Hej. Jag är helt ny här och har aldrig skrivit något inlägg tidigare men jag behöver lite input nu. Jag och min man bor i en bostadsrätt och planerar att köpa hus. Eftersom vi har en del blancolån så har planen varit att sälja lägenheten, ”nolla oss” och därefter ansöka om bolån. Har lyckats få tag i en hyresrätt som vi tänker bo i under tiden så vi slipper stressa. Vi har nu sålt lägenheten och kommer om ett par månader få de pengar vi behöver till kontantinsats och för att betala av våra blancolån. MEN nu har vi förstås hittat ett perfekt hus, jag är livrädd att att ansöka om lån innan vi betalat av våra andra lån. Vill försöka göra detta med så bra förutsättningar som möjligt. Men OM vi skulle våga ansöka nu så är detta våra förutsättningar:
Lön: 39k plus 55 k
Lån 350 blanco (som alltså kommmer att betalas av direkt
Inga ff
Inga anmärkningar
Mitt kreditbetyg är 1.0 (hade 0,5 tills förra månaden då jag avslutade ett kreditkort☹️)
Min mans kreditbetyg vet vi inte men troligen under 0,5
vi bor i huvudstaden så behöver låna mellan 5-6 miljoner. Vi har handpenning på 2,5 miljoner (efter att vi betalt av alla lån)
Ska vi våga söka innnan vi ”nollat” oss?
Lön: 39k plus 55 k
Lån 350 blanco (som alltså kommmer att betalas av direkt
Inga ff
Inga anmärkningar
Mitt kreditbetyg är 1.0 (hade 0,5 tills förra månaden då jag avslutade ett kreditkort☹️)
Min mans kreditbetyg vet vi inte men troligen under 0,5
vi bor i huvudstaden så behöver låna mellan 5-6 miljoner. Vi har handpenning på 2,5 miljoner (efter att vi betalt av alla lån)
Ska vi våga söka innnan vi ”nollat” oss?