Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostadsrätt

Ingår bolånet i skulderna som hamnat hos kronofogden?
Medlemskapet i föreningen kan förverkas redan efter en eller två missade avier beroende på förening.
Du skrev om flera fordringsägare och sammanlagt 200 tusen kronor, ingen jätte stor skuld direkt.
Kontakta fordringsägare och fråga om avbetalningsplaner?
Möjlighet till extrajobb? Fråga släktingar?

Ingår bolånet i skulderna som hamnat hos kronofogden?
Medlemskapet i föreningen kan förverkas redan efter en eller två missade avier beroende på förening.
Du skrev om flera fordringsägare och sammanlagt 200 tusen kronor, ingen jätte stor skuld direkt.
Kontakta fordringsägare och fråga om avbetalningsplaner?
Möjlighet till extrajobb? Fråga släktingar?
Nej jag har skött alla betalningar till föreningen och till bolånet

Lägenheten är värd cirka 900 tusen och har bolån på 880 tusen, ifall det gör någon skillnad?
En utmätning och efterföljande försäljning skulle inte generera något överskott.

En utmätning och efterföljande försäljning skulle inte generera något överskott.
Med det sagt så kan ju KFM göra en annan bedömning av värdet och försöka utmäta.

Med det sagt så kan ju KFM göra en annan bedömning av värdet och försöka utmäta.
Om du med "försöka utmäta" menar att värdet kommer att utredas är det riktigt.

Visar det sig att dessa siffror är korrekta saknas utmätningsbart värde, ingen utmätning beslutas.

All egendom som är känd ska bedömas / utredas om den kan ge ett överskott vid försäljning.

Vad gäller fast egendom måste någon sökande yrka på egendomens försäljning för att utmätning ska beslutas.

Om du med "försöka utmäta" menar att värdet kommer att utredas är det riktigt.

Visar det sig att dessa siffror är korrekta saknas utmätningsbart värde, ingen utmätning beslutas.

All egendom som är känd ska bedömas / utredas om den kan ge ett överskott vid försäljning.

Vad gäller fast egendom måste någon sökande yrka på egendomens försäljning för att utmätning ska beslutas.
Typ, det jag säger är att KFM kan göra en annan bedömning och komma fram till att övervärdet är större och därmed kan också utmätning ske. Vart gränsen går för vad utmätningsbart övervärde går verkar inte vara helt solklart.

Typ, det jag säger är att KFM kan göra en annan bedömning och komma fram till att övervärdet är större och därmed kan också utmätning ske. Vart gränsen går för vad utmätningsbart övervärde går verkar inte vara helt solklart.
Nej och det beror på att det varierar

Nej och det beror på att det varierar
Kan inte KFM komma fram till ett annat övervärde än vad som skrivits i tråden?

Om vi tar min Bostad som min mäklare lagt ut för 995,000 kommer KFM hålla med om den värderingen? Nu är bostaden inte såld och den har varit ute i ~2 månader denna omgången så det är ju också högst oklart om någon faktiskt är villig att betala ens 995,000. Grannens identiska bostad ligger ute för 990,000 och har legat ute sen April med 0 bud.

Inte helt lätt att göra en värdering kan jag tro. Framförallt inte om KFM inte nyttjar lokala resurser/mäklare? Fast det kanske dem gör...

Kan inte KFM komma fram till ett annat övervärde än vad som skrivits i tråden?

Om vi tar min Bostad som min mäklare lagt ut för 995,000 kommer KFM hålla med om den värderingen? Nu är bostaden inte såld och den har varit ute i ~2 månader denna omgången så det är ju också högst oklart om någon faktiskt är villig att betala ens 995,000. Grannens identiska bostad ligger ute för 990,000 och har legat ute sen April med 0 bud.

Inte helt lätt att göra en värdering kan jag tro. Framförallt inte om KFM inte nyttjar lokala resurser/mäklare? Fast det kanske dem gör...

Kfm använder en värderingstjänst online.
Om det utmäts skickas en värderingsman ut på plats för att värdera och beskriva. Är svaret därifrån att det inte finns övervärde hävs utmätning

I mitt fall så blev det tokigt med värderingstjänsten online , 1,2 miljon +/- 0.2 .

Värderingsman bedömde till 780 000 .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp