Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Sparande är tyvärr inte aktuellt på löneutmätning. Kommer lägga undan 1000:- när jag kan för att ha lite lite marginal, men mer än så varken kan eller vill jag spara med vetskapen att ett eventuellt sparande ändå skulle utmätas.

Min förhoppning är ju dock att bli beviljad skuldsanering och då kunna spara.
Du kan spara om du inte lägger 2000 kr på utemat som du gjorde ;)
Lägg 700 av dem på mat i kylskåpet så har du 1300 sparat

Sparande är tyvärr inte aktuellt på löneutmätning. Kommer lägga undan 1000:- när jag kan för att ha lite lite marginal, men mer än så varken kan eller vill jag spara med vetskapen att ett eventuellt sparande ändå skulle utmätas.

Ta ut det i kontanter om du ev sparar.

Du kan spara om du inte lägger 2000 kr på utemat som du gjorde ;)
Lägg 700 av dem på mat i kylskåpet så har du 1300 sparat
Njae, tanken är mer att slippa ha ingenting på kontot sista veckan innan lön. Skulle inte välja att spara större belopp på löneutmätning eftersom dom kan utmätas :)

Ta ut det i kontanter om du ev sparar.
Ja men precis, men vill ändå inte spara några större belopp som skulle kunna utmätas. Förhoppningsvis får jag skuldsanering längre fram och då kommer jag prioritera sparandet. Men man kan ju spara genom att ligga steget före med inköp av busskort, linser mm också tänker jag, liksom skapa sig lite marginaler. Men det är lättare sagt än gjort, av nån anledning :facejoy:

Jag har haft löneutmätning nu i drygt 2 år. Har sparat minst 1000kr/mån ibland mer.
så visst går det. Har prioriterat att spara upp en bra summa då det ger mig trygghet.
Har nyligen fått inledande och hoppas det håller hela vägen. Kommer fortsätta spara mig igenom hela skuldsaneringen om det nu blir så.

Jag har haft löneutmätning nu i drygt 2 år. Har sparat minst 1000kr/mån ibland mer.
så visst går det. Har prioriterat att spara upp en bra summa då det ger mig trygghet.
Har nyligen fått inledande och hoppas det håller hela vägen. Kommer fortsätta spara mig igenom hela skuldsaneringen om det nu blir så.
Så vad händer om du får en tillgångsutredning och kf hittar 24000+ på ditt konto!

Kan man inte ha de på konto i en annan bank med sparränta? Eller kollar Kronofogden även där? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp