Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brukarkort

Ja det är helt värdelöst att bo så långt från allt, svårt att ta sig till jobb, med buss så kommer man 1 timma innan man börjar och bussen går hem2 timmar efter man slutar..

Jo en butik har hemkörning, en supermarket.. men då blir vårat matkontot ca 5-6000kr dyrare/månad.. jämfört med att handla på Willys ..
vi får försöka lösa det bara helt enkelt
Finns det nån med körkort i familjen som inte har löneutmätning så borde den kunna låna en bil och handla? Kan man få behålla pengar några månader för att kunna köpa en billig bil när det faktiskt handlar om så lång tid extra med kollektivtrafiken? Kanske värt att kolla upp?

Be nån bekant att få haka på när dom ska handla på Willys, kanske mot en liten summa? Förstår att det är en energikrävande situation och hoppas det löser sig för er.

Risken att hamna i sånt där är rätt minimal, speciellt om man inte står ut för polisen.

Risken att hamna i sånt där är rätt minimal, speciellt om man inte står ut för polisen.
Men säg att man lånat en bil, blir stoppad i en vanlig blåskontroll , dom ser att jag har skulder antar jag när dom kollar körkortet, då tar dom väl bilen?

Men säg att man lånat en bil, blir stoppad i en vanlig blåskontroll , dom ser att jag har skulder antar jag när dom kollar körkortet, då tar dom väl bilen?
Inte utan beslut från kronofogden.

Du kanske är en sån som står ut och blir utvald vid kontroller ofta.
Jag har inte blivit invinkad på kontroller på 10 år.

Inte utan beslut från kronofogden.

Du kanske är en sån som står ut och blir utvald vid kontroller ofta.
Jag har inte blivit invinkad på kontroller på 10 år.
Nej jag blir aldrig stoppad, jo en gång när dom stoppade all trafik på motorvägen för blås kontroll…
Tack för dina svar!

Det här är ju uppe då och då. Vore intressant att höra från en trafikpolis hur dom resonerar om dom stoppar en helt vanlig person i en rutinkontroll, inga tecken på nåt konstigt mer än att när dom kollar körkortet kommer det fram att man har skuldsaldo hos KFM. Har ju svårt att tro att dom per automatik tar kontakt med KFM?

Äterigen, poliser har bra "snutblick" för vad eller vem som de anser sticker ut (beteende, utseende, bil osv.). Svårt att tro att Svenne Banan med familj i en vanlig Svensson-bil direkt åker dit och får bilen utmätt.

Det här är ju uppe då och då. Vore intressant att höra från en trafikpolis hur dom resonerar om dom stoppar en helt vanlig person i en rutinkontroll, inga tecken på nåt konstigt mer än att när dom kollar körkortet kommer det fram att man har skuldsaldo hos KFM. Har ju svårt att tro att dom per automatik tar kontakt med KFM?

Äterigen, poliser har bra "snutblick" för vad eller vem som de anser sticker ut (beteende, utseende, bil osv.). Svårt att tro att Svenne Banan med familj i en vanlig Svensson-bil direkt åker dit och får bilen utmätt.
Är rätt sällan jag pratar med trafikpoliser i de där sammanhangen.

Om man skaffar en riktigt gammal bil som inte är värd något kan väl också hjälpa. Jag körde med en 20 år gammal bil, med stora rosthål som jag dock såg till att motor och bromssystem var i bra skick på. Jag frågade Kronofogden om den och de sa att de inte ville utmäta den.

Om man skaffar en riktigt gammal bil som inte är värd något kan väl också hjälpa. Jag körde med en 20 år gammal bil, med stora rosthål som jag dock såg till att motor och bromssystem var i bra skick på. Jag frågade Kronofogden om den och de sa att de inte ville utmäta den.
vi har ju haft gamla skrothögar dom senaste åren , men köpa en bil för 10000 som håller drygt 1 år som även behövs lagas är inte hållbart när man inte har möjlighet att spara pengar till ytterligare en skitbil..

vi har ju haft gamla skrothögar dom senaste åren , men köpa en bil för 10000 som håller drygt 1 år som även behövs lagas är inte hållbart när man inte har möjlighet att spara pengar till ytterligare en skitbil..
Det var så vi gjorde under skuldsaneringen. Det var tufft, men vi klarade det. Tror vi lade i snitt 12000 kr om året för bilköp eller reparation (den tillkom ju övriga kostnader för service, däck etc). Köpte nybesiktad och körde så länge det gick. När reparation skulle bli dyrare än att köpa en annan bil gjorde vi det iställlet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp