Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brev från Inkasso under skuldsanering.

Att ”alla” får samtidigt väcker många funderingar hos mig…. De gör ett försök att hitta pengar?

Är helt tyst ifrån dem nu….Försökte kolla upp bolaget, och som jag tolkar det har de noll anställda…. Är dock absolut ingen stjärna på sånt här så kanske tolkade fel…. kanske hoppades det att man bara ska betala? Känns lite oseriöst att bara sluta svara.
Har de svarat på mail från början och nu bara slutat svara? Har du ringt dem?

Själva DS Collect känns dock som en liten firma. När man ringer dem så svarar Andreas, alltså ingen receptionist. Men jag ger dem tills på onsdag. Han ville bara få det bekräftat att jag hade beslutad sanering, och att det kunde dröja upp mot 2-3 dagar. Tveksamt egentligen, det borde väl räcka med ett enkelt samtal kan man tycka.

Men jag vet under mitt inledande att det var just Divide som inte kom in med ett svar till handläggaren trots två påminnelser. Så de ingår så sett inte i betalplanen men tack vare deras brist på engagemang så ingår ju dock skulden i själva saneringen.

Själva DS Collect känns dock som en liten firma. När man ringer dem så svarar Andreas, alltså ingen receptionist. Men jag ger dem tills på onsdag. Han ville bara få det bekräftat att jag hade beslutad sanering, och att det kunde dröja upp mot 2-3 dagar. Tveksamt egentligen, det borde väl räcka med ett enkelt samtal kan man tycka.

Men jag vet under mitt inledande att det var just Divide som inte kom in med ett svar till handläggaren trots två påminnelser. Så de ingår så sett inte i betalplanen men tack vare deras brist på engagemang så ingår ju dock skulden i själva saneringen.

Samma med mig. De ingick när jag hade löneutmätning men anmälde aldrig skulden till KF när jag fick skuldsanering. Så nu har de väl upptäckt att det saknas pengar för alla Divide skulder.

Ja Divide måste verkligen ha blött pengar. Det var ju också ett riktigt dåligt skött företag som gick tomma för pengar efter bara några månader.

DS Collect

hade aldrig hört om det innan…
Hade dom på min divide lån med, de är heller inte med i min sanering.

vi fick ej tag i dom (DS) och de skickade heller inte in ngt själva. Tror dom övertog skulden precis vid beslut och missade. Deras process att köpa skulder verkar vara bristfällig iaf.

har mejlat lite med dom och de har erkänt att de ej kan kräva in ngt nu. De försökta få med in sanerings pengarna med de var 1 år sen efter beslut så rakt nej av krf

Hörde ni något mer från Ds collect?
Fick en påminnelse/krav att betala men jag har skuldsanering ( påbörjat fjärde året).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp