mig både ekonomiskt och psykiskt via samtal.
Säga vad man vill om KFM, men de personer som gnäller på KFM har nog aldrig förstått deras jobb.

Joo, det är sinnessjukt.

Min handläggare sa ordagrant när vissa bolag började försöka fula sig och säga att lånen är tagna iår: "Jag hoppas verkligen det blir en reglering mot dessa banker som lånar ut t ill ockerränta, jag har 0 sympati för att de får tillbaka sina pengar"

Alltid trott KFM är på bankernas sida, vilket de iofs är också. Men fyfan vad KFM har hjälpt mig både ekonomiskt och psykiskt via samtal.
Säga vad man vill om KFM, men de personer som gnäller på KFM har nog aldrig förstått deras jobb.
KFM är inte på någons sida.
Uppdraget är att verkställa beslut rättssäkert för både sökande och svarande.

KFM som instans kanske inte är. Men personerna som jobbar där är ju givetvis inte hjärtlösa människor.
@Insatt Dåligt formulerat kanske. Menar givetvis att inte att folk generellt är hjärtlösa. Menar mer att oavsett arbeta eller titel så är det självklart att man fortfarande kan känna sympati och ha ett överhängande tyckte även fast man måste vara opartisk när man väl gör sitt jobb.

Den uppfattningen jag fick av min handläggare iallfall när hon sade så som hon gjorde.
Sen kanske jag bara hade tur och att alla andra handläggare är helt tomma i huvudet och bara ser siffror.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp