Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Ja det har jag. Jag måste betala den summan enligt betalplan. Denna månad har jag rört till det. Måste göra mer åtstramning av ekonomin. Trött på mej själv men nu har jag betalat hyran också.
Okej. Kommer du betala in enl plan? Håller tummarna att du får det att fungera och lyckas få ordning på ekonomin. Vissa av oss har uppenbart svårare än andra att göra som vi ska, men om man kämpar vidare så kommer det till slut sitta!

Okej. Kommer du betala in enl plan? Håller tummarna att du får det att fungera och lyckas få ordning på ekonomin. Vissa av oss har uppenbart svårare än andra att göra som vi ska, men om man kämpar vidare så kommer det till slut sitta!
Ja jag har betalat enligt plan. Pratat med handläggaren. Hon höll på med min betalplan. Ännu ett positivt steg. Ändå orolig. De jag är skyldig pengar kan yttra sej. Vad kan de göra för att det blir avslag?

Ja jag har betalat enligt plan. Pratat med handläggaren. Hon höll på med min betalplan. Ännu ett positivt steg. Ändå orolig. De jag är skyldig pengar kan yttra sej. Vad kan de göra för att det blir avslag?
Heja dig! Bra att du ser till att hålla dig på banan även när det är svårt. Jag har tyvärr inte så bra koll på det. Men skulle tro att det handlar om ifall man har tagit lån i närtid eller liknande och dom motsätter sig, att dom kanske skulle få gehör. Men vanligast verkar vara att det inte har så stor påverkan om dom motsätter sig.

Senast ändrad:
Hur hade ni andra känt för att ha 3000:- att klara er på i 3 veckor? Ponera att det finns helt okej med kött, pasta etc hemma. Hade ni känt stress över det beloppet för en vuxen person?

Senast ändrad:
Jag har ungefär 3500 kr kvar efter räkningar och lån varje månad. Det är tajt ibland, men det funkar absolut. Jag har lärt mig att tycka om saker som inte kostar så mycket pengar. Lägger tid på att läsa och spenderar en del tid på ideella föreningar. Det skapar värde i vardagen för mig :)

Hur hade ni andra känt för att ha 3000:- att klara er på i 3 veckor? Ponera att det finns helt okej med kött, pasta etc hemma. Hade ni känt stress över det beloppet för en vuxen person?
Hade inte vart stressad (Förutsatt räkningarna är betalda, det inte finns några klara sparmål i närtid, eller massa sociala grejer inplanerade som jag vet kommer kosta)
  • I så fall har du 24 dagar till lön
  • 3000kr kvar
3000/24=125 kr per dag.

Lite snålt kanske. Men det går runt utan större stress om man vill, speciellt om man redan har mat hemma.
Se till bara att sprida ut det jämnt bara så att inte 125kr blir 80kr per dag. Då börjar det bli ganska tufft.

Jag har ungefär 3500 kr kvar efter räkningar och lån varje månad. Det är tajt ibland, men det funkar absolut. Jag har lärt mig att tycka om saker som inte kostar så mycket pengar. Lägger tid på att läsa och spenderar en del tid på ideella föreningar. Det skapar värde i vardagen för mig :)
Vad fint att läsa. Jag tror att det är nyckeln, att hitta sätt att trivas i den situationen man har. :)

Ja, men mest för oförutsedda utgifter.
Annars är 3000 kr okej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp