Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget för nöjen m.m.

Hej, hur mycket lägger ni på nöjen varje månad, tar inte med spelmissbruk och shoppingmissbruk.
Med nöjen tänker jag på saker som inte är nödvändiga men som man unnar sig:
Barrundor
Systembolaget
Utemat
Event, bio, fotboll m.m.
Resor
Nikotin (snus, cigg)

Insett att jag lägger cirka 10k i månaden, varav hälften på alkohol (ute och hemma), en femhundring till snus och resten utemat m.m.

Nästa år är planen att få ner denna kostnad till cirka 5000 kr per månad.

Hej, hur mycket lägger ni på nöjen varje månad, tar inte med spelmissbruk och shoppingmissbruk.
Barrundor
Systembolaget
Utemat
Event, bio, fotboll m.m.
Resor
Nikotin (snus, cigg)

Insett att jag lägger cirka 10k i månaden, varav hälften på alkohol (ute och hemma), en femhundring till snus och resten utemat m.m.

What? När vi båda hade löneutmätning prioriterade man bort sånt. Har man råd att lägga så mycket pengar på sånt har man inte det dåligt ställt :eek:

What? När vi båda hade löneutmätning prioriterade man bort sånt. Har man råd att lägga så mycket pengar på sånt har man inte det dåligt ställt :eek:

Japp, hur ser det ut för dig i dagsläget med nöjen?

Barrundor
Systembolaget
Utemat
Event, bio, fotboll m.m.
Resor
Nikotin (snus, cigg)

Barrundor cirka 3000 i månaden.
Hockey och fotboll ligger jag väl på 1000 i månaden (mer under hockeysäsongen)
Systembolaget kanske 500 i månaden
Resor på sommaren men det blir inte så mycket utslaget över ett år säg 1000 i månaden.
Nikotin hmm 800 på snus och 250 på cigg.

förut ungefär 10 tusen i månaden, utekvällar, taxiresor.. alkohol och cigg. Nu ungefär 0 kr i månaden :D beror på, kan ju åka till en kompis och kan hända att det slinker ner en flaska vin eller två. Så någon 100-lapp går ju åt där. Men annars så har jag varit duktig! :D

Jag har skuldsanering, men lägger nog ca 1000kr/mån på nöjen. Ca 400kr minst på vin, vilket ja älskar !
Sen kanske ja går ut & tar något glas ute i goda vänners lag... Oftast lyckas ja betala med mitt Rikskort, vilket man inte borde kunna, men de e ju ett MasterCard likväl :)
Middagar hemma med vänner blir de då & då... :)
Allt handlar väll om prioriteringar. Lever rätt billigt för övrigt med storkok, ärtsoppa & vita bönor som allt är väldans mättande. Har inga stora månatliga utgifter bortsett från leasingbil som jag delar med min dotter, så där går en tusenlapp.
Så länge ja får vara frisk, så ska ja nog kunna fortsätta leva ett OK liv :)

Lägger max 150 kr på vin i månaden då jag mest är på hemmafester och blir bjuden om mitt vin tar slut. Krogen max 100-150 kr har oftast förkrökat då. Jag har ju varit student en stor del av mitt liv så här lärt mig att festa ekonomiskt på det sättet. Kanske går på en spelning i mellanåt och de brukar kosta allt från 200-500 kr men händer sällan.
Sedan lägger jag iofs pengar på ögonfransförlängning och smink/hud/hårdvård eftersom att jag tycker att jag ser hemskt ut utan kanske 1200 vissa månader ibland mindre. Jag är en sådan som ställt in planer för att jag tyckt att jag är ful för att gå ut så det är inte något jag kan undvika tyvärr :/ Hahah..man får för sig så mycket dumma grejor när man inte mår bra.

Senast ändrad:
Lägger max 150 kr på vin i månaden då jag mest är på hemmafester och blir bjuden om mitt vin tar slut. Krogen max 100-150 kr har oftast förkrökat då. Jag har ju varit student en stor del av mitt liv så här lärt mig att festa ekonomiskt på det sättet. Kanske går på en spelning i mellanåt och de brukar kosta allt från 200-500 kr men händer sällan.
Sedan lägger jag iofs pengar på ögonfransförlängning och smink/hud/hårdvård eftersom att jag tycker att jag ser hemskt ut utan kanske 1200 vissa månader ibland mindre. Jag är en sådan som ställt in planer för att jag tyckt att jag är ful för att gå ut så det är inte något jag kan undvika tyvärr :/ Hahah..man får för sig så mycket dumma grejor när man inte mår bra.
Jag höll också på med fransförlängningar förut! Tips är att köpa fransar från boohoo. Återanvänt mina typ 25 gånger (helt sjukt) och dem håller än. Haft ett par sen i början av sommaren, sitter sjukt bra och håller en hel dag med lim från Lindex :D tror fransarna kostade 22 spänn. Och blir frågad om jag gjort fransförlängning när jag har dem:D

Nu dyker världens torrboll upp i tråden, alkohol 0 kr, krog 0 kr, restaurang 0 kr beroende typ cigg osv 0 kr. Unnar mig att gå till frisören varannan månad 1600 kr.
Vilket jävla tråkigt liv!
Gillar dock heminredning och unnar mig lite sånt då och då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp