Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Med all respekt så är det inget råd för mig. Jag anser inte att det är särskilt hälsosamt och har man, som jag, en historik av ätstörningar så är det en överhängande risk att bli sjuk igen. Min övertygelse är att man mår bäst av en näringsrik, regelbunden kost. Att tipsa folk om att inte äta känns inte som en bra idé, i synnerhet inte på ett anonymt forum där man inte vet hur det landar.
Att inte äta 14 dagar ?????????????????

Alla gör som dom vill men är för mkt okunskap i ämnet så ingen idee att fortsätta. Googla och läs på så kommer ni upptäcka något spännande och intressant.
Rekordet i att inte äta något ligger på över ett år. Det äts för ofta och för mkt ultraprosessad mat full med socker och däav är 80% av befolkning mer el mindre insulinresistent.
Börja med OMAD, one meal a day så blodsoclret hålls på en låg nivå länge. Människan är inte skapt för att äta 5 ggr om dagen inkl snacks mellan måltiderna. Frukost med, juice, bröd och mussli är den dummaste måltiden av alla som gör att du blir trött och hungrig 2 tim senare.
Fasta så försvinner sötsuget och sedan hungern och man mår helt underbart efter ca 2-3 dagar. Autofagin startar och renar kroppen, äter upp allt skit i kroppen, virus, ineffektiva el skadade celler och mitokondrier och annat skräp görs om till aminosyror(protein) Tro mig.
Periodisk fasta. Gär bra att träna hårt samtidigt om man inte fastar längre än 4 dagar ungefär.
16 dagar är mitt rekord aldrig mått så bra som jag gjort senaste 2 åren med periodisk fasta. Aldrig ens förkyld el trött.
Kroppen är smart, behåller näringen blodet och bevarar musklerna men som sagt viktigt att tillföra elektrolyter i form av havssalt el bergssalt med allt det innehåller, ej bordssalt!

Alla gör som dom vill men är för mkt okunskap i ämnet så ingen idee att fortsätta. Googla och läs på så kommer ni upptäcka något spännande och intressant.
Rekordet i att inte äta något ligger på över ett år. Det äts för ofta och för mkt ultraprosessad mat full med socker och däav är 80% av befolkning mer el mindre insulinresistent.
Börja med OMAD, one meal a day så blodsoclret hålls på en låg nivå länge. Människan är inte skapt för att äta 5 ggr om dagen inkl snacks mellan måltiderna. Frukost med, juice, bröd och mussli är den dummaste måltiden av alla som gör att du blir trött och hungrig 2 tim senare.
Fasta så försvinner sötsuget och sedan hungern och man mår helt underbart efter ca 2-3 dagar. Autofagin startar och renar kroppen, äter upp allt skit i kroppen, virus, ineffektiva el skadade celler och mitokondrier och annat skräp görs om till aminosyror(protein) Tro mig.
Periodisk fasta. Gär bra att träna hårt samtidigt om man inte fastar längre än 4 dagar ungefär.
16 dagar är mitt rekord aldrig mått så bra som jag gjort senaste 2 åren med periodisk fasta. Aldrig ens förkyld el trött.
Kroppen är smart, behåller näringen blodet och bevarar musklerna men som sagt viktigt att tillföra elektrolyter i form av havssalt el bergssalt med allt det innehåller, ej bordssalt!
Tycker att vi avslutar detta propagerande för svält nu. Denna tråd handlar om budget och jag vill inte läsa mer om att man inte ska äta osv. Man bör också vara medveten om att det finns människor som riskerar livet genom en längre tids fasta, ofta för att det kan finnas bakomliggande exempelvis hjärtproblem som man inte känner till. Längre tids total fasta/svält bör övervakas av läkare.

Tycker att vi avslutar detta propagerande för svält nu. Denna tråd handlar om budget och jag vill inte läsa mer om att man inte ska äta osv. Man bör också vara medveten om att det finns människor som riskerar livet genom en längre tids fasta, ofta för att det kan finnas bakomliggande exempelvis hjärtproblem som man inte känner till. Längre tids total fasta/svält bör övervakas av
Undrar finns det en enda läkare som skulle rekommendera detta?

11 dagar till lön. Handlat mycket mat och har 1100:- på kontot. Denna månaden är jag lite besviken på mig själv. Alldeles för mycket pengar har gått på mat och framförallt hemkörning av mat/snacks. Jag gjorde förvisso en väl planerad större handling och den extra kostnaden tycker jag var klok, men närmre 2000:- på hemkörning och utemat är alldeles för mycket. Identifierar ett beteende som innebär att när jag mår dåligt, har mycket inre stress eller ångest, är slutkörd, då tar jag gärna den snabba vägen för att få lite tillfällig lättnad och guldkant. Det där kan vara helt okej någon gång då och då, men inte i den här utsträckningen.

Det har gått 11 månader sen jag lämnade spelandet och den 12 december ett helt år. Det känns fint. Ledig helg för mig och jag tror det blir simhallen och kanske en loppisrunda. Förra helgen hittade jag en golvlampa för 200:- som ny kostar över 600:-. Och skicket var som ny. Älskar verkligen såna fynd!
Lite hockey med om ers majestät tv4 play kan fungera :rolleyes:
Jobbet är extremt mentalt påfrestande just nu och jag mår skit när jag är där. Den här veckan har jag inte gjort något vidare bra jobb. Vilopuls och blodtryck har gått åt fel håll igen och jag mår inte bra. Är känslan samma på söndag så sjukskriver jag mig. Det är jag skyldig inte bara mig själv, men också patienter och kollegor.
Livet är påfrestande vare sig man är miljonär eller skuldsat.
Hur du gör med din ekonomi är helt och hållet upp till dig.
Man måste bestämma sig.
Slösa eller spara.
Det är inte lätt, det vet jag.
Så småningom får man en chans..
Skuldsanering.
Hela vardagen förändras till en ny underbar dag med nya förutsättningar och möjligheter!
Man kan vända på eländet och få en ny chans i livet men det krävs många uppoffringar!
Tror mig, jag har varit med förr !

Är man anorektiker el har ett sjukdomstillstånd är längre fasta kanske inte att rekommendera men är man normal el överviktig har man från 100 tusen kalorier lagrat i kroppsfettet. Då har man energi för mer än en månad. Har man högt blodtryck som även jag jämt haft är periodisk fasta det bästa för att sänka det och något mer hälsosammare för hjärtat än lägre blodtryck kan jag inte komma på. Minskad stress och mkt sömn är bra också, men ok, lycka till!

Är man anorektiker el har ett sjukdomstillstånd är längre fasta kanske inte att rekommendera men är man normal el överviktig har man från 100 tusen kalorier lagrat i kroppsfettet. Då har man energi för mer än en månad. Har man högt blodtryck som även jag jämt haft är periodisk fasta det bästa för att sänka det och något mer hälsosammare för hjärtat än lägre blodtryck kan jag inte komma på. Minskad stress och mkt sömn är bra också, men ok, lycka till!
Jag föredrar att må bra genom att ge min kropp regelbunden näring. Jag föredrar också att följa beprövad vetenskap. Så vitt jag vet har jag inte bett om råd kring kost, blodtryck eller liknande. Jag har tillräckliga egna utbildningar inom bägge områden. Men var och en blir salig på sin tro, och mår du bra av det du gör så gör du. Jag tycker bara inte man behöver försöka propagera såna extrema dieter för andra.

Livet är påfrestande vare sig man är miljonär eller skuldsat.
Hur du gör med din ekonomi är helt och hållet upp till dig.
Man måste bestämma sig.
Slösa eller spara.
Det är inte lätt, det vet jag.
Så småningom får man en chans..
Skuldsanering.
Hela vardagen förändras till en ny underbar dag med nya förutsättningar och möjligheter!
Man kan vända på eländet och få en ny chans i livet men det krävs många uppoffringar!
Tror mig, jag har varit med förr !
Visst är det så, och jag har också sökt skuldsanering, tagit mig ur ett spelmissbruk och kämpar för att kunna jobba heltid. Sen sitter vissa ovanor lite hårdare och det väljer jag att vara öppen med i min tråd, för jag tror att många känner igen sig. En dag kommer detta att ha vänt, det är jag övertygad om!

Finns många bra sätt att spara pengar utan att gå till det extrema.
vi äter mer vegetariskt och motionera varje dag.
näringsrikt mat gör också att man håller sig mätt längre.
vi gör mycket soppor och grytor som varar länge.
går till jobbet varje dag istället för att ta bussen.
matlådor varje dag.
sen lagar vi kläder och fixa det som är sönder innan vi köper nytt.
Jag har sedan löneutmätningen kom igång mått mycket bättre. Och då har både jag och mannen löneutmätningen.
men vi har det bra. Äter oss mätta varje dag och slipper stressen. Vår skuld minskar stadigt och om ca 4 år är vi skuldfria.

Visst är det så, och jag har också sökt skuldsanering, tagit mig ur ett spelmissbruk och kämpar för att kunna jobba heltid. Sen sitter vissa ovanor lite hårdare och det väljer jag att vara öppen med i min tråd, för jag tror att många känner igen sig. En dag kommer detta att ha vänt, det är jag övertygad om!
Tycker du kämpar från klarhet till klarhet, glöm inte konsekvenser med småköp, " trotts måendet ".
Uppenbarligen transparent i dina inlägg.
Lycka till tillönskas fortsättningsvis !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp