Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Borgernär begär omprövning av skuldsanering

Men fortf är det ju du som har inkommit med omprövningen först isf.
Det blir väl gemensam prövning av alla begäran samtidigt om det finns flera och och då går det väl besluta även på borgenärernas yrkande. Att man skyndar sig in med en omprövning så fort det är något bör inte vara skydd i sig.

Det blir väl gemensam prövning av alla begäran samtidigt om det finns flera och och då går det väl besluta även på borgenärernas yrkande. Att man skyndar sig in med en omprövning så fort det är något bör inte vara skydd i sig.
Livet är underbart.

Jajamen men för mig blir de lite moment 22

att under 2021 få jobba beordrad övertid vid ett par tillfällen under hela året att inte veta någon slut summa just då, då coronan ställde till det hade vi mycket bortfall och vi som kunde var tvunga att hoppa in extra för att få de hela att snurra runt.

för att söka omprövning ett år efter tex under 2022 för 2021 är väl inte möjligt? Skulle jag fått ett högre belopp att betala in då?
En gammal tråd men ser att många gnäller om att dom får betala ett extra år på sin sanering för att dom är beodrad övertid, nu är det ju såhär att man kan ta ut kompledighet istället för pengar i detta land så det finns ju ett val där

En gammal tråd men ser att många gnäller om att dom får betala ett extra år på sin sanering för att dom är beodrad övertid, nu är det ju såhär att man kan ta ut kompledighet istället för pengar i detta land så det finns ju ett val där
Beror helt på vilken anställningsform du har. Inklusive kollektivavtal och företagets regler.

Beror helt på vilken anställningsform du har. Inklusive kollektivavtal och företagets regler.
Då får man helt enkelt förklara läget för arbetsgivaren att man har skuldsanering och att antingen få ut det i komp eller så får arbetsgivaren beodra ut någon annan, är heller ingen ursäkt som kf köper, att man är beordrad övertid alltså, för 100.000 kr brutto extra per år så ska det självklart omprövas så inget att gnälla om kan jag tycka.

Vi får oftast ta komptid i ledighet väldigt sällan i pengar

Det gjorde jag sista året på min sanering. Sparade en del övertid i komp. Sen när det var färdigt bad jag att få det utbetalt i pengar o det gick bra. Jobbar i kommun. Vet att det ibland kan vara svårt få ut sparad komp i pengar. Beror helt på arbetsg. Att ta kompl i min verksamhet innebär att man inte ska behöva ersättas men jag måste ersättas då min kollega inte kan jobba ensam. Därav så fick jag också ut det i pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp