Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borgensman - var söka?

Medlånetagare är en bra tanke , men samtidigt ska man verkligen försöka undvika det för går något fel så åker hela lånet i knät på den personen som ställt upp ! Har själv lyckats ta två sammingslån med två medlånetagare. Och det är idag dom två lånen jag verkligen ångrar mest utan tvekan !

@Doodles och @Korpen tack för era svar! Jag har pratat med Sve a skuldsaneringen och det kan bli så att vi blir godkända, kommer skick ansökan senast imorgon, hon nämnde att det vi kan stå i kö 3 månader tom, men det är ok för oss. Efter det här, om vi får hjälp, kommer aldrig någonsin ta varken sms eller något annat lån. Vi har ingen spelmissbruk, så därför tror jag att kf skulle aldrig godkänna skuldsaneringen, men som sagt finns risken att jag blir av med jobbet om arbetsgivaren får ta reda på det. Verkligen sista utväg för oss. Från 14100kr på de lånen vi betalar nu, vi kanske kan komma till 4-5k i månaden, om Sveaaa hjälper oss.

@Doodles och @Korpen tack för era svar! Jag har pratat med Sve a skuldsaneringen och det kan bli så att vi blir godkända, kommer skick ansökan senast imorgon, hon nämnde att det vi kan stå i kö 3 månader tom, men det är ok för oss. Efter det här, om vi får hjälp, kommer aldrig någonsin ta varken sms eller något annat lån. Vi har ingen spelmissbruk, så därför tror jag att kf skulle aldrig godkänna skuldsaneringen, men som sagt finns risken att jag blir av med jobbet om arbetsgivaren får ta reda på det. Verkligen sista utväg för oss. Från 14100kr på de lånen vi betalar nu, vi kanske kan komma till 4-5k i månaden, om Sveaaa hjälper oss.
Jag tror det är störrre chans med skuldsanering hos kronofogden om man inte har spelmissbruk men vet inte? Hmm?

Jag tror det är störrre chans med skuldsanering hos kronofogden om man inte har spelmissbruk men vet inte? Hmm?
Som jag hae läst på skatteverket, en kvinna fick avslag pga hennes skulder var kopplad till överkonsumtion. Därför blev jag lite tveksam om kf skulle godkänna oss.

Som jag hae läst på skatteverket, en kvinna fick avslag pga hennes skulder var kopplad till överkonsumtion. Därför blev jag lite tveksam om kf skulle godkänna oss.

jaha det visste jag inte, trodde dom neka däremot för man hade spel skulder men kanske hade fel.

Skulle tro det är lättare att bli nekad skuldsanering om man hatt spelproblem än man handlat för mycket på kredit

Jag ändrar rubrik och allt, det är en borgensman ni ska ha. Svea är den tilltänkta borgenären

Att ha borgensman eller medlåntagare skiljer inte så mycket, betalar man inte åker den andre på stt betala rubbet oavsett.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp