Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

För en gångs skull har jag lyckats göra och följa en veckomatsedel. Har handlat och planerat. Så denna veckan landar matinköp på 465:-
Nu ska man ju såklart ha i åtanke att jag då inte börjar från scratch utan det finns en del hemma redan.
Förhoppningen är att kunna hålla en ganska låg kostnad på inköp även nästa vecka, för då ska vi även ut och äta med jobbet. Och den prioriteringen behöver jag göra, i synnerhet nu då jag varit borta länge. Vet inte ännu vart vi ska gå, men jag brukar försöka kolla matsedel och priser lite innan och bestämma mig för ett ungefärligt spann vad det får kosta. På så vis gör man iaf medvetna val.
Inte läst på ett tag. Men oj? Du har helt slutat betala på din skuldsanering som du kämpat så för?
Undrar hur KFM kommer hantera din omprövning?
Är man helt skyddad från att bli fråntagen skuldsaneringen om man själv omprövat?
Förstår ju att du inte kan betala fullt ut men dom kommer ju att se att du har ett visst utrymme att betala vad du kan.

Som alla andra omprövningar, att bli plötsligt sjuk är tro det eller ej (sarcasm) helt okej även med skuldsanering.

Är man helt skyddad från att bli fråntagen skuldsaneringen om man själv omprövat?

En omprövning på egen hand kan avslås eller godkännas.

Förstår ju att du inte kan betala fullt ut men dom kommer ju att se att du har ett visst utrymme att betala vad du kan.
Okej, hur stort utrymme har TS då?

Inte läst på ett tag. Men oj? Du har helt slutat betala på din skuldsanering som du kämpat så för?
Ja precis, jag har helt slutat betala. Mitt betalningsutrymme har minskat mycket. Jag har ökade kostnader pga sjuksrivningen som jag skrivit om tidigare. Och, framtiden är osäker just nu så jag behöver prioritera att skydda den så gott jag kan genom att spara om det blir något över. Om det kostar mig min skuldsanering, så gör det mig jävligt ont. Men jag står vid mitt val att sätta hälsan först. Inga pengar i världen betyder mer för mig.

Angående ersättning för resa till annat sjukhus. Jag skickade in underlag, dom ville ha en komplettering. Då kunde jag inte bara skicka in den och få ett besked utan fick göra en helt ny ansökan och nu fick jag mejl att handläggningstiden är 4-6 veckor. Det kan alltså handla om lång tid mellan att man lägger ut pengarna och får tillbaka dom.

Just nu är jag ganska trött på alla ansökningar och papper och saker som hänger i luften. Jag antar att det snart blir ännu mer när omprövning på skuldsanering handläggs. Vad kan det vara för kompletteringar dom vill ha vid ansökan om att betala mindre? Nån som har erfarenhet pga sjukdom eller liknande ?

Igår kom brev från KFM där dom vill ha kompletterande uppgifter gällande min omprövning. Ska sätta mig med det nästa vecka. Jag hoppas verkligen att min omprövning går igenom, och jag tror ju innerst inne det. Även om det alltid finns en oro.
Jag är som många andra min egen största kritiker men vet också att jag har följt min intuition och valt att försöka skydda min framtid före allt här. Skyddat mitt mående så gott jag har kunnat. Det här får bära eller brista, men det betyder inte att det inte skulle göra ont. Det betyder bara att något annat är viktigare.

Igår kom brev från KFM där dom vill ha kompletterande uppgifter gällande min omprövning. Ska sätta mig med det nästa vecka. Jag hoppas verkligen att min omprövning går igenom, och jag tror ju innerst inne det. Även om det alltid finns en oro.
Jag är som många andra min egen största kritiker men vet också att jag har följt min intuition och valt att försöka skydda min framtid före allt här. Skyddat mitt mående så gott jag har kunnat. Det här får bära eller brista, men det betyder inte att det inte skulle göra ont. Det betyder bara att något annat är viktigare.
Du har tid på dig att svara. Så även när du tror att du skrivit klart så ta ett par extra dagar på dig att renskriva och fundera på hur du svarar på allt på bästa sätt.

Skickar man för snabbt blir det lätt hänt att man kommer på timman eller dagen efter att jag borde ha fått med detta eller jag borde ha formulerat mig såhär. När svaret är skickat så är det skickat så se till att inte stressa utan att du verkligen får in ett svar du känner dig nöjd med inför bedömningen - det är viktigt nu att få in ditt absolut bästa svar då det är väldigt mycket tid, pengar och mående som står på spel.

Lycka till!

En fråga gällande handläggningstider hos kfm.
Vid semestrar har jag sett att de inte skriver ut vilket datum de handlägger ärenden på och jag antar att de blir minskad bemanning nu över jul, men pausar man även publicering av datum över jul som man gör över sommaren? :)

En fråga gällande handläggningstider hos kfm.
Vid semestrar har jag sett att de inte skriver ut vilket datum de handlägger ärenden på och jag antar att de blir minskad bemanning nu över jul, men pausar man även publicering av datum över jul som man gör över sommaren? :)
Vet faktiskt inte, men ett tips är att sluta uppdatera väntetider sidan och bara leva på som vanligt.

Dem ringer dig när det är din tur.
Båda gångerna har jag blivit uppringd "innan min tur" enligt väntetider sidan.

Vet faktiskt inte, men ett tips är att sluta uppdatera väntetider sidan och bara leva på som vanligt.

Dem ringer dig när det är din tur.
Båda gångerna har jag blivit uppringd "innan min tur" enligt väntetider sidan.
Jo absolut, men de är lättare sagt än gjort :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp