Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Borgensman - var söka?

Hej,
Som ni kanske har läst, jag är en av många här som sitter i skiten.
Nu öppnas en möjlighet för mig, men jag behöver lite råd.
Min fru och jag tänkte försöka söka skuldsanering hos Svea, jag har en kompis som kommer att ställa upp för mig, som borgenär.
Vi har 1.400.000 kr i skulder, tillsammans, där vi står som medlåntagare till varandra vi har ungefär 700.000kr var .
Fru har 8,9% i betyg på UC och 7 ff, jag har 16% uc med 10 ff senaste 12 månader. Min Svea kan bevilja 450.000kr med en borgenär och det skulle hjälpa oss mycket för att vi skulle kunna samla 8 st olika dyra lån, som kostar oss i dagsläget 14100kr. Min fråga är, vad tror ni, är det bättre försöka ned Svea, eller söka via Lendo, Sambla eller liknande med honom som medlåntagare? Vill gärna att ni tipsar lite och skriver vad ni tycker.

Hej,
Som ni kanske har läst, jag är en av många här som sitter i skiten.
Nu öppnas en möjlighet för mig, men jag behöver lite råd.
Min fru och jag tänkte försöka söka skuldsanering hos Svea, jag har en kompis som kommer att ställa upp för mig, som borgenär.
Vi har 1.400.000 kr i skulder, tillsammans, där vi står som medlåntagare till varandra vi har ungefär 700.000kr var .
Fru har 8,9% i betyg på UC och 7 ff, jag har 16% uc med 10 ff senaste 12 månader. Min Svea kan bevilja 450.000kr med en borgenär och det skulle hjälpa oss mycket för att vi skulle kunna samla 8 st olika dyra lån, som kostar oss i dagsläget 14100kr. Min fråga är, vad tror ni, är det bättre försöka ned Svea, eller söka via Lendo, Sambla eller liknande med honom som medlåntagare? Vill gärna att ni tipsar lite och skriver vad ni tycker.
Jag tänker det är väl bättre att först söka via lendo eller sambla för att kolla om du/ni får några erbjudanden? Dom har väl även Svea där? Tänker då har ju Svea redan er kreditupplysning så då kan man kanske ringa dom och använda skuldsaneringen som sista alternativ? Ringa dom och kolla det.

så hade jag personligen gjort iaf. Men sen vet jag inte om det är det bästa alternativet den frågan passar jag över till någon mer kunnig.

Sen kan du ju fråga din vän vad han tycker, han kanske inte vill att det tas massor uc. Men du får ju liksom fler banker på en uc via lendo/sambla :)

Hej @Dunder , tack för ditt svar! Vi jar försökt via Sambla för en månad sedan, men fick 0 erbjudande. Därför är jag lite mer på att köra med Sve a skuldsaneringen direkt. Men vet ej fan om förutsättningarna ändras ju med honom som medlåntagaren. Det här är ju vår sista chans innan allting går åt helvete.

Hej @Dunder , tack för ditt svar! Vi jar försökt via Sambla för en månad sedan, men fick 0 erbjudande. Därför är jag lite mer på att köra med Sve a skuldsaneringen direkt. Men vet ej fan om förutsättningarna ändras ju med honom som medlåntagaren. Det här är ju vår sista chans innan allting går åt helvete.
Jaha jag förstod inte att ni redan försökt sambla. Ja men då är det nog ba köra på det på Svea direkt tänker jag iaf PERSONLIGEN, men som sagt vänta på fler svar. Finns många kunniga i detta forum. Jag hoppas det löser sig för er. Som sagt detta forum är väldigt bra och mycket kunniga folk. Skönt veta att man inte är ensam om att sitta i skiten. Samtidigt som allt verkar hopplöst läser man här om folk som sitter i värre skulder och endå tagit sig ur! ??

Och ja det ändras nog med honom som borgenär men han kanske inte vill ha en uc på sig via sambla sen en till via Svea? Som sagt prata med han kolla vad han tycker oxå liksom :)
h

@Dunder Tack så mycket för dina fina ord ❤️, jag ska nog vänta på flera svar, ditt svar är ju guldvärt också! Vi har ju kämpat så hårt för att kunna slippa hamna på kf, om det händer, då kan jag bli av med mitt jobb tom , så vi gör precis allt för att kunna lösa det på ett annat sätt.

@Dunder Tack så mycket för dina fina ord ❤️, jag ska nog vänta på flera svar, ditt svar är ju guldvärt också! Vi har ju kämpat så hårt för att kunna slippa hamna på kf, om det händer, då kan jag bli av med mitt jobb tom , så vi gör precis allt för att kunna lösa det på ett annat sätt.
Känns lite som det är sista utvägen då, annars äre ju tyvärr skuldsanering på fogden. Hopppas det löser sig! :)

Hej! Har själv varit i kontakt med svea om skuldfinansiering (ej sanering). De behöver mycket uppgifter och handläggningen kommer att ta några månader. De kommer att begära kontoutdrag där spel inte får förekomma.
Bara så ni är beredda. Vad har ni för inkomst?
Om lånen per person är lägre än 2x årsinkomst (p.p.) finns det även andra aktörer som skulle kunna bevilja lån (Nordax, Collector mm). Tyvärr med högre ränta mén lång betalningstid så månadskostnaderna går ner så ni kan komma ikapp.
Var observant att låneförmedlarnas låneansökningar enbart är automatiserade, dvs det är snabbare att få avslag där, så att gå direkt till Svea eller andra är ett bra steg.
Svea gav mig oxå ett förhandsbesked utan att ta UC. Det gjorde även Nordax men där beror det helt på vilken handläggare man pratar med.
Lycka till!

Min uppfattning är att eran situation där ni vill ta stöd av tredje man inte lämpar sig via låneförmedlare. Ett sätt är att er borgenär själv söker ett lån och sedan gör ni upp ett avtal mellan er och ni betalar lånefakturorna. Om ni inte skulle kunna betala era lån så skulle borgenären ändå tvingas betala till Svea.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp