Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borgernär begär omprövning av skuldsanering

Nej men svaret jag fick idag när jag blev uppringd av en chef då jag inte fått något svar på min omprövning.
Och chansen är stor att frågar du nån annan på skusan får du annat svar...Dvs kan inte förlängas/upphävas om man själv begärt omprövning först o en borgenär skickar in omprövning strax efter av samma anledning.

Och chansen är stor att frågar du nån annan på skusan får du annat svar...Dvs kan inte förlängas/upphävas om man själv begärt omprövning först o en borgenär skickar in omprövning strax efter av samma anledning.
Detta var chefen på skuldsaneringsenheten.
Jag frågade om och om igen angående detta att det står i lagen men hen sa att det inte stämmer.

Grundlön inte så mycket sen min förra omprövning men jag har fått mycket övertid vilket jag inte kan förutse då jag jobbar inom blåljus verksamhet och det har ökat min lön med ca 4000 per månad om jag slår ut det plus min ökning av månadslön
Före skatt.
Tycker det är så otroligt svårt att veta när man ska göra omprövning, ibland blir det mycket övertid och ibland inte. Slår man ut det på ett år kan det se mycket ut men nästa år vet man ju inte hur det blir så väldigt svårt att beräkna. Försöker ta övertiden i komp men den slår i taket rätt fort ibland.

Tycker det är så otroligt svårt att veta när man ska göra omprövning, ibland blir det mycket övertid och ibland inte. Slår man ut det på ett år kan det se mycket ut men nästa år vet man ju inte hur det blir så väldigt svårt att beräkna. Försöker ta övertiden i komp men den slår i taket rätt fort ibland.
Jag har from september tagit det som komp tyvärr svårt att få ut men det går att få det i pengar i efterhand.
Ja precis jag vet ju inte hur det blir med övertid, jag önskar dock att jag fått ändrad betalplan någon av de andra gångerna jag omprövat istället för att ha det såhär tre veckor innan min skuldsanering är över.

Detta var chefen på skuldsaneringsenheten.
Jag frågade om och om igen angående detta att det står i lagen men hen sa att det inte stämmer.
Otroligt märkligt kan jag tycka..Att lagen säger en sak men chefen annat. Jag ifrågasätter det..Borde inte lagen gälla?

Otroligt märkligt kan jag tycka..Att lagen säger en sak men chefen annat. Jag ifrågasätter det..Borde inte lagen gälla?
Jo lagen gäller men inkommer en borgenär med en omprövning så behandlas den ändå.

Jo lagen gäller men inkommer en borgenär med en omprövning så behandlas den ändå.
Jo att den behandlas förstår jag men att det skulle resultera i upphävande el förlängning av skuldsaneringen då gäldenären själv redan begärt omprövning o kanske fått svar på sin omprövning. Då tänker jag att det som nån skrev här måste ha tillkommit nått nytt som inte gäldenären tagit upp i sin omprövning.

Jo att den behandlas förstår jag men att det skulle resultera i upphävande el förlängning av skuldsaneringen då gäldenären själv redan begärt omprövning o kanske fått svar på sin omprövning. Då tänker jag att det som nån skrev här måste ha tillkommit nått nytt som inte gäldenären tagit upp i sin omprövning.
Jag har väntat på min omprövning i två månader efter att de började handlägga den inkommer det en begäran om förlängning nu av en borgenär så kan det såklart påverka utfallet.

Jag har väntat på min omprövning i två månader efter att de började handlägga den inkommer det en begäran om förlängning nu av en borgenär så kan det såklart påverka utfallet.
Men fortf är det ju du som har inkommit med omprövningen först isf.

Jag tror du är inne på rätt spår ! Har man omprövat och alla uppgifter stämmer som man lämnat borde inte en omprövning från bolagen gå igenom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp