Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bra ränta, ert bästa lån?

Hur sänker man sin ränta? Är det ”bara” att ringa lånegivaren och fråga eller hur funkar det? ”Hej, jag vill sänka räntan på mitt lån” :)
Har aldrig gjort det.
Man kan ju alltid testa med att ringa och förhandla, om lånet är gammal tex och ens förutsättningar har förbättrats.. vart har du lån?

Man kan ju alltid testa med att ringa och förhandla, om lånet är gammal tex och ens förutsättningar har förbättrats.. vart har du lån?
Som du säger, rings fråga kan man göra. Säga att man tänkt söka på annat ställe annars men är nöjd hos dom. Så kan dom sänka byter du inte. Typ så.

Det viktiga i förhandling är att verkligen kolla att dom INTE tar en ny UC på dig! Collector ex gör det på mig om jag vill förhandla räntan.
Så viktigt att ha en plan hur du vill göra . Jag t.ex väntar till hösten att förhandla då min UC är bättre. Räntan brukar kunna förhandlar var 6:e månad.

14% 200k :facejoy::facejoy: men det är vad det är. Att läsa era låga räntor ger mig hopp iaf, snart så:faceheart:
Jag vet hur det känns att ha räntor på både 20 och 30 % …betydligt mycket värre med sms-lån men såna har jag inte längre. Sämsta jag haft var nog på Komplett bank, tror det var ca 20% och lån på 100 k. Ännu värre egentligen var mitt Nordax 350 k och 14,95 % . Den sämsta räntan jag har idag är Remember 350 k, 8% Räntan är ju vad det kostar att låna pengar, så 8% är inte heller speciellt bra på ett så stort belopp, nästan 10% ! Men man måste börja nånstans, sedan ta ett lån när ens UC förbättras och få ner räntan så lågt det bara går. Mer pengar i plånboken till oss + det går fortare att bli skuldfri, man kanske får råd att betala in extra osv :tummen: :tummen:
14% 200k :facejoy::facejoy: men det är vad det är. Att läsa era låga räntor ger mig hopp iaf, snart så:faceheart:

Jag vet hur det känns att ha räntor på både 20 och 30 % …betydligt mycket värre med sms-lån men såna har jag inte längre. Sämsta jag haft var nog på Komplett bank, tror det var ca 20% och lån på 100 k. Ännu värre egentligen var mitt Nordax 350 k och 14,95 % . Den sämsta räntan jag har idag är Remember 350 k, 8% Räntan är ju vad det kostar att låna pengar, så 8% är inte heller speciellt bra på ett så stort belopp, nästan 10% ! Men man måste börja nånstans, sedan ta ett lån när ens UC förbättras och få ner räntan så lågt det bara går. Mer pengar i plånboken till oss + det går fortare att bli skuldfri, man kanske får råd att betala in extra osv :tummen: :tummen:
Har också Nordax. 12,95 % Men hoppas kunna styra upp det i slutet av året!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp