Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Det är mkt pengar att spara till annat, och 100 räcker för oss, både tv och surf.
Så bra! Jag är en person och har bredbandet till tv, mest sport, och vanlig mobilsurf. Inga spel eller annat så det ska säkert räcka fint.

Så bra! Jag är en person och har bredbandet till tv, mest sport, och vanlig mobilsurf. Inga spel eller annat så det ska säkert räcka fint.
Samma för mig, kollar till 80% sport…och mest på vintern, sommarsporten på gräs med en boll man sparkar på är inget för mig ;).

Har suttit med budgeten för kommande lönemånad.

Räkningar/fasta: 8300:-
Övriga nödvändiga inköp: 1500:-
Mat: 2500:-
Och så några tusen utöver det att leva på, vet inte exakt summan än. En ganska bra månad ändå under förutsättningarna. Lite beroende på summan ska jag försöka lägga undan någon peng också, 500-1000:- så man har en liten marginal.

Jag har fortsatt titta på kläder second hand. Inte så att jag alltid köper där, men det har blivit en del ändå. För ett tag sen köpte jag en höstjacka och en topp för 105:- sammanlagt, bägge i utmärkt skick. Har ett par saker till på min lista så det får bli en sväng till snart. Jag håller just nu på att gå ner i vikt vilket gör att det känns ännu mer rimligt att köpa second hand då jag vet att kläderna inte kommer passa under någon jättelång tid.
Vinted och erikshjälpen är två av mina favoriter :)

5 dagar till lön och 400:- på kontot. Jag klarar mig. Mat finns. MEN, det bor en skavande ångest i bröstet. Jag måste hitta ett sätt att slippa känna såhär när månaderna går mot sitt slut. Det är ingenting mot hur det var förut, men det finns där ändå. Kanske är en undansparad 1000-lapp eller två lösningen.
Måste prioritera det högre. Kanske lika bra att ta en hustle-månad och spara lite. Hur hanterar ni andra som har väldigt lite pengar kvar i slutet av månaden stressen?

5 dagar till lön och 400:- på kontot. Jag klarar mig. Mat finns. MEN, det bor en skavande ångest i bröstet. Jag måste hitta ett sätt att slippa känna såhär när månaderna går mot sitt slut. Det är ingenting mot hur det var förut, men det finns där ändå. Kanske är en undansparad 1000-lapp eller två lösningen.
Måste prioritera det högre. Kanske lika bra att ta en hustle-månad och spara lite. Hur hanterar ni andra som har väldigt lite pengar kvar i slutet av månaden stressen?

Man vänjer sig, det är en naturlig del av mitt liv. Att ständigt behöva prioritera, att behöva säga nej till vänner och stressen som kommer när en oplanerad utgift dyker upp. Har haft det så i många många år nu, både när jag spelade bort hela lönen och nu under löneutmätningen. Det är så jag lever, och jag undrar snarare hur det kommer bli den dagen jag får behålla hela min lön. Hur kommer jag leva då? Hur kommer jag kunna anpassa mig till ett normalt liv? Jag jobbar på det, planerar och försöker hitta sätt ur det naturliga liv jag har idag, och landa i ett mer normalt liv.
Att ha undansparade kontanter som reserv är bra! De ger en viss trygghet.

Man vänjer sig, det är en naturlig del av mitt liv. Att ständigt behöva prioritera, att behöva säga nej till vänner och stressen som kommer när en oplanerad utgift dyker upp. Har haft det så i många många år nu, både när jag spelade bort hela lönen och nu under löneutmätningen. Det är så jag lever, och jag undrar snarare hur det kommer bli den dagen jag får behålla hela min lön. Hur kommer jag leva då? Hur kommer jag kunna anpassa mig till ett normalt liv? Jag jobbar på det, planerar och försöker hitta sätt ur det naturliga liv jag har idag, och landa i ett mer normalt liv.
Att ha undansparade kontanter som reserv är bra! De ger en viss trygghet.
Ja, en liten summa kontanter är nog den enda lösningen jag set faktiskt. Jag vägrar vänja mig vid stress, det har jag haft nog av i mitt liv så jag ska göra vad jag kan för att minimera den :)

För mig när det har vart tight sista veckan innan löning (speciellt höst/vinter) så har det blivit lite av tradition att se serier/filmer som man ligger efter med, har planerat att se eller fått rekommendation av någon att se. Sista veckan innan lön är ett bra tillfälle för sånt.

Utan att gå in för mycket på det så IPTV att föredra så man slipper alla abonnemang för film/serier/sport/dokumentärer/kanaler.

Eller om man läser böcker. Så läs en bok sista veckan innan lön.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp