Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borgernär begär omprövning av skuldsanering

Fast inflationen borde inte tas med så mycket, dom borde förhålla sig till normalbeloppen som räknats upp.
Normalbelopp är grundande på inflation estimat man lekt med övertid.

Ingen idag tror väl riktiga inflationen är 10,8%?
Vad säger vi mäter inflation är rätt?

Vi går inte efter data från SCB ingen storbank heller.
Real inflation Y/Y är ca 17-20% är inget skämt och det är var vi höjt med endel mer höjningar förra året.

Senast ändrad:

Real inflation Y/Y är ca 17-20% är inget skämt och det är var vi höjt med endel mer höjningar förra året.
Aha, då hoppas jag dom håller sig till normalbeloppen som fastställts.

Skönt! Jag fick i veckan besked om ett års förlängning då jag under 2021 drog in mer pga beordrad övertid hade man vägrat hade man blivit uppsagd pga arbetes vägran.

trodde dock de skulle gå jämt ut men nej.

70.100 mer blev det under det året cirka 5800 per månad om man slår ut det på 12 månader

Surt de var nära målet i december men istället blir det ett års förlängning från december 2023…

Senast ändrad:

Vad säger att DINA siffroror är de rätta? Med förlov sagt litar jag mer på SCB och bankerna.

Skönt! Jag fick i veckan besked om ett års förlängning då jag under 2021 drog in mer pga beordrad övertid hade man vägrat hade man blivit uppsagd pga arbetes vägran.

trodde dock de skulle gå jämt ut men nej.

70.100 mer blev det under det året cirka 5800 per månad om man slår ut det på 12 månader

Surt de var nära målet i december men istället blir det ett års förlängning från december 2023…
Detta var verkligen ingen trevlig läsning… beklagar! :(
Var det du eller en borgenär som begärde omprövning ?!
Om det var en borgenär som begärde omprövningen, yrkade dom på upphävning eller då ”enbart” på en förlängning ?!
Dessa 71.000kr för mycket…var det brutto eller netto?!

Senast ändrad:
Detta var verkligen ingen trevlig läsning… beklagar! :(
Var det du eller en borgenär som begärde omprövning ?!
Om det var en borgenär som begärde omprövningen, yrkade dom på upphävning eller då ”enbart” på en förlängning ?!
Dessa 71.000kr för mycket…var det brutto eller netto?!
Borgenär som tagit upplysning och skickat in omprövning. De yrkade på förlängning och upphävning

Brutto borde de vara eftersom de skickade in på min årsinkomst 2021?

70758 kr som borgenärerna ska kompenseras med.

de tog upplysningen i febeuari och skickade in omprövningen då för 2021.

Senast ändrad:
Borgenär som tagit upplysning och skickat in omprövning. De yrkade på förlängning och upphävning

netto

71989 kr som borgenärerna ska kompenseras med.

de tog upplysningen i febeuari och skickade in omprövningen då för 2021
Ok… jag förstår. Då måste ökningen ha varit över 100tkr brutto? Kan lite förstå att det sticker i ögonen på borgenärerna… men så lätt för oss gäldenärer att förbise/inte tänka på…
Har själv en ökning motsvarande ca 70tkr brutto för 2022 mot mitt ursprungliga skuldsaneringsbeslut & det är klart att man oroar sig lite…
Har dock skickat in en omprövning, men inte pga av ovanstående utan för att i samband med byte av tjänst nu i februari, så fick jag ytterligare en lönerevision… Vi får se hur det går. Har mindre än ett år kvar nu…

Ok… jag förstår. Då måste ökningen ha varit över 100tkr brutto? Kan lite förstå att det sticker i ögonen på borgenärerna… men så lätt för oss gäldenärer att förbise/inte tänka på…
Har själv en ökning motsvarande ca 70tkr brutto för 2022 mot mitt ursprungliga skuldsaneringsbeslut & det är klart att man oroar sig lite…
Har dock skickat in en omprövning, men inte pga av ovanstående utan för att i samband med byte av tjänst nu i februari, så fick jag ytterligare en lönerevision… Vi får se hur det går. Har mindre än ett år kvar nu…
Tror de var 98.900 något brutto.
Jodå jag förstår absolut att de sticker i ögonen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp