Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

3 dagar till lön. 106:- på kontot. Jag jobbar alla 3 dagar så jag har annat att tänka på. Mat finns hemma massor så jag svälter inte. Men känslan är ändå att man blir sårbar och lite less på att vara begränsad. Men det går. Allting är klart för julen, trots att jag fick köpa en extra julklapp då en inte kommit fram med posten trots att den beställdes långt i förväg.
Den 23e vid lön ska jag handla lite lite efter jobbet. Mjölk, frukt, grönt, en bukett blommor och möjligen något mer snacks. Annars är allt klart. Jag hoppas så att ni andra här på forumet känner någon slags lugn inför julen. Att inte ha köpt mat och julklappar och inte ha pengar är en hemsk känsla, men till er som eventuellt har det så, ni är inte ensamma och inga tuffa tider varar för alltid.

Under utmätningen är livet begränsat, vilket man ständigt blir påmind om. Gäller att vänja sig, hitta en lunk som funkar.
Skönt att du verkar få en bra jul. Njut av den och koppla bort alla tankar på siffrorna under några dagar :)

Under utmätningen är livet begränsat, vilket man ständigt blir påmind om. Gäller att vänja sig, hitta en lunk som funkar.
Skönt att du verkar få en bra jul. Njut av den och koppla bort alla tankar på siffrorna under några dagar :)
Så är det. Försöker acceptera och ta små steg mot förbättring hela tiden. Siffrorna har blivit mitt sätt att hantera situationen. Ju mer kontroll ju bättre när marginaler saknas. Men en liten paus över jul får det nog bli :)

3 dagar till lön. 106:- på kontot. Jag jobbar alla 3 dagar så jag har annat att tänka på. Mat finns hemma massor så jag svälter inte. Men känslan är ändå att man blir sårbar och lite less på att vara begränsad. Men det går. Allting är klart för julen, trots att jag fick köpa en extra julklapp då en inte kommit fram med posten trots att den beställdes långt i förväg.
Den 23e vid lön ska jag handla lite lite efter jobbet. Mjölk, frukt, grönt, en bukett blommor och möjligen något mer snacks. Annars är allt klart. Jag hoppas så att ni andra här på forumet känner någon slags lugn inför julen. Att inte ha köpt mat och julklappar och inte ha pengar är en hemsk känsla, men till er som eventuellt har det så, ni är inte ensamma och inga tuffa tider varar för alltid.
Jag har nog aldrig haft allt, eller ens något klart innan sista lönen före jul. Har alltid gått ge mig ut den 23e och fixa allt i julstressen. Även när jag har pengar.

Vad har du gjort för 300 kr sen i måndags?
Första steget till förändring är att rannsaka sig själv.

Jag har nog aldrig haft allt, eller ens något klart innan sista lönen före jul. Har alltid gått ge mig ut den 23e och fixa allt i julstressen. Även när jag har pengar.
Jösses :facejoy: Sådan var jag när jag var ung, då tyckte jag att det hade sin charm. Nu, not so much.

Här är alla klapparna ordnade. En del av maten kvarstår. Blir ut på måndag och armbåga sig fram :facejoy:

Vad har du gjort för 300 kr sen i måndags?
Första steget till förändring är att rannsaka sig själv.
Jag måste ändå fråga om detta är en genuin undran eller ett ifrågasättande?

Det lät nästan som ett ifrågasättande:

Då är det väll inga konstigheter att spendera 300kr på en full jobbvecka? Väldigt få veckor jag ligger under det. En lunch med kollegorna så har 130-150kr gått åt sen kanske lite frukost och mat hemma för 150. Det är nog verkligen bara veckor som jag är illa tvungen Måndag - Fredag det går under 300kr. Då brukar jag ändå skippa lunch 3 eller 4 av 5 dagar. Men 1 av 5 dagar så unnar jag mig alltid en lunch ute utan att anse att något behöver rannsakas.

Existensminimum för en person ligger på 6186 kr (efter transport, medicin och hyra). Tar man bort el, bredband (400), mobil (350), fack (300), akassa (150), el (500), hemförsäkring (200), frisör (400) från det så är det ca 4200kr kvar från dom 6186. Det är ca 140kr om dagen. På ca 2.5 dagar ska det har gått 300kr enligt existensminimum för en person som bor ensam.

Jag måste ändå fråga om detta är en genuin undran eller ett ifrågasättande?

Det lät nästan som ett ifrågasättande:

Då är det väll inga konstigheter att spendera 300kr på en full jobbvecka? Väldigt få veckor jag ligger under det. En lunch med kollegorna så har 130-150kr gått åt sen kanske lite frukost och mat hemma för 150. Det är nog verkligen bara veckor som jag är illa tvungen Måndag - Fredag det går under 300kr. Då brukar jag ändå skippa lunch 3 eller 4 av 5 dagar. Men 1 av 5 dagar så unnar jag mig alltid en lunch ute utan att anse att något behöver rannsakas.

Existensminimum för en person ligger på 6186 kr (efter transport, medicin och hyra). Tar man bort el, bredband (400), mobil (350), fack (300), akassa (150), el (500), hemförsäkring (200), frisör (400) från det så är det ca 4200kr kvar från dom 6186. Det är ca 140kr om dagen. På ca 2.5 dagar ska det har gått 300kr enligt existensminimum.
Det var en genuin fråga, varken mer eller mindre.

Den som följt tråden vet att det har varit en del impulsiva inköp som sedan ångrats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp