Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Har oftast en eller ett par av dessa 2kg förpackningar i frysen i frysen: https://www.willys.se/produkt/Kyckling-File-Fryst-101266948_ST eller https://www.kronfagel.se/product/fryst-kycklingfile-storpack-2-kg/ (när den är på rea)

Kycklingfilé tycker jag funkar bra med det mesta (till skillnad från mycket) både med ris, pasta, potatis och nudlar (wok) funkar bra med kycklingfilé. Ris köper jag 4-5kg säckar så det brukar räcka länge som tusan.

Så om jag köper hem 4-6-8 kg till frysen så brukar jag bara ta upp 1-2 kycklingfilér från frysen dagen innan som jag tinar i kylen och sen kör i airfryern. Äter det kanske 2-3-4 dagar i veckan och har gjort ganska länge, då är det bara tillbehören som varierar lite ibland.
Tycker det är både gott, enkelt, billigt samt relativt nyttigt och proterinrikt. En påse för 129-149kr på 2 kg räcker till typ 5 middagar för mig.
Kan du inte ge några exempel på vad du äter till? Personligen är jag inget fan av att äta samma mat för ofta, men visst, kyckling är bra protein :)

Kan du inte ge några exempel på vad du äter till? Personligen är jag inget fan av att äta samma mat för ofta, men visst, kyckling är bra protein :)
Kyckling teriyaki kör vi hemma rätt ofta.

Jag steker kycklingen med lite svartpeppar o salt i egen stekpanna. I annan stekpanna steker jag på lite grönsaker av det jag har hemma, brukar bli lite paprika, zucchini o morötter, ibland lite vitkål och broccoli också.
Stek på allting och när kycklingen är klar så blandar du ner grönsaker.
Blanda ner 1-2 vitlöksklyftor , teriyakisås från affären och vanligt svart mushroom soya (ej smaksatt). Sen koka på ägg nudlar och blanda ner. Super gott!! :)

Hur är den moraliska biten kring dansk kyckling nuförtiden (som Eldorados är), någon som har koll på om danskarna är lika vedervärdiga som för 10-15 år sedan med kycklinguppfödandet osv?

Oftast är det inte så komplicerat för mig. Menar bara att jag tycker storpack kycklingfilé funkar bra som bas i mycket och passar till många ganska enkla rätter till bra pris.

- Kycklingfilé och kokat ris tomatsås/currysås/sweet chili/sötsur sås
- Kycklingfilé och kokad potatis valfri sås (eller pommes bea om man vill känna sig onyttig på helgen)
- Kycklingfilé man (hackat i tärningar om man vill ha riktig kycklingpasta) och kokad pasta i valfri grädde med creme fraische/parmesan. Riva i vitlök, chili, skiva ner rödlök eller vad man gillar
- Kycklingfilé man hackat i tärningar och wokkar med nudlar, teriyaki/svartpapparsås (eller annan sås) grönsaker. Brukar ha denna påse grönsaker till wokpannan: https://www.findus.se/var-mat/gronsaker/wok/wok-zanju-style

- Kycklingfile man gör tacos på istället för köttfärs.
- Kycklingfile man gör kycklingbaguette/kycklingwrap på, med valfria tillbehör.

- Vill man ha sallad till vissa rätter ex kyckling potatis/ris så tycker jag krispsallad, delade körsbärstomater, fetaost, hackad paprika & rödlök marinerat ett tag i lite salt, peppar och olivolja är bra (hackad chili om man gillar starkt). Lägga i krutonger i slutet om man vill.

Sen vilka kryddor man tycker själv är goda såklart

Senast ändrad:
Kycklingfilé med pasta ihop med grädde vitlök körsbärstomater rivetskal från en citron med parmesan och pasta vatten
Kycklinggryta med lök grädde creme frechie curry soya salt och peppar

Jag fick besked från regionen att det är 4 veckors handläggningstid för ersättning för resor till annat län. Och även om att man inte kan söka ersättning för boende en natt efter operationen. Så det kommer troligtvis bli en hel del kostnader relaterat till detta som jag behöver vara beredd att ta. Egentligen bara en bekräftelse på att mitt beslut att sluta betala på skuldsaneringen, var rätt, hur fel det än kändes.

Ekonomiskt. 900:- på kontot och 4 dagar till lön så ingen kris. Jag har inte hanterat budgeten så bra som jag skulle ha velat denna månad så jag längtar efter en ny lönemånad, en ny chans. Dock behöver jag också göra lite inköp, bland annat av ett par bra promenadskor för höst/vinter. Har ni några tips, damskor. Jag vill ha typ löparsko men med lite högre skaft och sula som klarar frostiga gator och snö, samt vattentäta. Inte vanliga vinterskor utan just för promenader. Har alltid promenerat mycket men nu under lång sjukskrivning så kommer det bli ännu viktigare att hålla kvar vid den vanan även vintertid. Har tittat på adidas terrex men vet inte isf vilken modell man ska ha. Ge mig alla tips ni har om ni har :)

Ge mig alla tips ni har om ni har :)
Jag har själv gjort lite research i löparforum, på reddit/youtube senaste tiden då jag också kommer behöva köpa nya skor för promenad på Black Friday. Min dämpning är helt nedtrampad, ungefär som att gå på betong.

Försökt lägga fokus på bekvämlighet, dämpning, support och stabilitet samt att dom andas. Jag tror att samtliga finns i dam modeller med så kan vara värt kolla upp
Dessa har jag på min short list just nu som jag kommer att testa när jag får tid och dom som passar bra hålla utkik efter deals sista helgen i November.

ASICS GEL-Nimbus 27
ASICS Novablast 5
Hoka Bondi 9
Brooks Glycerin Max
Brooks Glycerin 22
Saucony Triumph 22

Senast ändrad:
Jag har själv gjort lite research i löparforum, på reddit/youtube senaste tiden då jag också kommer behöva köpa nya skor för promenad på Black Friday. Min dämpning är helt nedtrampad, ungefär som att gå på betong.

Försökt lägga fokus på bekvämlighet, dämpning, support och stabilitet samt att dom andas. Jag tror att samtliga finns i dam modeller med så kan vara värt kolla upp
Dessa har jag på min short list just nu som jag kommer att testa när jag får tid och dom som passar bra hålla utkik efter deals sista helgen i November.

ASICS GEL-Nimbus 27
ASICS Novablast 5
Hoka Bondi 9
Brooks Glycerin Max
Brooks Glycerin 22
Saucony Triumph 22
Avser du promenera i dessa vintertid alltså? Tyckte vissa såg hala ut men det kanske dom inte är. Tyvärr behöver jag nya skor inom väldigt kort så vänta till slutet på november kan jag inte. Mina promenadskor är trasiga.
Mesh är inte heller vattentätt tyvärr. Vill ha löparskor i vandringskänge-stil, typ :facejoy:

Yes, jag kör samma par allround skor alla årstider så länge dom håller. Det kanske kommer en dag när man har budget/prioriterar annorlunda, men det får framtiden avgöra.

Denna sida kan du läsa på om de flesta modeller. Bara söka högst upp i sökfältet. Annars finns också många filter på vänster sida om man vet vilken typ av lista man vill sortera fram

https://runrepeat.com/catalog/running-shoes

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp