Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej jag överanvänder aldrig linser. Gjorde förr och fick en infektion som gjorde att jag inte kunde ha linser på 2 år. Idag är synen så dålig att jag måste ha dom för att ens klara mig hemmavid. Har endagslinser numera. Dyra men vi har testat mycket efter den där infektionen och jag kan inte riskera nåt.
Jag har en person att köpa julklappar till men det är också en familjemedlem som står mig närmst av alla, som odiskutabelt ska ha julklappar. Kan spara lite grann i januari så det är planen att lägga undan då. Vi får väl se vad allt kostar, kanske går att spara en liten summa iallafall :)
Adventsljusstakar ska jag köpa, men kikar både på rea och loppis så behöver inte vara dyrt tänker jag.
Kollar du noga efter billigaste stället att köpa?

Samma butik kan ha flera olika priser beroende på vilken väg man söker sig dit.

Jag betalar oftast hälften vad de stora kände optiker kedjorna tar för sina linser av samma sort.

Kollar du noga efter billigaste stället att köpa?

Samma butik kan ha flera olika priser beroende på vilken väg man söker sig dit.

Jag betalar oftast hälften vad de stora kände optiker kedjorna tar för sina linser av samma sort.
Ja självklart. Men jag har ett lite komplicerat synfel och priserna varierar mellan 500-700:- beroende på vad som finns för rabatter och vilken sida. Vi har testat billigare varianter men dom funkar inte pga känsliga ögon och komplext synfel.

Senast ändrad:
Ja självklart. Men jag har ett lite komplicerat synfel och priserna varierar mellan 500-700:- beroende på vad som finns för rabatter och vilken sida. Vi har testat billigare varianter men dom funkar inte pga känsliga ögon och komplext synfel.
Förstår det var bara ett tips, många missar att en googling kan spara 50% online lite här och där.

Förstår det var bara ett tips, många missar att en googling kan spara 50% online lite här och där.
Ja men absolut ett bra tips! Denna gången var mina linser billigast på synsam med en rabatt. Det kanske man inte heller tänker sig.

Äntligen fått lön. Betalat ikapp släpande hyra plus månadens räkningar. Beställt linser, köpt mat och ett par julklappar. 3800:- kvar på kontot. Oerhört trött och känns som om jag ska bli sjuk. Aldrig mer ska jag sätta mig i en så usel sits igen. Jag vill leva. Jag vilar i tillit till framtiden och njuter av det enkla i en kopp kaffe, tända ljus och lite julmusik ikväll. Tacksam att jag stått på benen genom allt, nu ska det bara bli bättre.

Ja men absolut ett bra tips! Denna gången var mina linser billigast på synsam med en rabatt. Det kanske man inte heller tänker sig.
Det ingår väl synundersökningar i priset också, som man får ta hänsyn till vid jämförelse. Har också märkt att det inte blir billigare att jaga på nätet, när man behöver starka styrkor har -12.0, då verkar inte de lämna så stora rabatter, samma gäller glasögon.

Jag har bestämt mig för att börja spara. Inga stora summor, för det får man inte ha, men några tusen iallafall. Trots löneutmätning. För den ångest jag levt med först pga mina egna val och denna månad pga fel med löneutmätningen från arbetsgivaren, tar all min energi. Jag orkar inte må så längre, så som man mår när man inte har några pengar alls. Om mobilen går sönder, så står jag utan. Har inga gamla reserver. Om jag blir sjuk igen, som ganska nyligen, och behöver mediciner som är utanför högkostnadsskyddet för några hundra akut, då klarar jag inte det. Så en liten buffert måste jag ha. Först ska jag spara ihop 2000:- så snabbt som möjligt, sen minst 200:- i månaden. Trygghet går banne mig före allt. Hur mycket jag än längtar efter att åka iväg en sväng eller att gå på SPA. Det får vänta.

Jag har bestämt mig för att börja spara. Inga stora summor, för det får man inte ha, men några tusen iallafall. Trots löneutmätning. För den ångest jag levt med först pga mina egna val och denna månad pga fel med löneutmätningen från arbetsgivaren, tar all min energi. Jag orkar inte må så längre, så som man mår när man inte har några pengar alls. Om mobilen går sönder, så står jag utan. Har inga gamla reserver. Om jag blir sjuk igen, som ganska nyligen, och behöver mediciner som är utanför högkostnadsskyddet för några hundra akut, då klarar jag inte det. Så en liten buffert måste jag ha. Först ska jag spara ihop 2000:- så snabbt som möjligt, sen minst 200:- i månaden. Trygghet går banne mig före allt. Hur mycket jag än längtar efter att åka iväg en sväng eller att gå på SPA. Det får vänta.
Jättebra beslut!!!! :tummen: :tummen:

Du får inte ha "några tusen" heller, om du menar på kontot. Däremot om du tar ut kontanter och sätter in vid behov kan du ha hur mycket som helst undanstoppat.

Du får inte ha "några tusen" heller, om du menar på kontot. Däremot om du tar ut kontanter och sätter in vid behov kan du ha hur mycket som helst undanstoppat.
Ja precis. Det får ju bli i kontanter. Absolut nödvändigt för att ha nån grundläggande trygghet. Men det handlar inte om att spara överdrivet mycket heller, kostnaderna lär ju komma successivt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp