Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Hej !

Du menar att du fått inledande med preliminär betalplan och nu väntar du på beslut / förslag om skuldsanering som du ska godkänna ?

Det kan dröja nu när det är semtider , men försök att se det positiva idet också .. så länge du har inledande så blir det ingen utmätning och tiden från inledande är vad som gäller när du väl får det hela beviljat .

Ni som nyligen fått beslut om skuldsanering, hur lång tid tog det från förslaget till beslutet? Alltså inte laga kraft utan beslut som kommer innan. Vet att det sen tar ytterligare 3 veckor.
För mig har det nu gått 8 veckor sen jag fick förslaget, så jag hoppas att det snart kommer ett beslut. Tänk om detta kan gå hela vägen, det skulle betyda så oerhört mycket! Inte "bara" att veta att jag blir skuldfri 2030, utan också att få lov att ha ett sparande och inte oroa sig för utmätning.
Hela delgivningsprocessen för borgenärer om det är 1 borgenär eller fler som inte svarar brukar ta mellan 2-3 månader innan beslut kan fattas.

Men vem vet hur det ser ut hos KFM nu i semesterperioder juli/halva augusti. Har du en handläggare som gått/går snart på semester i 4-5 veckor så är det tyvärr inte så mycket att göra åt saken förrän handläggare jobbar igen.

Ni som nyligen fått beslut om skuldsanering, hur lång tid tog det från förslaget till beslutet? Alltså inte laga kraft utan beslut som kommer innan. Vet att det sen tar ytterligare 3 veckor.
För mig har det nu gått 8 veckor sen jag fick förslaget, så jag hoppas att det snart kommer ett beslut. Tänk om detta kan gå hela vägen, det skulle betyda så oerhört mycket! Inte "bara" att veta att jag blir skuldfri 2030, utan också att få lov att ha ett sparande och inte oroa sig för utmätning.
40 dgr tog det för mig.

Hej !

Du menar att du fått inledande med preliminär betalplan och nu väntar du på beslut / förslag om skuldsanering som du ska godkänna ?

Det kan dröja nu när det är semtider , men försök att se det positiva idet också .. så länge du har inledande så blir det ingen utmätning och tiden från inledande är vad som gäller när du väl får det hela beviljat .
Inledande fick jag i mars. I maj fick jag förslag till skuldsanering som jag godkände direkt. Jag väntar på sista beslutet nu samt laga kraft.
Ja det är sant, framförallt att åren redan börjat räknas om det håller hela vägen.

Fick mitt förslag samma dag som dig och fick mitt beslut förra veckan.
Hoppas att det snart kommer ett beslut för dig!

Jag fick min betalplan i slutet av februari och beslut i början av juni. Så det kan ta tid. Det beror på hur snabba de är att svara på delgivningsr och hur länge kfm väntar på det.

Fick mitt förslag samma dag som dig och fick mitt beslut förra veckan.
Hoppas att det snart kommer ett beslut för dig!
Tack!
Ja det vore en dröm att få en godkänd sanering. Jag har gjort och är beredd att fortsätta göra allt som behövs för att aldrig igen krascha min ekonomi. Så, fingers crossed!

Hur gjorde ni när ni släppte allt.. tog ni bort allt från autogiro?
Jag tog bort autogiro. Efter en dragning från en långivare trots att jag makulerat autogiro, öppnade jag ett nytt konto som lönen går in på och har inte pengar på det kontot som tidigare var kopplat till autogiron.
Det jag förstått här är att man kan få problem om man har ett lån till banken där man har sina pengar, att dom drar pengar oavsett liksom. Så har du även något sånt lån så kanske det är värt att byta bank och få in lönen dit. Om man får läneutmätning har man inga marginaler så då vill man inte att det ska dras pengar för diverse lån man inte har råd att prioritera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp