Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej det är bara stora grejer hos tandläkaren man kan få behålla mer för tydligen. Linser verkar jag dock ha rätt att behålla för, ska kolla nästa vecka exakt vad som gäller men jag behöver ett intyg på behovet plus att det är den billigaste sorten som fungerar som köps.

Hur har du det med pengar nu? Själv har jag det skralt som fasen ännu en månad. Får lön 22.
Har inga pengar kvar. Men maten räcker nog.

5 dagar kvar till man får sjukpenning.
Har varit tandläkaren dragit ut och fått en ny tand. Kan ej sova. Ska vara uppe tills 08.00 då börjar DV

Nej, det är på gränsen att jag ens klarar det jobb jag har just nu med mitt mående, så i dagsläget prioriterar jag faktiskt hälsan först. Var rädd om dig du med!

Ja jag hoppas jag ska kunna jämka och få behålla det. Bor långt ifrån Stockholm.
Jag ska det tidsnog. Jag har vart sjukskriven för ums jag med. Men än så länge funkar det nog en stund till.

Det tror jag att du får. Det står tom i mitt beslut från KF att jag jämkar men det är inget dem drar utan det får jag ut extra.

Ja det är väl det man brukar göra. Tror dom flesta har någon liten summa kontanter. Det går ju inte att gå till tandläkaren i februari som jag måste, och laga 2 tänder för totalt 3000:-, utan att spara till det. Jag kan inte ta det av förbehållet en och samma månad. Så bara där blir det liksom nödvändigt att ha lite grann i buffert på sikt. Men som sagt inga stora summor.
Får man inte bidrag för tandläkare och optiker? Bara över ett visst belopp?:(

Jag har också varit sjuk
Lånat pengar till mat av min familj.Fruktansvärt skämmigt. Jag har inte betalat lånen. Nu börjar det gå till inkasso. Fick pengar igår äntligen från f.k. Då betalade jag till credifi 4000 ca. Tänkte det var bra att få bort skulden....

Idag ringde kfm. Får ingen skuldsanering. För att jag inte är "mogen för det". Tror att det stora felet var att jag lånat i närtid av familjen och i somras Jag var inte så smart att jag medgav det.:/ (3500 kr)
Jag har inte kunnat gömma i madrassen pga sjukdom. Varit sjuk o fått skitlön sen september. Men ska verkligen skärpa mej nu. Det är hemskt att inte ha ett öre i slutet av månaden. Hoppas på ett bättre 24 ;)

Får man inte bidrag för tandläkare och optiker? Bara över ett visst belopp?:(

Jag har också varit sjuk
Lånat pengar till mat av min familj.Fruktansvärt skämmigt. Jag har inte betalat lånen. Nu börjar det gå till inkasso. Fick pengar igår äntligen från f.k. Då betalade jag till credifi 4000 ca. Tänkte det var bra att få bort skulden....

Idag ringde kfm. Får ingen skuldsanering. För att jag inte är "mogen för det". Tror att det stora felet var att jag lånat i närtid av familjen och i somras Jag var inte så smart att jag medgav det.:/ (3500 kr)
Jag har inte kunnat gömma i madrassen pga sjukdom. Varit sjuk o fått skitlön sen september. Men ska verkligen skärpa mej nu. Det är hemskt att inte ha ett öre i slutet av månaden. Hoppas på ett bättre 24 ;)
Nej inte för "enklare" lagningar, bara stora grejer sa dom till mig. Optikern får man inte för men man kan få för glasögon eller linser, men då måste man först skicka in intyg på att man behöver det och att det är billigaste sorten. Hag har inte ens haft råd att gå dit och göra en ny synundersökning än, så det får vänta tills nästa år.

Ja, det är verkligen en svår press att inte ha pengar, förstår dig. Vad blir det härnäst, löneutmätning med tanke på ingen skuldsanering? Hoppas verkligen vi båda får ett bättre 2024!

Äntligen kan jag räkna ner dagarna till lön. Ännu en fruktansvärt stressande månad är snart över. Jag har mycket utgifter den här månaden så det blir inget extra direkt, men det går att klara sig. Och utan spel kommer ju inga summor försvinna som dom gjort förut heller. Efter räkningar återstår 4790:-, som budgeteras såhär:

Mat 2200:-
Julklappar 590:-
Linser 400:-
Övrigt 1600:-

Under övrigt ska det få plats:
Bingolott till uppesittarkvällen
Hudvård
CC-cream
Simhallsbesök
Övrigt

Äntligen kan jag räkna ner dagarna till lön. Ännu en fruktansvärt stressande månad är snart över. Jag har mycket utgifter den här månaden så det blir inget extra direkt, men det går att klara sig. Och utan spel kommer ju inga summor försvinna som dom gjort förut heller. Efter räkningar återstår 4790:-, som budgeteras såhär:

Mat 2200:-
Julklappar 590:-
Linser 400:-
Övrigt 1600:-

Under övrigt ska det få plats:
Bingolott till uppesittarkvällen
Hudvård
CC-cream
Simhallsbesök
Övrigt

Försök hitta 200:- varje månad att lägga på ett "absolut nödkonto" som du aldrig rör om det inte är jättenödvändigt. Lägg in det som en "räkning" som dras varje månad direkt när lönen kommer.

Försök hitta 200:- varje månad att lägga på ett "absolut nödkonto" som du aldrig rör om det inte är jättenödvändigt. Lägg in det som en "räkning" som dras varje månad direkt när lönen kommer.
Absolut, bra input. Tanken är att börja spara lite grann från januari när ekonomin blir lite mer stabil ^^

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp