Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Ja visst är det så. Inget man behöver och precis därför går det under "unnande-kontot" för min egen del.
Är det ekonomiskt elände du syftar på då? Eller annat också utifrån din yrkesroll?

Ekonomiskt eller liknande.
Exempelscenario är tex person med löneutmätning, och hör av sig till kfm då och då med olika förslag på kostnader vi borde ta med i beräkningen, och hänvisar ofta till att det inte går att leva på förbehållsbeloppet.
Ibland vet man vem det är till utseende, och man möter personen vid köpcentrumet där ett av systembolagen ligger, bärandes på 1-2 flak öl och någon bag in box.
Man får ju använda förbehållsbeloppet till vad man vill, men när man vet att det är någon som är ensamstående med ett par barn etc gör det lite ont.

Det kan i förlängningen innebära att vi får genomföra avhysning på personen/familjen. Exakt hur man prioriterat vet jag inte, men vet man att man mött personen mer än en gång på samma sätt och det sedan ska avhysas pga obetalda hyror ligger det nära tillhanda att dra slutsatser.

Och jag är inte på bolaget särskilt ofta, men besöker ofta butikerna som delar parkeringsyta med bolaget.

Hur många orosanmälningar till socialen gör du på ett år @Lasseman ?

Ungefär? Är det 1-2 eller över 10? Uppåt 100?

Ekonomiskt eller liknande.
Exempelscenario är tex person med löneutmätning, och hör av sig till kfm då och då med olika förslag på kostnader vi borde ta med i beräkningen, och hänvisar ofta till att det inte går att leva på förbehållsbeloppet.
Ibland vet man vem det är till utseende, och man möter personen vid köpcentrumet där ett av systembolagen ligger, bärandes på 1-2 flak öl och någon bag in box.
Man får ju använda förbehållsbeloppet till vad man vill, men när man vet att det är någon som är ensamstående med ett par barn etc gör det lite ont.

Det kan i förlängningen innebära att vi får genomföra avhysning på personen/familjen. Exakt hur man prioriterat vet jag inte, men vet man att man mött personen mer än en gång på samma sätt och det sedan ska avhysas pga obetalda hyror ligger det nära tillhanda att dra slutsatser.

Och jag är inte på bolaget särskilt ofta, men besöker ofta butikerna som delar parkeringsyta med bolaget.
Usch ja, så många tragiska livsöden. Svårt att greppa att människor blir avhysta från sina hem till följd av omständigheter och eller egna dåliga beslut. Då har man det rätt bra ändå i jämförelse.

23 åring grabb som påbörjat med löneutmätning nu för 1 månad sen.. skuld på 80k. De så påfrestande när man ser folk i ens ålder köra fina bilar och ha bra kreditbetyg medans man själv grubblar och har ångest över alla misstag man gjort… har någon tips på vad som kan få en och tänka lite positiv och framåt?
Jag förstår dig
Jag försöker tänka att det är bara yta
Man har ingen aning hur andra människor har det
Sträck på dig och var stolt att du äger ditt problem och att du gör något åt det
Du är ung och kommer snart ha detta som en nyttig erfarenhet och växa så mycket när du nu fixar det!
Kämpa på

Jag förstår dig
Jag försöker tänka att det är bara yta
Man har ingen aning hur andra människor har det
Sträck på dig och var stolt att du äger ditt problem och att du gör något åt det
Du är ung och kommer snart ha detta som en nyttig erfarenhet och växa så mycket när du nu fixar det!
Kämpa på
Tack för dom fina orden!

Ännu ett läkarbesök och mer medicin så är kontot nere på 155:-. Försöker tänka att jag är tacksam att jag ändå hade råd att hämta ut medicinen. Mår inte bra just nu då jag pga nässelutslag inte sover om nätterna. Hoppas verkligen medicinen ska hjälpa nu för det är inte långt borta med en sjukskrivning annars. Och det är det sista jag behöver efter att ha jobbat så hårt för att få livet på rätt köl igen.

Ännu ett läkarbesök och mer medicin så är kontot nere på 155:-. Försöker tänka att jag är tacksam att jag ändå hade råd att hämta ut medicinen. Mår inte bra just nu då jag pga nässelutslag inte sover om nätterna. Hoppas verkligen medicinen ska hjälpa nu för det är inte långt borta med en sjukskrivning annars. Och det är det sista jag behöver efter att ha jobbat så hårt för att få livet på rätt köl igen.
Har det precis så också. Jag fick gå hem från jobbet. Bara rasade ihop. Sjukskriven och får börja på deltid igen. Mår ännu sämre för man vet hur lite pengar det blir.
5 dagar till nästa lön och 900:- på kontot. Den här månaden har nog mest gått bra för att jag fick ut lite extra.

Mat i mataffär: 2600:-
Hämtmat och mat ute: 1700:-
Shopping, kläder, skor mm: 2400:-
Apotek 1700:-

Det är väl dom stora posterna. Hämtmat och mat ute är alldeles för högt men där är också hämtmat under sjukdom inräknat. Shopping och kläder har varit på tiden att jag fick lägga lite pengar på, det behövdes verkligen. I den posten ingår dock även några flaskor vin för att ha hemma i skåpet, så runt 400:- var rent unnande. Apotek är hög, lite pga mediciner men mest pga hudvård och salvor, dels i samband med virussjukdom och några hemska utslag som behövt behandlas.
Tacksam att jag just denna månad fick ut lite extra, annars hade det varit tight. Också tacksam att pengarna till stor del lagts på vettiga saker som vinterskor och jacka, och läkemedel/hudvård. Men utemat och hämtmat behöver fortfarande stramas åt.
Det är verkligen stor skillnad när jag jämkar. Då får jag ca 2000 mer i månaden. Nu har jag varit sjuk så de blir det vanliga 6300 ca.
Jag räknar med 700 mat 200 nöje / vecka. =4000

Har det precis så också. Jag fick gå hem från jobbet. Bara rasade ihop. Sjukskriven och får börja på deltid igen. Mår ännu sämre för man vet hur lite pengar det blir.
Det är verkligen stor skillnad när jag jämkar. Då får jag ca 2000 mer i månaden. Nu har jag varit sjuk så de blir det vanliga 6300 ca.
Jag räknar med 700 mat 200 nöje / vecka. =4000
Tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas det vänder snart! Låter klokt att tänka ekonomin per vecka när man lever tight. Pengar är inte allt men har man inte pengar kan det ju skapa så mycket stress och oro.

Tråkigt att höra att du inte mår bra. Hoppas det vänder snart! Låter klokt att tänka ekonomin per vecka när man lever tight. Pengar är inte allt men har man inte pengar kan det ju skapa så mycket stress och oro.
Jag har 1000 kr kvar isåfall.Men vill jag ha vinterskor också. Sedan är det födelsedags present. Hoppas det räcker. Tråkigt nog får jag karensavdrag nästa månad igen.
Men du har varit sjuk själv? Har du heltid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp