Grattis!!♥️♥️♥️Jag mejlade min handläggare förra veckan och bad henne höra av sig och meddela mig om beslutet vunnit laga kraft eller inte.
Hon svarade idag. Beslutet har vunnit laga kraft! Min skuldsanering är min, och magkänslan har haft rätt hela vägen. Detta skulle ordna sig. Tack livet, nu åker vi !![]()
Tack för omtanken! Jag jobbar inom äldrevården och det finns ingen rimlig möjlighet för mig att arbeta alls just nu i mitt jobb. Chefen ansåg också att jag borde stanna hemma, så det är inget problem så sett. Har tagit värktabletter utan vidare effekt. Haha, njae, men efter 10 veckor på träningsschema och främst då styrka med hantlar, så är det motigt att inte just nu kunna fortsätta. Har tränat hela livet men tvingats till olika långa uppehåll av hälsoskäl sista åren, så mentalt är det tufft. Men ja, givetvis kommer jag fortsätta träna det som går.Kolla nu … åk till en jourcentral och få handleden påhittad . Ibland röntgar dom där också annars begär remiss till röntgen . Under tiden så tar du 2 panodil och 1 Ipren enl ordination på askarna . I flera dar äter du detta . Det tar bort smärtan bra . Linda handen för stöd och avlasta den . Hade du fått nån diagnos på handen från början ?
Du ringer din boss och säger som det är och att du vill jobba med anpassade arbetsuppgifter . Annars åker du till jobbet och bara gör minimum. Du kan träna ben och mage . Promenader .. upphopp .. löpning .. allt möjligt kan du träna .. trappmaskin och grejjer .
Dr Månny
Så tråkigt att höra. Men konstigt sagt av din chef? Borde finnas uppgifter du kan göra under nån vecka? Jobbar du inte i kommunen? Kan du inte komma överens med dina kollegor om att du gör de lite lättare arbetsuppgifterna?Tack för omtanken! Jag jobbar inom äldrevården och det finns ingen rimlig möjlighet för mig att arbeta alls just nu i mitt jobb. Chefen ansåg också att jag borde stanna hemma, så det är inget problem så sett. Har tagit värktabletter utan vidare effekt. Haha, njae, men efter 10 veckor på träningsschema och främst då styrka med hantlar, så är det motigt att inte just nu kunna fortsätta. Har tränat hela livet men tvingats till olika långa uppehåll av hälsoskäl sista åren, så mentalt är det tufft. Men ja, givetvis kommer jag fortsätta träna det som går.
Nope, ingen diagnos från början. Vi vårdpersonal är korkade i såna lägen, vi tänker att "det går nog över", eller "det passar inte att va sjuk/skadad just nu" och så kör vi tills det tar tvärstopp. Fullkomligt korkat.
Vårdpersonal här med o tänker alltid "det går över..." Jag pajade ryggen rejält ifjol i samband m ett lyft inne på en trång toa o en väldigt tung i stel brukare. Kände direkt att något hände men när lyftet var över så kände jag inget o tänkte att det gick ju bra... Ångrar idag att jag inte skrev en arbetsskadeanmälan för nu har jag ont...Tack för omtanken! Jag jobbar inom äldrevården och det finns ingen rimlig möjlighet för mig att arbeta alls just nu i mitt jobb. Chefen ansåg också att jag borde stanna hemma, så det är inget problem så sett. Har tagit värktabletter utan vidare effekt. Haha, njae, men efter 10 veckor på träningsschema och främst då styrka med hantlar, så är det motigt att inte just nu kunna fortsätta. Har tränat hela livet men tvingats till olika långa uppehåll av hälsoskäl sista åren, så mentalt är det tufft. Men ja, givetvis kommer jag fortsätta träna det som går.
Nope, ingen diagnos från början. Vi vårdpersonal är korkade i såna lägen, vi tänker att "det går nog över", eller "det passar inte att va sjuk/skadad just nu" och så kör vi tills det tar tvärstopp. Fullkomligt korkat.
Vill inte gå in på detaljer här men nej tyvärr inte i dagsläget. Jag är inte heller beredd att fortsätta försämra nåt som jag inte vet vad det är, det är trots allt 7 veckor sen och blir värre.Så tråkigt att höra. Men konstigt sagt av din chef? Borde finnas uppgifter du kan göra under nån vecka? Jobbar du inte i kommunen? Kan du inte komma överens med dina kollegor om att du gör de lite lättare arbetsuppgifterna?
Så typiskt ja! Jobbar du trots att du har ont eller har du tvingats vara hemma? Vårdpersonal är en kategori för sig alltsåVårdpersonal här med o tänker alltid "det går över..." Jag pajade ryggen rejält ifjol i samband m ett lyft inne på en trång toa o en väldigt tung i stel brukare. Kände direkt att något hände men när lyftet var över så kände jag inget o tänkte att det gick ju bra... Ångrar idag att jag inte skrev en arbetsskadeanmälan för nu har jag ont...
Hoppas du skrev en anmälan iaf och krya på dig ❤️