- Meddelanden
- 3 781
- Mottagna reaktioner
- 2 691
- Poäng
- 1 737
Har du löneutmätning? Om du saknar annan egendom är det svårt att du ska få behålla bostaden.Finns det ingen tydlig riktlinje/gränsvärde att gå efter?
Har du löneutmätning? Om du saknar annan egendom är det svårt att du ska få behålla bostaden.Finns det ingen tydlig riktlinje/gränsvärde att gå efter?
Sett mindre än så i slutändan fördelas på skulderna.Har hört pratas om en gräns på 100k, men det är ganska många variabler som påverkar åt olika håll
Nu får man tycka som man vill, och det är inte, jag upprepar, inte en åsikt, utan mer ett konstaterande.Var ska ni bli av om lägenheten säljs ?
Jadå, det har skett. Minsta jag sett på en bostadsrätt var utdelning på knappt 20k. Det har kommit något RH-case nyligen som stramade till det lite. Inte satt mig in i det helt, inte min period att gräva i bostadsrättsutmätningar, jag har det nästa månad tror jag.Sett mindre än så i slutändan fördelas på skulderna.
Du svarade nog fel nu.Nu får man tycka som man vill, och det är inte, jag upprepar, inte en åsikt, utan mer ett konstaterande.
Det måste gäldenären helt enkelt lösa, det påverkar inte kronofogdens handläggning jättemycket, möjligen kan en eventuell handräckning enl ub 8:18 efter en försäljning (I praktiken en avhysning/vräkning) anpassas i tid några dagar om det skulle ha avgörande betydelse.
Det får du tro eller tycka jag svarade på frågan var dom ska bli av. Det måste dom ta tag i själva.Du svarade nog fel nu.
Okej, jag ställde frågan för att höra om det finns någon plan inget annat.Det får du tro eller tycka jag svarade på frågan var dom ska bli av. Det måste dom ta tag i själva.
Ingen aning. Mycket stressigt just nu.Var ska ni bli av om lägenheten säljs ?
Lider med dig och familjen och jag hoppas att det löser sig.Ingen aning. Mycket stressigt just nu.
Jaa 12512 kr drar de.Har du löneutmätning? Om du saknar annan egendom är det svårt att du ska få behålla bostaden.