Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Imponerad av viljan att betala trots så hög belåning. Tummen upp från mig!

Var ett tag sen jag skrev här så tänkte uppdatera hur mitt läge ser ut idag.

Vad det gäller spelfronten så går det bra. Jag har lyckats hålla mig spelfri och det känns super skönt. Min behandling som jag gjort på distans har jag slutfört och den har hjälpt mig till en viss del. Tankar kring spel och spelsug finns kvar och kommer förmodligen göra det resten av livet men jag har lärt mig att hantera det bättre och motstå spelandet. Nu får jag bara fortsätta i samma spår så jag inte faller tillbaka. Frestelsen finns där när man tänker att man kanske skulle kunna vinna så man inte ska ha lika mycket skulder, men som vi alla vet så vinner man aldrig tillbaka det man förlorat, man förlorar bara mer.

När det kommer till mina skulder så går det trögt men ändå framåt. Dom minskar varje månad men jag har knappt pengar över alls vilket är ganska ångestframkallande men samtligt skönt att skulderna minskar.

När jag startade den här tråden så hade jag en skuldbörda på 1.382.900kr. Nu idag 6 månader senare är min skuld börda nere på 1.319.647kr och ser hur såhär:

coop 320.676kr 6,65% 3383kr/månaden. Har inte minskat så mycket pga att jag utnyttjat betalfria månader.

• Seb 288.000kr 4,83% 3487kr/månaden. Räntan har sänkts lite utan att jag har försökt med det.

• Nordea 263.662kr 4,9% 3500kr/månaden

Collector 224.565kr 13,35% 3247kr/månaden. Detta lånet är så dåligt för betalar 2500kr i ränta och 700kr i amortering.

• Privatlån anhörig 52.000kr 5% 2000kr/månad

• Klarna 41.300kr 19.9% 2600kr/månaden

• Betalkoll 40.000kr av 50.000kr 14%? 2000kr/månaden. Kan betala lägre men vill helst betala lite extra.

Ferratum 33.450kr av 40.000kr 39.9% 1350kr/månaden Skit lån som man bara betalar ränta på typ....

• Farilo 28.960kr av 50.000kr 14% 680kr/månad. Denna kredit kommer jag använda bara när jag verkligen behöver.

• Supremecard 27.182kr av 40.000kr 17.32% 2000kr/månaden. Kan betala lägre men vill helst betala lite extra. Har som mål att bli av med denna kredit i år.

Totalt lånekostnad 24.247kr

Kör på snöbollsmetoden för att bli av med så många lån så snabbt som möjligt men det går sakta. Men får bara bita ihop och nyttja betalfria månader då och då för att kunna amortera extra på supremecard.

Har som plan att försöka sänka räntan på collector någon gång kring sommaren för då har jag haft det lånet ett helt år och aldrig varit sen med någon betalning. Har dock en sån hög skuldbörda så kanske inte går.

Mitt uc i dagsläget är på riskprognos 11.65% och har 501 poäng. 5st ff och 4st försvinner mellan maj-juli. Synlig skuld 1.172.000kr

Ny månadsuppdatering:

Jag är fortfarande spelfri och känner inget sug alls och tänker inte ens på spel. Men kommer ändå alltid vara på min vakt för vet att det kan komma sug när som helst och då gäller det att stå emot och inte falla tillbaka igen.

Gällande lån så ser det ut såhär idag:

Coop: 319.103kr
SEB: 286.000kr
Nordea: 261.328kr
Collector: 223.853kr
Privat skuld: 50.000kr
Klarna: 39.473kr
Betalkoll: 38.867kr
Ferratum: 33.155kr
Fairlo: 31.898kr (ökat pga att få ihop månaden för lite lägre inkomst)
Supremecard: 25.614kr

Totalskuld idag: 1.309.291kr
Minskning mot föregående månad: 10.356kr

Lång väg till att skuldfri, men nästa månad kommer jag iallafall under 1,3 miljoner i skulder. Man får försöka se det positiva i allt negativt för att ens orka hålla igång.

Ny månadsuppdatering:

Jag är fortfarande spelfri och känner inget sug alls och tänker inte ens på spel. Men kommer ändå alltid vara på min vakt för vet att det kan komma sug när som helst och då gäller det att stå emot och inte falla tillbaka igen.

Lång väg till att skuldfri, men nästa månad kommer jag iallafall under 1,3 miljoner i skulder. Man får försöka se det positiva i allt negativt för att ens orka hålla igång.

Grymt ju! Är mycket slit och kommer kännas skit ibland (blir bättre med tiden) men fortsätter du såhär kommer det lösa sig garanterat.

Ny månadsuppdatering:

Grym du är!! Tummen upp! :)

Grymt ju! Är mycket slit och kommer kännas skit ibland (blir bättre med tiden) men fortsätter du såhär kommer det lösa sig garanterat.
Tack så mycket. Ja det är ju det, men det är som du säger, det blir bättre med tiden. Jag hoppas verkligen att jag löser det. Men det kommer vara tungt och jobbigt i 1-2 år innan alla krediter är betalda.

På alla lån från privatlån och ner så betalar jag ca 11.000 i månaden på i dagsläget. Min vision är att dom ska vara borta inom 2år. Men får se hur det går.

Ny månadsuppdatering:

Har som mål denna månad att få till så många betalfria/amorteringsfria betalningar för att kunna amortera extra på mitt Supremecard kort.

Jag har lyckats med följande än så länge:

• amorteringsfritt i 3 månader på min privata skuld till anhörig. Hen kunde på Swedbank få 3st amorteringsfria månader. Det gör så jag kan lägga ca 2.000kr extra på supremecard i 3 månader.

• 1 betalfri månad på klarna för mars utan att någon ränta läggs på delbetalningskontot eller behöver betalas. Det gör så jag kan lägga ca 2.500kr extra på supremecard.

• Skickat precis till Nordea för att se ifall jag kan få 2 månader betalfritt eller amorteringsfritt. Sist jag kollade så var mitt lån för färskt men nu är det 9 månader gammalt så tänker att dom kanske kan godkänna det då. Det skulle isf göra så jag lägga 3400-2400kr extra på supremecard, beroende på om jag lyckas få betalfritt eller amorteringsfritt.

Vilka mer tror ni jag skulle kunna få amorteringsfritt eller betalfritt på?

Coop hade jag senast betalfritt i december så vill vänta lite med det till kanske maj iaf. Man får nyttja 2 per kalenderår.

SEB skulle jag kanske kunna försöka igen. Men hade 2st amorteringsfria månader i augusti och september så vet inte om dom skulle gå med på det igen.

Collector är det ingen idé att ansöka om amorteringsfritt eftersom det är bara ca 750kr jag skulle spara på det.

Någon som lyckats få betalfritt eller amorteringsfritt på betalkoll någon gång?

Kollade min uc och efter uppdateringen som var i veckan så sjönk min riskprognos från 11,7 till 9,5%. Lite mer än 2% i minskning. Inte någon extra stor inbetalning på krediterna men nyttjinggraden har kommit under 75% nu så måste varit det som gjorde att det sjönk.

Lyckats få amorteringsfritt på Nordea nu också i 2 månader. Så denna månad kommer jag kunna betala ca 9.000kr på mitt supremecard istället för 2.000kr så min skuld där kommer gå ner till nästan 16.000kr istället för ca 25.000kr

Snart en kredit mindre att betala på när den är borta. :folded:

Lyckats få amorteringsfritt på Nordea nu också i 2 månader. Så denna månad kommer jag kunna betala ca 9.000kr på mitt supremecard istället för 2.000kr så min skuld där kommer gå ner till nästan 16.000kr istället för ca 25.000kr

Snart en kredit mindre att betala på när den är borta. :folded:

Wohoo! Fan vad bra! Snyggt jobbat! :faceheart:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp