Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Tack för välmenande råd men det är inget jag behöver. Jag har koll på grunderna med mat, träning, mediciner mm. Men även då kan man till slut nå en gräns där man måste sätta hälsan först för att undvika att kraschen blir långvarig. För mig, innebär det att prioritera ner allt annat än just hälsan ett tag. Man kan inte alltid pressa sig framåt på vilja, på att optimera en sak till. Ibland måste man backa. Och för mig som många, är det det svåraste. Att släppa kontrollen över vissa saker för att annat måste få mer utrymme.
Så är det just nu, och förhoppningsvis blir det snart bättre 🙏
Ta hand om dig

Stämmer! Hittade dem när jag röjde idag och det är Atarax jag fått utskrivet. bra skit, fick mig att somna. När jag väl sov så var det oftast inga problem utan det var just insomningen som inte hände utan.

Jag har tagit mig upp ur den värsta svackan och rör mig försiktigt framåt. Fokus är fortsatt på sömn, bra mat, rehab, träning, och att göra sånt som jag mår bra av. Den närmsta tiden väntar fler utmaningar och jag lägger därför alla mina krafter på att vara snäll mot mig själv och bygga så mycket marginaler jag kan, för att hålla på sikt. Vad som händer med framtiden, med jobb, med ekonomi, det har jag inte svar på här och nu och väljer att lägga åt sidan en stund till då det ändå för tillfället inte finns mer jag kan göra för att påverka situationen.

Lider med er som har det extra kämpigt med ekonomin, vet hur det kan göra.

i Sverige är det värre att ha ekonomiska problem eller ekonomiska brott än att våldta eller begå något annat hemskt.

Och nu gör regeringen och staten det ännu värre, inget ränteavdrag som alla blivit lånat när lån tagits.

Fler hamnar hos Kronofogden. Det mesta blir sämre idag, men mer skatt än nånsin ska dom ha.

förut fanns ingen karensdag, 90% av sjuklön, kunde vara ledig 1 år med lön och låta en arbetslös jobba åt en och få chans.

Pensionen var mycket bättte där du fick dina 15 bästa år i pension.

Vi har blivit lurade av staten och politiker, och alla sväljer det.

Lider med er som har det extra kämpigt med ekonomin, vet hur det kan göra.

i Sverige är det värre att ha ekonomiska problem eller ekonomiska brott än att våldta eller begå något annat hemskt.

Och nu gör regeringen och staten det ännu värre, inget ränteavdrag som alla blivit lånat när lån tagits.

Fler hamnar hos Kronofogden. Det mesta blir sämre idag, men mer skatt än nånsin ska dom ha.

förut fanns ingen karensdag, 90% av sjuklön, kunde vara ledig 1 år med lön och låta en arbetslös jobba åt en och få chans.

Pensionen var mycket bättte där du fick dina 15 bästa år i pension.

Vi har blivit lurade av staten och politiker, och alla sväljer det.
Skatten på inkomst av tjänst har väl historiskt aldrig varit lägre...?

Är det någon mer här som fått sin lön utmätt men kan inte se att pengarna betalats ut till fordringsägare på KFM’s hemsida för Januari 2026? Det har gått 2 veckor nu :(

Senast ändrad:
Jag har tagit mig upp ur den värsta svackan och rör mig försiktigt framåt. Fokus är fortsatt på sömn, bra mat, rehab, träning, och att göra sånt som jag mår bra av. Den närmsta tiden väntar fler utmaningar och jag lägger därför alla mina krafter på att vara snäll mot mig själv och bygga så mycket marginaler jag kan, för att hålla på sikt. Vad som händer med framtiden, med jobb, med ekonomi, det har jag inte svar på här och nu och väljer att lägga åt sidan en stund till då det ändå för tillfället inte finns mer jag kan göra för att påverka situationen.
Hej!
Hoppas du mår bra. Just nu är det mesta jobbigt ekonomiskt. Allt är dyrt, se på elen! Inkassobolagen har ingen förståelse ovh lönerna höjs inte . Sedan denna vintern och kyla. Tur man kan glädja sig åt OS.

Det har blivit ny lönemånad. Eller sjukpenning i mitt fall. Jag är fortfarande sjukskriven och det kommer jag att vara ett bra tag till. Operation närmar sig så smått, så nånstans långt där borta kan jag ana ljuset i tunneln.

Ekonomin. Jag har gett mig själv en paus. Plockat ner kraven. Man håller inte om man ska kriga på alla fronter samtidigt månad efter månad. Så, därför är det just nu heller inga budgetuppdateringar. Men rätt vad det är så känner jag kanske för det igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp