Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Man går igenom allt vid samtalet. Då kan hon uppge dem då <3 Lätt att missa innan man har allt samlat där. Så var det för mig också första gången jag sökte. Hade noll koll.
Tack för svar! <3 Hon trodde också att hon behövde ha skulderna hos kronofogden för att kunna söka. Men då låter hon ansökan vara och låter det flyta på tills ett eventuellt samtal kommer om många månader. Tack igen <3

Tack!! Även om hon skulle lyckas slutbetala nån av dem innan eventuella samtal?
Behöver hon göra ny ansökan helt eller kan man meddela kfm de skulderna också? Eller hur gör man ? :D <3
Alla skulder ska med och är någon inte med så tala om det vid samtalet, att man missat dessa. Lätt hänt om man har många. Är ju oxå så att borgenärerna har en skyldighet att anmäla sina skulder om hon får inledande så hennes namn syns i POIT.
För att söka skuldsanering behöver man inte ha något alls vare sej hos inkasso el KFM.

Alla skulder ska med och är någon inte med så tala om det vid samtalet, att man missat dessa. Lätt hänt om man har många. Är ju oxå så att borgenärerna har en skyldighet att anmäla sina skulder om hon får inledande så hennes namn syns i POIT.
För att söka skuldsanering behöver man inte ha något alls vare sej hos inkasso el KFM.
Toppen tack!! Ber henne skriva ner vilka hon inte anmält o summa så hon har koll. Hon får göra en liten skuldbok på dessa eftersom hon betalar de utanför utmätningen. Tror hon har en ca 20 olika borgenärer. Så svårt o ha koll på allt. :) Tack! De visste jag och sa till henne också, de var därför hon blev så osäker på vad som hände med de hon inte anmält nu, som låt utanför lixom.

Tack för era svar <3

Toppen tack!! Ber henne skriva ner vilka hon inte anmält o summa så hon har koll. Hon får göra en liten skuldbok på dessa eftersom hon betalar de utanför utmätningen. Tror hon har en ca 20 olika borgenärer. Så svårt o ha koll på allt. :) Tack! De visste jag och sa till henne också, de var därför hon blev så osäker på vad som hände med de hon inte anmält nu, som låt utanför lixom.

Tack för era svar <3
Hon får komma ihåg att om hon får inledande får hon inte betala på något utöver fasta kostnader.

Hon får komma ihåg att om hon får inledande får hon inte betala på något utöver fasta kostnader.
Ja just det, de ska jag påminna om också! Tack :D är det i inledande man får en eventuell betalplan och börjar betala?

Ja just det, de ska jag påminna om också! Tack :D är det i inledande man får en eventuell betalplan och börjar betala?
Man börjar betala direkt vid inledande, sen återkommer dem med en eventuell betalplan eller ett avslag.

Hej, jag har hamnat hos kronofogden nyligen, jag har inget att utmäta i hemmet så som bil eller liknande andra prylar, jag har en fast lön och jobb och vill helst ha löneutmätning, tror ni att kronofogden kommer att komma hem till mig skulle gärna vilja undvika det:)

Man börjar betala direkt vid inledande, sen återkommer dem med en eventuell betalplan eller ett avslag.

Det är nog fler som får avslag efter förslag till skuldsanering med eller utan betalplan än efter ett inledande

Det är nog fler som får avslag efter förslag till skuldsanering med eller utan betalplan än efter ett inledande
Det här var förvirrande haha.
Inledande är steg 1. Och förslag till skuldsanering steg 2.
Ändå får fler avslag efter förslag till skuldsanering? :facejoy: Det blir ju statistiskt omöjligt då förslag till skuldsanering kommer efter inledande (därför räknas det ju ändå som avslag efter inledande ;) )

Jaha, så förslag till betalplan kan inte ses som ett steg i rätt riktning ?
Jag borde få förslag denna eller nästa vecka, stor 6-7 veckor i mitt inledande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp