Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Är det någon som jobbar på KFM som kan bekräfta detta att om skulderna är nollade så har det vunnit laga kraft? Alltså i ett sånt här sammanhang.
Kanske du kan maila in och fråga just i ditt fall? De bör ju kunna se om allt är ok.

Tack, det har jag gjort men tar väl några dagar att få svar :) Mitt tålamod rann plötsligt ut i sanden, haha.

har det gått 3 veckor idag så finns det inga garantier. Du får vänta 3-5 dagar enligt tidigare info.

Hur var det här nu igen då? Tiden för att överklaga skuldsanerings-beslutet har gått ut. När kan jag få ett 100% säkert svar på om någon överklagat eller om den är garanterad? Vill inte fira fråns allt är helt klart, livet har lärt mig att saker kan vända fort.
Är det efter man har fått betalplanen. Då är det 3 veckor för att överklaga. Sen har man skuldsaneringsbeslut? Jag har fortfarande inte fått betalplanen. Skulle fått den i slutet av mars...

När du fått betalplanen så skickas den till borgenärerna som får 3 veckor på sig att yttra / överklaga / säga ja eller nej eller inget alls .
När 3 veckor passerat tas beslut att bevilja dej skuldsanering. 3 veckor efter detta vinner det hela laga kraft.

När du fått betalplanen så skickas den till borgenärerna som får 3 veckor på sig att yttra / överklaga / säga ja eller nej eller inget alls .
När 3 veckor passerat tas beslut att bevilja dej skuldsanering. 3 veckor efter detta vinner det hela laga kraft.
Delgivningen till borgenärer tar vanligtvis 2-3 månader. 3 veckor är ovanligt.

Det har att göra med att man oftast har 1-2 borgenärer som inte svarar på delgivning och man måste vänta ut alla påminnelser och att dom blir särskilt delgivna innan beslut kan tas. För mig tog det 77 eller 78 dagar (ca 2.5 månad) från att jag godkände betalplan till beslut.

Delgivningen till borgenärer tar vanligtvis 2-3 månader. 3 veckor är ovanligt.

Det har att göra med att man oftast har 1-2 borgenärer som inte svarar på delgivning och man måste vänta ut alla påminnelser och att dom blir särskilt delgivna innan beslut kan tas. För mig tog det 77 eller 78 dagar (ca 2.5 månad) från att jag godkände betalplan till beslut.
Ojj jaha ! Då fattar jag varför det kan ta så lång tid . Handläggaren sa 3 veckor till mej . Men kan inte kf bevilja även om det drar ut på tiden ? För mej jag läst det .

Stort grattis! :), ytterligare ett steg närmare - nu är det nära! När det slår över till 24e Juli har beslutet vunnit lagakraft om ingen överklagat. Det kan du också få bekräftat på morgonen 29e Juli om du ringer KFM.
Imorgonförmiddag kan du ringa och få svar från KFM om beslutet vunnit lagakraft @Jessica87

Ojj jaha ! Då fattar jag varför det kan ta så lång tid . Handläggaren sa 3 veckor till mej . Men kan inte kf bevilja även om det drar ut på tiden ? För mej jag läst det .
Det stämmer - Om inte alla svarat på delgivningen så väntar man ut hela delgivningsprocessen (brukar vara lite över 2 månader) och sen fattas beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp