Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Klart du inte ska dra tillbaka ansökan med någon vecka kvar - vet inte ens varför funderar över saken att garantera 100% ett nej. Nu har du ju en chans att få den beviljad!

Det du kan göra i så fall är att boka möte nu med skuldrådgivare för att skicka en ny ansökan i början på april. Sen bara avboka mötet om du blir beviljad.

Klart du inte ska dra tillbaka ansökan med någon vecka kvar - vet inte ens varför funderar över saken att garantera 100% ett nej. Nu har du ju en chans att få den beviljad!

Det du kan göra i så fall är att boka möte nu med skuldrådgivare för att skicka en ny ansökan i början på april. Sen bara avboka mötet om du blir beviljad.

Instämmer, låt processen ha sin gång nu och invänta beslutet. Chansen finns! Och blir det ett nej, ansök igen. Kämpa och följ din plan!

Igår började jag vackla. Ska jag dra tillbaka ansökan om skuldsanering? Om jag får ett avslag, kan det påverka så att dom även ändrar i min löneutmätning och jag får ett maxbeslut, eftersom jag fått ut lite extra? Är det isåfall värt det, när risken för ett avslag känns högre än chansen för ett inledande? Skatteskulden utgör ca 4 % av total skuld och jag kommer sluta jämka efter mars för att inte riskera att det händer igen. Jag har slutat låna, slutat spela. Gått i terapi och gör utredning för misstänkt ADHD. Jag har kämpat hårt för att orka ta mig upp till heltid på jobbet igen för att göra vad jag kan.
Jag har gjort vad jag kan, och skulden är omöjlig för mig att betala pga räntorna. Räcker det? Eller kommer mina skatteskulder att bli mitt fall?

Samtidigt. Om jag skulle få en godkänd sanering så skulle det förändra mitt liv. Jag måste ta chansen. För chansen finns.
Hade tänkt gå igenom allt i helgen men KFM mina sidor ligger nere så jag får göra det i veckan istället.

I övrigt då? 2.5 veckor till lön. 5500:- på kontot. Egentligen borde jag hålla hårt i dom istället för att köpa glasögon. Om jag får avslag på skuldsaneringen och framöver inte ut något extra, så har jag ju rätt att behålla extra för den kostnaden. Och om jag får avslag och kan fortsätta få ut lite extra så tar jag kostnaden själv. Så får det bli. Ibland klarnar saker medans man skriver ner dom. :)
Ta chansen och vänta på ett beslut från KF tycker jag

Nej skatteskulden kan jag inte reglera på löneutmätning, det finns inte en chans tyvärr. Slutliga beskedet har inte kommit ju, men verkar bli runt 30000:-.
Vet att jag har skrivit det några gånger förut, men jag kommer inte att kontakta skuldrådgivare då jag jobbar i kommunen själv och känner många. Dels så ser jag inte syftet, jag behöver inte hjälp på något vis, jag har koll själv och förstår hur saker fungerar. Så även om vissa menar att det skulle ses positivt på vid en ansökan så kommer jag inte att träffa någon skuldrådgivare i dagsläget. :)

Nej skatteskulden kan jag inte reglera på löneutmätning, det finns inte en chans tyvärr. Slutliga beskedet har inte kommit ju, men verkar bli runt 30000:-.
Vet att jag har skrivit det några gånger förut, men jag kommer inte att kontakta skuldrådgivare då jag jobbar i kommunen själv och känner många. Dels så ser jag inte syftet, jag behöver inte hjälp på något vis, jag har koll själv och förstår hur saker fungerar. Så även om vissa menar att det skulle ses positivt på vid en ansökan så kommer jag inte att träffa någon skuldrådgivare i dagsläget. :)
Hade nog bara glömt det med att du inte kan besöka kommunen av dessa skäl. Men du skulle ju fortfarande kunna fila på en ansökan #2 - Så att om du mot förmodan blir nekad på första så skickar du in den andra. Blir du nekad på första ansökan så tror jag ändå att det kommer vara "väldigt nära" ett beviljade och att andra ansökan gör susen, därför finns det ingen tid att slösa. Som du säger: Du kan inte göra mycket mer än vad du har gjort för att bättre din situation och sökt den hjälp du ska. Jag hoppas att du blir beviljad direkt, men annars så hade jag lagt andra ansökan på postslådan/skickat digitalt samma dag som beslut om det är negativt.

Hade nog bara glömt det med att du inte kan besöka kommunen av dessa skäl. Men du skulle ju fortfarande kunna fila på en ansökan #2 - Så att om du mot förmodan blir nekad på första så skickar du in den andra. Blir du nekad på första ansökan så tror jag ändå att det kommer vara "väldigt nära" ett beviljade och att andra ansökan gör susen, därför finns det ingen tid att slösa. Som du säger: Du kan inte göra mycket mer än vad du har gjort för att bättre din situation och sökt den hjälp du ska. Jag hoppas att du blir beviljad direkt, men annars så hade jag lagt andra ansökan på postslådan/skickat digitalt samma dag som beslut om det är negativt.
Tack!
Jag kommer vänta in beslutet och sen får jag agera utifrån vad anledningen till ett avslag isåfall är. Förhoppningsvis kan jag skicka in en ny ansökan i relativ närtid med större chans isf.

Hej alla,
Har gått runt och funderat på en sak.

Om jag vid löneutmätning uppger en hyra och vi säger att hyran/boendekostnaden ändras efter några månader. Under tiden skickar jag in en ansökan om ss och där jag uppger en annan boendekostnad. Hinner jag meddela kf att ändra min hyra för löneutmätning så att de får samma uppgifter som vid ansökan om ss eller Riskerar jag få problem med min ansökan om skuldsanering?

Hoppas ni förstår frågan.

Hej alla,
Har gått runt och funderat på en sak.

Om jag vid löneutmätning uppger en hyra och vi säger att hyran/boendekostnaden ändras efter några månader. Under tiden skickar jag in en ansökan om ss och där jag uppger en annan boendekostnad. Hinner jag meddela kf att ändra min hyra för löneutmätning så att de får samma uppgifter som vid ansökan om ss eller Riskerar jag få problem med min ansökan om skuldsanering?

Hoppas ni förstår frågan.
Du kan väl bara ringa till KFM och informera om ändrad hyra när den ändras ?

Du kan väl bara ringa till KFM och informera om ändrad hyra när den ändras ?
Ja absolut.
Men i ansökan för skuldsanering så står det en annan boendekostnad. Blir de ej misstänksamma när det är två olika hyror?

Ja absolut.
Men i ansökan för skuldsanering så står det en annan boendekostnad. Blir de ej misstänksamma när det är två olika hyror?
När ändras hyran? Ring så fort hyran ändras så lär det inte vara ett problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp