Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skulle få behålla 2000:- mer denna månad med KFM la det som en återbetalning, alltså att jag ska få tillbaka dom direkt dom dragits och betalats in av arbetsgivaren. Ni som läst mina inlägg vet att det varit en hel del krångel. Och fortfarande inga pengar. Mina borgenärer fick sina pengar igår men jag har inte fått mina trots att jag behöver för mediciner. Så nu har jag hämtat ut mediciner och har 18:- kvar på kontot för att vara exakt. Ingenting alltså. Blir så frustrerad för det är en enorm stress att inte ha pengar och inte veta när man får dom. Jag satte mig många gånger i skiten själv, men när jag inte gör det så blir det såhär. Usch!

Jag skulle få behålla 2000:- mer denna månad med KFM la det som en återbetalning, alltså att jag ska få tillbaka dom direkt dom dragits och betalats in av arbetsgivaren. Ni som läst mina inlägg vet att det varit en hel del krångel. Och fortfarande inga pengar. Mina borgenärer fick sina pengar igår men jag har inte fått mina trots att jag behöver för mediciner. Så nu har jag hämtat ut mediciner och har 18:- kvar på kontot för att vara exakt. Ingenting alltså. Blir så frustrerad för det är en enorm stress att inte ha pengar och inte veta när man får dom. Jag satte mig många gånger i skiten själv, men när jag inte gör det så blir det såhär. Usch!

Förbannat tråkigt när de strular :'( man ska aldrig lita på myndigheter, de jobbar långsamt... (s länge inte de har något att vinna på det, för då kan det gå undan..)

Menar detta <3jättesnällt<3 nu så läs det rätt....
Det är just för sådana här tillfällen som jag avrått dig i tråden att köpa soffbord, ljusstakar och dyra julklappar... då hade du haft de pengarna som buffert nu...

Jag hoppas verkligen att pengarna trillar in snabbt.

Förbannat tråkigt när de strular :'( man ska aldrig lita på myndigheter, de jobbar långsamt... (s länge inte de har något att vinna på det, för då kan det gå undan..)

Det är just för sådana här tillfällen som jag avrått dig i tråden att köpa soffbord, ljusstakar och dyra julklappar... då hade du haft de pengarna som buffert nu...

Jättebra tips

Njae, så enkelt är det inte. Jag har köpt några mindre saker men det är för ett presentkort jag fick när jag fyllde år. Och en julklapp hittills för 300:-. Sen mat och räkningar osv. Så det är då ingen dyr julklapp som köpts ännu. Det som åt upp dom sista pengarna var mediciner och valet att hämta ut dom var av anledningen att jag inte vill riskera att bli sjukskriven igen i onödan, och förlora ännu mer inkomst framöver. Men jag förstår hur du menar ❤️
Pengarna är nu bokade på mitt konto att komma in imorgon. Äntligen. Sen väntar jag på ytterligare 1000:- från ett stipendium också, så 3000:- totalt att leva på i 2 veckor ca. Mat, hårvårdsproduktet och julklappar är väl det nödvändiga. Och så ska jag försöka lägga undan iaf 500:-.
Önskar att jag kunde dra iväg nånstans på en weekend istället. Ju sämre jag mått ju mer vill jag kompensera och bara njuta av livet. Men det fungerar inte just nu. Ska spara och hoppas på nästa år. Tack för pepp!

Kan andas igen. Pengarna är utbetalda och jag har handlat mat, schampo och sånt nödvändigt. Och har 1500:- kvar och 2 veckor till lön. Förhoppningsvis kommer mina 1000:- för studiestieåendiet snart också. Till er som kämpar, gör allt ni kan för att spara lite. Att ha en buffert är fasen ALLT. Om det sen är 1000:- eller 5000:- man kan spara ihop, men något. För att stå helt utan pengar är inte en hälsosam stress. Ångrar så att jag inte sparade mer när jag släppte allt. Men nya tag framåt!

Kan andas igen. Pengarna är utbetalda och jag har handlat mat, schampo och sånt nödvändigt. Och har 1500:- kvar och 2 veckor till lön. Förhoppningsvis kommer mina 1000:- för studiestieåendiet snart också. Till er som kämpar, gör allt ni kan för att spara lite. Att ha en buffert är fasen ALLT. Om det sen är 1000:- eller 5000:- man kan spara ihop, men något. För att stå helt utan pengar är inte en hälsosam stress. Ångrar så att jag inte sparade mer när jag släppte allt. Men nya tag framåt!
Vad skönt att det löste sig för dig. Vet hur man mår när man knappt har en krona på kontot. :'(
Buffert är superviktigt, och supersvårt att spara ihop till med utmätning. Men nån hundring här och där blir mycket till slut.

Snart nytt år, och nya utmaningar. Och som tur är blir vi klokare av våra misstag… så jag tror 2024 har potential för att bli betydligt bättre än 2023. :folded:

Vad skönt att det löste sig för dig. Vet hur man mår när man knappt har en krona på kontot. :'(
Buffert är superviktigt, och supersvårt att spara ihop till med utmätning. Men nån hundring här och där blir mycket till slut.

Snart nytt år, och nya utmaningar. Och som tur är blir vi klokare av våra misstag… så jag tror 2024 har potential för att bli betydligt bättre än 2023. :folded:
Ja, det är en press som nog är svår att föreställa sig om man inte varit där. Absolut. Man måste börja någonstans. Vi hoppas på 2024 :)

Vad är det här för en månad?! Först strulade arbetsgivaren med löneutmätningen, och nu har jag inte heller fått mina pengar från facklig utbildning som dom sa skulle komma idag. Jag klarar mig ändå, men det är surt att hela tiden behöva vänta och inte få pengar när man förväntat sig.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp