- Meddelanden
- 346
- Mottagna reaktioner
- 315
- Poäng
- 467
Ja helt ärligt har sparsamma jag spårat ut lite i jul. Blev lite många klappar osv.8e januari. Hur har ni det med pengar såhär ett par veckor efter jul? Det sägs ju vara årets fattigaste månad.
Själv har jag det helt okej. Med handen på hjärtat så begriper jag ju att jag har det bra som fått ut en del extra. Det är snart slut med det och det skrämmer mig. Om jag inte ens får inledande, vad gör jag då? Jag är rädd att falla på detaljer. I det stora hela så vet jag ju att jag inte tagit lån på ca 2 år när ansökan handläggs, och slutat spela för 1.5 år sen. Jobbat mer, sålt saker, betalat vad jag kunnat osv osv. Men jag har också några mindre fakturor som ramlat in senare som jag inte kunnat betala. Dock inga lån utan något matköp jag gjorde för 1.5 år sen och något träningskort jag slutade betala på under utmätningen när jag inte hade råd. Jag har också kvarskatt från 2024. Kvarskatt från 2023 kommer vara avbetald. Men 2024 lär bli en del eftersom jag inte bara missat när jag räknat räntor utan även missat att ändra när jag gått mellan olika tjänstgöringsgrad. Men jag hoppas att det inte ska fälla mig. Om det ändå gör det, så blir det en jobbig tid, men sen tar man sig upp och försöker igen längre fram, vill jag tänka.
Jag har lämnat in om jämkning för 2025 men har räknat lågt och kommer bara jämka årets första månader, sen avsluta. Vill absolut inte riskera en kvarskatt till, men vill gärna få ut lite extra för alla räntor medans jag kan.
Tur jag sparat upp en del. Så lever snålt nu resten av månaden.
När är det dags för KF att titta på din ansökan?
Du verkar få restskatt varje år? Är det för att du jämkar?
Hoppas det går bra med din ansökan. Men förstår din oro över vissa saker som dom nog kommer att ifrågasätta.