Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag har ont i magen. Jag har betalat en förfallen faktura som gått till Intrum! Efter inledande. Varför läste jag inte här hur man gör! F-n om jag saboterat.
Ring din handläggare på en gång, så du kan få svar. Sen, läs noga igenom beslutet om inledande, för jag tyckte det var rätt tydlig information där.

Jag har ont i magen. Jag har betalat en förfallen faktura som gått till Intrum! Efter inledande. Varför läste jag inte här hur man gör! F-n om jag saboterat.
Vad gällde fakturan från början? Tror inte du sabbat nått för att du betalat en faktura. Gissar att det inte var nån stor summa heller. Lätt hänt i stressen m allt.

Vad gällde fakturan från början? Tror inte du sabbat nått för att du betalat en faktura. Gissar att det inte var nån stor summa heller. Lätt hänt i stressen m allt.
Tack! nej var sjukvård ca 300 var den. Ja jag är sjukt stressad. Varit en hemsk månad. Men jag kan släppa det då?

Tack! nej var sjukvård ca 300 var den. Ja jag är sjukt stressad. Varit en hemsk månad. Men jag kan släppa det då?
Ring el maila din handläggare, förklara läget så får du lugn o ro. Men nej jag tror verkligen inte att din sanering står o faller pga detta.

Ha inte ont i magen. Ring handläggaren och berätta om misstaget.

Det är en lite tuffare månad. Hade 3000:- kvar med 3 veckor till lön och målet var att hålla det till 1000:- per vecka så det blev jämnt fördelat. Nu med drygt 2 veckor kvar till lön är kontot nere på 1800:-. 500:- har dock gått ut i onödan pga att företaget jag beställde linser hos avbröt ordern och återbetalade den. Det tolkade jag som att dom inte fick in linserna från leverantör. Så beställde akut från en dyrare sida. En vecka senare har dock första företaget dragit pengar igen och skickat ut linser, så det blev en dubbel kostnad. Nåja.
1800:- på 2 veckor går att överleva på. Det finns fortfarande mycket kött, pasta etc hemma och jag har handlat mjölk, frukt etc idag så det räcker till nästa helg.

Målet nu är att ha minst 1000:- kvar när det är en vecka till lön, gärna lite mer.
Hur går det för er andra som hade det tufft ekonomiskt denna månaden?

Det är en lite tuffare månad. Hade 3000:- kvar med 3 veckor till lön och målet var att hålla det till 1000:- per vecka så det blev jämnt fördelat. Nu med drygt 2 veckor kvar till lön är kontot nere på 1800:-. 500:- har dock gått ut i onödan pga att företaget jag beställde linser hos avbröt ordern och återbetalade den. Det tolkade jag som att dom inte fick in linserna från leverantör. Så beställde akut från en dyrare sida. En vecka senare har dock första företaget dragit pengar igen och skickat ut linser, så det blev en dubbel kostnad. Nåja.
1800:- på 2 veckor går att överleva på. Det finns fortfarande mycket kött, pasta etc hemma och jag har handlat mjölk, frukt etc idag så det räcker till nästa helg.

Målet nu är att ha minst 1000:- kvar när det är en vecka till lön, gärna lite mer.
Det har varit hemskt. Första gången i mitt liv som jag gått till pantbanken. Har 1300 kr kvar just nu.

Det har varit hemskt. Första gången i mitt liv som jag gått till pantbanken. Har 1300 kr kvar just nu.
Jag förstår att det är tungt, men det går att klara sig på 1300:- tills lön. Även om det värsta ofta är känslan av oro/otrygghet. Skönt ändå om det fanns något du kunde pantsätta om det var kris. Det har jag också gjort förr, men tyvärr hade jag inte råd att betala ränta varje månad när jag fick löneutmätning och fick låta pantbanken sälja sakerna. Det gjorde ont, för det var gåvor från en mycket kär familjemedlem. Men samtidigt är det bara saker.

Här är det också tufft. Inga pengar kvar på kontot. Men allt är betalt och mat har vi hemma. En vecka kvar till nästa löning.
fick betala restskatt så därför extra tufft.
nästa månad blir det bonus för mig och då kommer jag lösa 2 lån.

Här är det också tufft. Inga pengar kvar på kontot. Men allt är betalt och mat har vi hemma. En vecka kvar till nästa löning.
fick betala restskatt så därför extra tufft.
nästa månad blir det bonus för mig och då kommer jag lösa 2 lån.
Fy sjutton för att inte ha några pengar alls kvar. Minns alltför väl hur det kändes. Men tiden går och snart blir det bättre, så håll ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp