Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Vad blir planen, försöka lösa det eller släppa allt, lösa lånet till din anhörig, få löneutmätning och så småningom skuldsanering?

Vad blir planen, försöka lösa det eller släppa allt, lösa lånet till din anhörig, få löneutmätning och så småningom skuldsanering?

Min plan är att försöka beta av så mycket jag kan så länge jag kan. Har tänkt jämnka och söka betalfria månader för att köra snöbollsmetoden. Blir tufft men vill göra ett försök iaf. Skuldsanering blir svårt att få nu för det är inte länge jag slutat spela denna gång och ska gå min behandling först med. Min skuldrådgivare tycker dock att jag ska släppa allt men vill försöka iaf

Ska börja jämka har jag tänkt och fick detta från Skatteverket idag. Är det alltså 14% skatt som ska dras från min lön om jag tolkar det rätt?

Bilagor

• 391850A7-8927-4655-8B4F-B0EC6D436E09.jpeg
    391850A7-8927-4655-8B4F-B0EC6D436E09.jpeg
    90.2 KB · Visningar: 60
Exakt.

Snyggt o bra jobbat! Se till att få in det till augusti lönen!
Skickade in det idag så väntar svar från ekonomiavdelningen bara. Men kommer ha 4500kr mer i lön. Så 32.750kr istället för 28.250kr i netto. Hjälper en del.

Nu måste jag bara ringa runt alla banker jag kan och förädla få betalfir/amorteringsfri månad. Då kommer jag kunna beta av kanske 3st sms-lån/kontokredit med hemsk ränta.

Skickade in det idag så väntar svar från ekonomiavdelningen bara. Men kommer ha 4500kr mer i lön. Så 32.750kr istället för 28.250kr i netto. Hjälper en del.

Nu måste jag bara ringa runt alla banker jag kan och förädla få betalfir/amorteringsfri månad. Då kommer jag kunna beta av kanske 3st sms-lån/kontokredit med hemsk ränta.

Perfekt. När jag hade som värst så ”tänjde” jag lite på de där och ”lånade” två månader utan att betala för att kunna pröjjsa in annat och så låg jag hels tiden back 1-2 månader under ett par månader (utan att lånet blev uppsagt) Fick betala 60 kr i påminnelse bara.
Inget jag kanske rekommenderar men det bättrar på likviditeten rejält men man måste veta att man kan betala ikapp dvs 1-3 st betalningar direkt - beroende på om man skippar 1-2 mpnader.
På det viset sparde jag mina amorteringsfria månader till då jag visste att jag inte kunde göra på det sättet ( inte ha råd att betala i kapp allså)

Perfekt. När jag hade som värst så ”tänjde” jag lite på de där och ”lånade” två månader utan att betala för att kunna pröjjsa in annat och så låg jag hels tiden back 1-2 månader under ett par månader (utan att lånet blev uppsagt) Fick betala 60 kr i påminnelse bara.
Inget jag kanske rekommenderar men det bättrar på likviditeten rejält men man måste veta att man kan betala ikapp dvs 1-3 st betalningar direkt - beroende på om man skippar 1-2 mpnader.
På det viset sparde jag mina amorteringsfria månader till då jag visste att jag inte kunde göra på det sättet ( inte ha råd att betala i kapp allså)
Jag ska nog undvika att göra det för skulle inte ha råd att betala 2-3 månader samtidigt som alla andra lån. Får försöka utnyttja betalfria månader istället.
Kanske längre fram i framtiden jag kan göra det.

Jag ska nog undvika att göra det för skulle inte ha råd att betala 2-3 månader samtidigt som alla andra lån. Får försöka utnyttja betalfria månader istället.
Kanske längre fram i framtiden jag kan göra det.

Förstår det. Dom flesta långivare har väl övrn nu att man kan sänka i 3 mån och bara betala ränta. Om det skulle vara ngt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp