Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Du betalar ingenting alls för frakt. Det enda som är är att köparens pengar ligger som ”utestående” för dig tills köparen mottagit sitt paket och godkänt det. Godkänner inte köparen själv sker det automatiskt efter 48 timmar och pengarna trillar in på ditt vinted konto som du sen kan begära uttag från :)
Läser på lite om det nu, och man får som säljare en qrkod som man visar upp hos ombudet. Man packar alltså paketen, tar med dom, visar upp qrkoderna och får en fraktetikett att sätta på, och så skickas dom iväg? Isåfall låter det ju väldigt smidigt

Senast ändrad:
Läser på lite om det nu, och man får som säljare en qrkod som man visar upp hos ombudet. Man packar alltså paketen, tar med dom, visar upp qrkoderna och får en fraktetikett att sätta på, och så skickas dom iväg? Isåfall låter det ju väldigt smidigt
Exakt så det fungerar, därför jag började sälja med de.
Inget krångel för säljaren

Precis så är det :D
En bra idé dock är om man säljer mycket och har 5 olika paket är att sätta en liten lapp på varje paket med namnet på köparen. Så du ser vilket paket som ska till vem så de inte blandas ihop :)

En bra idé dock är om man säljer mycket och har 5 olika paket är att sätta en liten lapp på varje paket med namnet på köparen. Så du ser vilket paket som ska till vem så de inte blandas ihop :)
Tack för tips! :) Har lagt upp lite kläder och skor och redan fått sålt för 550:-, så ska ner och posta sen.

Tack för tips! :) Har lagt upp lite kläder och skor och redan fått sålt för 550:-, så ska ner och posta sen.
Du ser!! Nu när de närmar sig lön är folk sugna också :face3hearts: lägger man upp lite varje dag också så syns man mer i flödet också. :)

Jag fick sätta lappar, hade redan 6 paket att skicka. Läste måtten som var angivna på vinted för varje paket och tänkte att nu får jag nog betala extra för frakten på vissa. Men hon i kassan tittade bara på paketen och sa att det var lungt, och angav mycket större mått än vad det stod på vinted :thinking:

Jag fick sätta lappar, hade redan 6 paket att skicka. Läste måtten som var angivna på vinted för varje paket och tänkte att nu får jag nog betala extra för frakten på vissa. Men hon i kassan tittade bara på paketen och sa att det var lungt, och angav mycket större mått än vad det stod på vinted :thinking:
Kul! Ja de kollar inte jättenoga och ja har aldrig vart med om att jag åkt dit på måtten, så länge vikten stämmer :)

Hur många månader kan man vara sen med Avida, Santander och Collector innan det skickas över till inkasso?

Hur många månader kan man vara sen med Avida, Santander och Collector innan det skickas över till inkasso?
Avida Kredit:
  • Min sista inbetalning kom: 2023-06-26
  • Jag tog betalfri månad i Juli som jag hade kvar att nyttja
  • När jag fick skuldsanering i början av November 2023 låg det hos internt inkasso på Avida, men hade ännu inte gått vidare till KFM. Jag tror Avida använder sig av internt inkasso och det ligger hos dom tills det går till KFM.
  • Ingen anmärkning för misstkött kredit från Avida
Collector Lån:
  • Min sista betalning var 2023-05-30
  • Jag tog betalfri månad i Juni,
  • Collector lån gick till Intrum inkasso 6 Oktober 2023
  • Fick delgivning från KFM 23 Oktober 2023 efter att Intrum skickat vidare
*Efter betalfri månad hade jag ingen kontakt med varken med Avida, Collector eller Intrum.

Santander har jag aldrig haft. Det får någon annan svar på.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp