Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Okej det är alltså fullt möjligt att få skuldsanering ifall man kan bevisa att man inte spelar och har tagit itu med sitt spelmissbruk, eller iaf sökt hjälp för det.
Får man fråga hur mycket din kompis hade i skuld när hon fick skuldsanering?

Om jag inte minns fel var det någonstans mellan 700-800 k.

Hej!

Jag var i exakt samma situation 2018. Då var jag 29 år med 1,5milj i skulder.

Jag gjorde följande steg och har idag en pågående skuldsanering.

Steg 1: Prata med dina närmaste. (det absolut jobbigaste steget)
Steg 2. Kontakta en skuldrådgivare på kommunen.
Steg 3. Kontakta landstinget om behandling.
Steg 4. Besök spelmissbrukarnas riksförbund.
Steg 5. Släpp alla skulder till Kronofogden.
Steg 6. Med hjälp av skuldrådgivaren ansök om en skuldsanering.

Det som är viktigt att tänka på är att inte ha för bråttom med ansökningen av skuldsanering. Spelmissbrukare behöver ta det lugnt och påvisa i ansökningen att det viktigaste är att du vill bli spelfri och att du nu genomför allt för att detta ska uppnås.

Hej!

Jag var i exakt samma situation 2018. Då var jag 29 år med 1,5milj i skulder.

Jag gjorde följande steg och har idag en pågående skuldsanering.

Steg 1: Prata med dina närmaste. (det absolut jobbigaste steget)
Steg 2. Kontakta en skuldrådgivare på kommunen.
Steg 3. Kontakta landstinget om behandling.
Steg 4. Besök spelmissbrukarnas riksförbund.
Steg 5. Släpp alla skulder till Kronofogden.
Steg 6. Med hjälp av skuldrådgivaren ansök om en skuldsanering.

Det som är viktigt att tänka på är att inte ha för bråttom med ansökningen av skuldsanering. Spelmissbrukare behöver ta det lugnt och påvisa i ansökningen att det viktigaste är att du vill bli spelfri och att du nu genomför allt för att detta ska uppnås.

Tack så mycket för tipsen.

Hur länge väntade du med att släppa allt till kronofogden? Hur lång tid tog det att komma till kronofogden och vad hände? Gjorde dom utmätning en längre tid innan skuldsaneringen?

Hur lång tid tog det för dig att få skuldsaneringen? Och hur länge har du din? I 3 eller 5 år? Hur mycket får man behålla under en skuldsanering?

Tack så mycket för tipsen.

Hur länge väntade du med att släppa allt till kronofogden? Hur lång tid tog det att komma till kronofogden och vad hände? Gjorde dom utmätning en längre tid innan skuldsaneringen?

Hur lång tid tog det för dig att få skuldsaneringen? Och hur länge har du din? I 3 eller 5 år? Hur mycket får man behålla under en skuldsanering?

Jag släppte allt direkt. Alla pengar jag fick över då jag slutade betala förde jag över till min flickvän och lät henne hantera alla pengar tills kronofogden började med utmätning. Det varierade kraftigt mellan alla borgenärer hur snabbt det hamna hos kronofogden men ca 3 månader innan utmätning började. Själva utmätningen är ingen big deal, bara att acceptera.
Jag fick/får behålla ca 13k innan hyra. Jag har en hyra på 6k. Sedan så är det 2 betalningsfria månader per år nu under saneringen vilket är trevligt.

Min saneringen är på 5 år.

Jag släppte allt direkt. Alla pengar jag fick över då jag slutade betala förde jag över till min flickvän och lät henne hantera alla pengar tills kronofogden började med utmätning. Det varierade kraftigt mellan alla borgenärer hur snabbt det hamna hos kronofogden men ca 3 månader innan utmätning började. Själva utmätningen är ingen big deal, bara att acceptera.
Jag fick/får behålla ca 13k innan hyra. Jag har en hyra på 6k. Sedan så är det 2 betalningsfria månader per år nu under saneringen vilket är trevligt.

Min saneringen är på 5 år.

Släppte du allt i lagom till att söka till skuldsanering eller tills du insåg att det inte går längre?

Pengarna du förde över till din flickvän, använde du dom sen till att ha till kronofogden eller privat?

Fick du behålla 13k Innan vid utmätning och skuldsanering? Hur mycket mäter dom ut av din lön?

Hade du något av värde att utmätas eller blev det bara från lönen? Jag själv har inget av värde att mäta ut.

Släppte du allt i lagom till att söka till skuldsanering eller tills du insåg att det inte går längre?

Pengarna du förde över till din flickvän, använde du dom sen till att ha till kronofogden eller privat?

Fick du behålla 13k Innan vid utmätning och skuldsanering? Hur mycket mäter dom ut av din lön?

Hade du något av värde att utmätas eller blev det bara från lönen? Jag själv har inget av värde att mäta ut.

Jag släppte allt direkt och sen i samråd med min skuldrådgivare så sökte jag sanering. Det var ingen idé för mig att kämpa på att försöka lösa skulderna. När jag släppte allt och utmätningen började så kändes mycket skönare. Då insåg man att det inte var så farligt att släppa skiten till kronofogden.

Pengarna vart en buffert som jag använder mig av nu under saneringen.

Utmätningen och saneringen räknar på samma belopp, så det du får behålla efter utmätning blir ungefär detsamma som under sanering. 19k mäter dom ut och jag har en lön på ca 32k efter skatt.

Jag hade inget av värde att mäta ut.

Jag släppte allt direkt och sen i samråd med min skuldrådgivare så sökte jag sanering. Det var ingen idé för mig att kämpa på att försöka lösa skulderna. När jag släppte allt och utmätningen började så kändes mycket skönare. Då insåg man att det inte var så farligt att släppa skiten till kronofogden.

Pengarna vart en buffert som jag använder mig av nu under saneringen.

Utmätningen och saneringen räknar på samma belopp, så det du får behålla efter utmätning blir ungefär detsamma som under sanering. 19k mäter dom ut och jag har en lön på ca 32k efter skatt.

Jag hade inget av värde att mäta ut.

Okej. Ska prata med en skuldrådgivare nu på måndag så ska fråga och se vad hen tycker. Men min sponta tanke är att släppa allt fast det känns fruktansvärt, känns så moraliskt fel. Har alltid betalt mina räkningar i tid.

Okej ifrågasatte dom inte varför du hade fört över pengar till din flickvän?

Okej ingen skillnad då alltså.

Hur lång tid tog det för dig att få skuldsanering beviljad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp