Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borgernär begär omprövning av skuldsanering

Ok… jag förstår. Då måste ökningen ha varit över 100tkr brutto? Kan lite förstå att det sticker i ögonen på borgenärerna… men så lätt för oss gäldenärer att förbise/inte tänka på…
Har själv en ökning motsvarande ca 70tkr brutto för 2022 mot mitt ursprungliga skuldsaneringsbeslut & det är klart att man oroar sig lite…
Har dock skickat in en omprövning, men inte pga av ovanstående utan för att i samband med byte av tjänst nu i februari, så fick jag ytterligare en lönerevision… Vi får se hur det går. Har mindre än ett år kvar nu…
Det enda som retar mig lite är vad är 70.000 delat på 18 olika borgenärer?
En ökning på knappa 4000 in mer än tidigare får dem in nu per borgenär då på denna förlängning.

men helt rätt inget att snacka om. Men känner att tappade glädjen när de var nära till december, hpppas den kommer tillbaka. Synd att barnen åker på ännu ett år. Kommer vara noga nu med omprövning kanske för noga så man retar gallfeber på kontoret när de kommer löpande.

Senast ändrad:
Viktig begära omprövning, du kan aldrig få förlängning om du begär omprövning själv.

Viktig begära omprövning, du kan aldrig få förlängning om du begär omprövning själv.
Jajamen men för mig blir de lite moment 22

att under 2021 få jobba beordrad övertid vid ett par tillfällen under hela året att inte veta någon slut summa just då, då coronan ställde till det hade vi mycket bortfall och vi som kunde var tvunga att hoppa in extra för att få de hela att snurra runt.

för att söka omprövning ett år efter tex under 2022 för 2021 är väl inte möjligt? Skulle jag fått ett högre belopp att betala in då?

Senast ändrad:
Jajamen men för mig blir de lite moment 22

att under 2021 få jobba beordrad övertid vid ett par tillfällen under hela året att inte veta någon slut summa just då.

för att söka omprövning ett år efter tex under 2022 för 2021 är väl inte möjligt? Skulle jag fått ett högre belopp att betala in då?
Nä, ditt ärende är speciellt. Svårt för dig göra rätt då, du har ju rätt att överklaga detta beslut vilket kan vara värt att göra.

Känner igen mig i det där då jag har fast månadslön och vi har jobbat mängder av timmar obetald övertid för att få ut företagets tillgångar ur Ryssland.
Företaget har pratat om "en rejäl bonus" till jul (gissar på ca en månadslön). Enormt belopp för mig/oss just nu men för borgenärerna en pink i mississippi...
Så en omprövning, visst, men det känns frustrerande att i bästa fall få besked i Mars-April och i värsta fall inte få ut något.

Känner igen mig i det där då jag har fast månadslön och vi har jobbat mängder av timmar obetald övertid för att få ut företagets tillgångar ur Ryssland.
Företaget har pratat om "en rejäl bonus" till jul (gissar på ca en månadslön). Enormt belopp för mig/oss just nu men för borgenärerna en pink i mississippi...
Så en omprövning, visst, men det känns frustrerande att i bästa fall få besked i Mars-April och i värsta fall inte få ut något.
Obetald övertid? Skrivs det upp som en skuld då?

Det enda som retar mig lite är vad är 70.000 delat på 18 olika borgenärer?
En ökning på knappa 4000 in mer än tidigare får dem in nu per borgenär då på denna förlängning.

men helt rätt inget att snacka om. Men känner att tappade glädjen när de var nära till december, hpppas den kommer tillbaka. Synd att barnen åker på ännu ett år. Kommer vara noga nu med omprövning kanske för noga så man retar gallfeber på kontoret när de kommer löpande.
Vilket bolag var det ?

För information angående förlängning eller hävande av skuldsanering så är du inte säker av om du själv omprövar. Omprövar en borgenär så kan din skuldsanering förlängas eller hävas även om du omprövat först eller x flera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp