Bolån när bara en make står på lånet – erfarenheter och tips?

Det bästa hade ju varit att vänta ut anmärkningen för att få till en stark grund ekonomi enligt bankens beräkningar
Man kan inleda dialog med banken redan nu. Berätta vilka förutsättningar man har idag och be om deras råd på hur man ska göra.
Banker är ofta inte farliga :)

Man kan inleda dialog med banken redan nu. Berätta vilka förutsättningar man har idag och be om deras råd på hur man ska göra.
Banker är ofta inte farliga :)
Är det någon på forumet som har det upplägget idag där man är gift men bara den ena står på lånet?

Har ni haft möte med banken angående det ännu? Ni kanske kan få det beviljat ändå då ni inte har andra lån.

Är det någon på forumet som har det upplägget idag där man är gift men bara den ena står på lånet?

Har ni haft möte med banken angående det ännu? Ni kanske kan få det beviljat ändå då ni inte har andra lån.
Jag står ensam på bolånet ( och förstås ensam som ägare). Jag har bolånet hos SBAB och de räknade med att min inkomst skulle försörja hela familjen (2 vuxna och ett barn) och beviljade ett bolånelöfte på upp till 2,5 miljoner baserat på min inkomst (som då låg på ca 800000/år) och min kontantinsats. Detta var för 4,5 år sedan när räntan var låg. Så det är ju många faktorer som spelar in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp