Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag skall precis bli utmätt men har levt på existensminimum självmant och betalat de skulder jag kan. Jag har klarat mig bra då jag t.ex. lärt mig att byta däck och bromsar själv. Om jag går till tandläkaren så går jag till tandläkarstudenter då det är 75% billigare. Om jag behöver kläder köper jag på Sellpy.
Jag ser till att utnyttja mitt friskvårdsbidrag på jobbet. Om min telefon har en sprucken skärm så beställer jag reservdelar och lagar själv. Jag klipper även mitt hår själv och har inte varit till frisören på 8 år.
Skall jag åka tåg så brukar jag åka med sista tåget som VR kör, det brukar kosta 189kr. Behöver jag glasögon så köper jag på Lensway, blir bara runt 1000kr för ett par!
Kommer säkert komma på mer senare. :)
Verkligen hoppas det vänder för dig snart.

Ledig dag betyder lite fyndande på andrahandsmarknaden igen. En riktigt stor adventsljusstake som ny kostar runt 800-1000:-, för 200:-. Jag gick igenom mina advents- och julsaker häromdagen för att faktiskt se vad jag har, om det är något jag behöver eller vill köpa. Istället för att man bara hamnar i en butik och ser diverse saker man vill ha och köper, för att inse att man redan hade. Det är ännu en strategi för att minska sina utgifter, utan att för den sakens skull avstå från det man vill ha. Jag har en annan inställning till shopping idag än för ett år sen och vill gärna göra mer medvetna inköp. Ni som behöver något inför advent och jul; det finns mycket på loppisar, både i butiker och på exempelvis marketplace. Till ett mycket bättre pris dessutom. Vill man ha något som man inte behöver så kanske det kan vänta tills mellandagsrean?

Senast ändrad:
11 dagar till lön. Handlat mycket mat och har 1100:- på kontot. Denna månaden är jag lite besviken på mig själv. Alldeles för mycket pengar har gått på mat och framförallt hemkörning av mat/snacks. Jag gjorde förvisso en väl planerad större handling och den extra kostnaden tycker jag var klok, men närmre 2000:- på hemkörning och utemat är alldeles för mycket. Identifierar ett beteende som innebär att när jag mår dåligt, har mycket inre stress eller ångest, är slutkörd, då tar jag gärna den snabba vägen för att få lite tillfällig lättnad och guldkant. Det där kan vara helt okej någon gång då och då, men inte i den här utsträckningen.

Det har gått 11 månader sen jag lämnade spelandet och den 12 december ett helt år. Det känns fint. Ledig helg för mig och jag tror det blir simhallen och kanske en loppisrunda. Förra helgen hittade jag en golvlampa för 200:- som ny kostar över 600:-. Och skicket var som ny. Älskar verkligen såna fynd!
Lite hockey med om ers majestät tv4 play kan fungera :rolleyes:
Jobbet är extremt mentalt påfrestande just nu och jag mår skit när jag är där. Den här veckan har jag inte gjort något vidare bra jobb. Vilopuls och blodtryck har gått åt fel håll igen och jag mår inte bra. Är känslan samma på söndag så sjukskriver jag mig. Det är jag skyldig inte bara mig själv, men också patienter och kollegor.

11 dagar till lön. Handlat mycket mat och har 1100:- på kontot. Denna månaden är jag lite besviken på mig själv. Alldeles för mycket pengar har gått på mat och framförallt hemkörning av mat/snacks. Jag gjorde förvisso en väl planerad större handling och den extra kostnaden tycker jag var klok, men närmre 2000:- på hemkörning och utemat är alldeles för mycket. Identifierar ett beteende som innebär att när jag mår dåligt, har mycket inre stress eller ångest, är slutkörd, då tar jag gärna den snabba vägen för att få lite tillfällig lättnad och guldkant. Det där kan vara helt okej någon gång då och då, men inte i den här utsträckningen.

Det har gått 11 månader sen jag lämnade spelandet och den 12 december ett helt år. Det känns fint. Ledig helg för mig och jag tror det blir simhallen och kanske en loppisrunda. Förra helgen hittade jag en golvlampa för 200:- som ny kostar över 600:-. Och skicket var som ny. Älskar verkligen såna fynd!
Jobbet är extremt mentalt påfrestande just nu och jag mår skit när jag är där. Den här veckan har jag inte gjort något vidare bra jobb. Vilopuls och blodtryck har gått åt fel håll igen och jag mår inte bra. Är känslan samma på söndag så sjukskriver jag mig. Det är jag skyldig inte bara mig själv, men också patienter och kollegor.
Matlådor i kylen / frysen. In i micron, klart.
Bra när energin är slut.

Bra med självinsikt.
Riktigt bra jobbat med spelfriheten! Den 12 dec får du unna dig något riktigt gott :)

Senast ändrad:
Jag har ett tips, skippa maten helt. Prova vattenfasta i 14 dagar. Enbart fördelar förutom atr det är lite tråkigt första dagarna och andra dygnet kan man må lite dåligt när kroppen ställer om sig fr glukos(socker) drift till keton(fett) drift. Från dag 3 kommer du må fantastisk, blodtrycket sänks, man är pigg jämt, sover bra, immunförsvaret stärks och du står emot allt då kroppen är i överlevnads mode. (Autofagi) Bukspottskörteln och tarmarns får vila, får massa tillväxthormoner och nya stamceller som reparerar kropoen. Man får enorm motivation och positivitet och man blir lycklig att se på vågen och i spegeln. Se bara till att ta ordentligt med havssalt el himalya salt el liknande varje dag, typ 2 teskedar och normalt med vattenintag. Svart kaffe är helt okej men inget annat.
Finns mkt på Youtube om detta. Kommer spara mkt pengar och man får mkt extra tid över till annat. Är du överviktig kan du köra 3v el längre. Ju längre du står ut ju lättare blir det att fortsätta. Man mår så jäkla bra att man saknar tiden då man fastade sen. Eller så äter man ett mål om dagen bara, sparar även det pengar. Och såklart undvik kolhydrater så gott som helt. Ägg, kött, sallad och avacado är bra då.

Jag har ett tips, skippa maten helt. Prova vattenfasta i 14 dagar. Enbart fördelar förutom atr det är lite tråkigt första dagarna och andra dygnet kan man må lite dåligt när kroppen ställer om sig fr glukos(socker) drift till keton(fett) drift. Från dag 3 kommer du må fantastisk, blodtrycket sänks, man är pigg jämt, sover bra, immunförsvaret stärks och du står emot allt då kroppen är i överlevnads mode. (Autofagi) Bukspottskörteln och tarmarns får vila, får massa tillväxthormoner och nya stamceller som reparerar kropoen. Man får enorm motivation och positivitet och man blir lycklig att se på vågen och i spegeln. Se bara till att ta ordentligt med havssalt el himalya salt el liknande varje dag, typ 2 teskedar och normalt med vattenintag. Svart kaffe är helt okej men inget annat.
Finns mkt på Youtube om detta. Kommer spara mkt pengar och man får mkt extra tid över till annat. Är du överviktig kan du köra 3v el längre. Ju längre du står ut ju lättare blir det att fortsätta. Man mår så jäkla bra att man saknar tiden då man fastade sen. Eller så äter man ett mål om dagen bara, sparar även det pengar. Och såklart undvik kolhydrater så gott som helt. Ägg, kött, sallad och avacado är bra då.
Med all respekt så är det inget råd för mig. Jag anser inte att det är särskilt hälsosamt och har man, som jag, en historik av ätstörningar så är det en överhängande risk att bli sjuk igen. Min övertygelse är att man mår bäst av en näringsrik, regelbunden kost. Att tipsa folk om att inte äta känns inte som en bra idé, i synnerhet inte på ett anonymt forum där man inte vet hur det landar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp