Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Jag har ett blanco hos resurs på ca 300k, hur ser jag om det är fel kategoriserat?
Det kan du se i minuc på din egna kreditupplysning där det står ”kontokredit” eller just där det står kreditkort på kreditkollen om du nu köpt detta.

Känner igen mig. Spelat bort miljonbelopp på 1 år.
Fruktansvärt. Aldrig varit med om ett så starkt beroende. Det tar bort allt du älskade att göra innan.
Pengarna blir bara siffror.
Lånen som tas för att kunna spela går att jämföra med en missbrukare som behöver sin fix innan euforin.

Sinnessjuk kraft i det äckliga beroendet.
Vi är i samma ålder du och jag.
+1. 41 år, miljoner bortspelade

Hej alla där ute!

Nu var det väldigt längesen jag skrev något i tråden. Så tänkte ge en liten uppdatering kring min skuldbild och hur det gått med att inte spela.

Om jag börjar med spelande så skulle jag säga att det gått bra trots ett återfall under förra sommaren. Var nära att komma under miljonen i skulder men ökade på skulden med 100.000kr så hamnade nästan på 1.100.000kr i augusti. Återfall kommer men jag lyckades hindra mig själv så det inte blev värre! Känner inget sug eller dylikt nu och känner mig inte orolig för att få ett återfall.

Nu till min skuldbild:

Nordea: 172.636kr 8,65%
SEB: 191.263kr 9,13%
Ikano: 294.087kr 8,89%
Sevenday: 336.617kr 8,75%
Fairlo: 2.537kr 18% (tror jag)

Totalt: 999.140kr!!!

Jag har alltså nått en stor milstolpe denna månad. Jag har kommit ner till en totalskuld som är på 6 siffror istället för 7 siffror. Helt sjukt att jag på något sätt kunnat klara detta. Det trodde inte jag när jag haft en skuld på drygt 1.500.000kr räknat med dom 100.000kr jag ökade skulden på i somras.

Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv och det är en lättnad att nå denna milstolpe.

Egentligen skulle jag kunnat minska min skuld mer, men har valt att faktiskt leva livet med med lite guldkant ibland. Känner att det varit helt rätt val också för jag mår 100000 gånger bättre än vad jag gjorde när denna tråd startades och jag ville inte leva mer.

Känner inte heller att mina skulder påverkar lika negativt som det gjorde innan. Har väl hittat en acceptans i det hela och känner att jag ändå har ett bra liv. Självklart suger det med mycket skulder, men det viktigaste som finns är inte pengar. Det viktigaste är att må bra och vara omringad med kärlek.

Med det kan jag säg till er där ute att nästan allt är möjligt även när det känns helt omöjligt.

Önskar er alla en glad sommar!

Hej alla där ute!

Nu var det väldigt längesen jag skrev något i tråden. Så tänkte ge en liten uppdatering kring min skuldbild och hur det gått med att inte spela.

Om jag börjar med spelande så skulle jag säga att det gått bra trots ett återfall under förra sommaren. Var nära att komma under miljonen i skulder men ökade på skulden med 100.000kr så hamnade nästan på 1.100.000kr i augusti. Återfall kommer men jag lyckades hindra mig själv så det inte blev värre! Känner inget sug eller dylikt nu och känner mig inte orolig för att få ett återfall.

Nu till min skuldbild:

Nordea: 172.636kr 8,65%
SEB: 191.263kr 9,13%
Ikano: 294.087kr 8,89%
Sevenday: 336.617kr 8,75%
Fairlo: 2.537kr 18% (tror jag)

Totalt: 999.140kr!!!

Jag har alltså nått en stor milstolpe denna månad. Jag har kommit ner till en totalskuld som är på 6 siffror istället för 7 siffror. Helt sjukt att jag på något sätt kunnat klara detta. Det trodde inte jag när jag haft en skuld på drygt 1.500.000kr räknat med dom 100.000kr jag ökade skulden på i somras.

Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv och det är en lättnad att nå denna milstolpe.

Egentligen skulle jag kunnat minska min skuld mer, men har valt att faktiskt leva livet med med lite guldkant ibland. Känner att det varit helt rätt val också för jag mår 100000 gånger bättre än vad jag gjorde när denna tråd startades och jag ville inte leva mer.

Känner inte heller att mina skulder påverkar lika negativt som det gjorde innan. Har väl hittat en acceptans i det hela och känner att jag ändå har ett bra liv. Självklart suger det med mycket skulder, men det viktigaste som finns är inte pengar. Det viktigaste är att må bra och vara omringad med kärlek.

Med det kan jag säg till er där ute att nästan allt är möjligt även när det känns helt omöjligt.

Önskar er alla en glad sommar!
Så fint att läsa, bra kämpat!
Önskar dig en härlig sommar. <3

Bra jobbat! Man ska även tänka på sig själv och uppleva saker i livet när man bara lever en gång.

Hej alla. Det var längesen man skrev något här. Är aktiv med att läsa inlägg men uppdaterar väldigt sällan, men nu var det dags.

jag håller mig fortfarande spelfri och mår bra för det mesta. Sjävklart är det jobbigt ibland med alla skulder osv men jag har accepterat det för längesen.

Mina skulder går sakta men säkert neråt. Betalar i den takt jag känner för eftersom jag även vill kunna leva lite också.

Min lånebild ser ut så här i dagsläget:

• Sevenday 318.123kr 8,75% (inte sänkt räntan en enda gång.)
Ikano 264.915kr 6,34%
• SEB 158.731kr 7,13%
• Nordea 144.629kr 6,9%
Fairlo 24.553kr 24%
• Totalt: 910.951kr

Är i tankarna på att ansöka om nytt lån för att försöka få sänkt ränta på sevenday och få bort fairlo. Helst av allt skulle jag vilja samla allt men tror inte det är möjligt.

Mina förutsättningar på UC ser iaf ut såhär:
• Inkomst: 525.500kr
• Ränteutgifter: 88.000kr
• FF: 0
• Riskprognos: 0,3% (mycket bra)
• Lån på UC: 886.937kr

Vad tror ni om mina chanser? Förslag och inputs tas gärna emot!

Allt gott.

Så himla bra gjort och kämpat! Fortsätt så och det kommer bli bättre med tiden. Jag är 50+ och har lyckats ställa till det med ekonomin ( ja spel även för mej) men har nog löst det på några år till. Men vill bara säga att du är ju rätt så ung och har så många år framför dej. Så får du bara ner skulden till typ hälften så blir inte månadskostnaden så hög och du kan då börja leva rätt normalt.

Som svar på din fråga. Betala bort Fairlo. Kolla sen med Collector eller boka tid med din bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp