Bolån akut behov av tips

Bolån akut

• Bluesteps

Röster: 2 50.0%
  • Marginal bank

Röster: 2 50.0%

• Totalt antal röstare
    4
Det går inte att dela upp bolån mellan flera banker, eftersom säkerheten (bostaden) endast kan användas en gång. Byter du bank för bolån tar de över hela lånet.

Med en fastighet är det inte riktigt så, man kan belåna olika pantbrev i olika banker, det är inte så vanligt men händer absolut.
Sen kan jag tänka mig att problem kan uppstå när man vill flytta delar av lån från bluestep. Swedbank eller vilka det är vill säkert ha pantbrev med bästa rätt och det pantbrevet vill nog inte bluestep släppa

Med en fastighet är det inte riktigt så, man kan belåna olika pantbrev i olika banker, det är inte så vanligt men händer absolut.
Sen kan jag tänka mig att problem kan uppstå när man vill flytta delar av lån från bluestep. Swedbank eller vilka det är vill säkert ha pantbrev med bästa rätt och det pantbrevet vill nog inte bluestep släppa
Ingen som vet.. Är det nån här på forumet som har bolån hos bluesteps eller marginal bank? Hur mycket ränta ligger de på.. Väntar just på SEB. Handelsbanken och Skandia bank de bankerna har mellan 2-4 veckor handlingstid. ....

Marginal bank ringde och jag frågade vad för ränta.. Då sa hon i telefonen att ränta på lägg 1år 1.5% 2år 1% 3år 0.5% premiär ränta 5.5%
Mycket men inte så blodigt om man ska bara hålla ut 1år

Marginal bank ringde och jag frågade vad för ränta.. Då sa hon i telefonen att ränta på lägg 1år 1.5% 2år 1% 3år 0.5% premiär ränta 5.5%
Mycket men inte så blodigt om man ska bara hålla ut 1år
Vad blir årsräntan om du ska ha lånet i ett år?

Preminär ränta kommer att ligga på vid 6%
SEB ringde och gjorde kalkyl som enligt de måste man klara av ränta minst 7% procent ...vilken fall vi inte klarade av.. Hur fattar.. Vi röker ej.snusa ej.inga dyra lån eller abonnemang mm. Snitta 34.000:- annars årsinkomst 389000:- frugan 17000:- huset 2850000:- 15% är är betalt Sen kollade upp att jag hade 2st Nordea kort kreditkort som jag inte visste om. Nu ska det vara avslutat.. Hoppas det se bättre ut nu......

SEB ringde och gjorde kalkyl som enligt de måste man klara av ränta minst 7% procent ...vilken fall vi inte klarade av.. Hur fattar.. Vi röker ej.snusa ej.inga dyra lån eller abonnemang mm. Snitta 34.000:- annars årsinkomst 389000:- frugan 17000:- huset 2850000:- 15% är är betalt Sen kollade upp att jag hade 2st Nordea kort kreditkort som jag inte visste om.silver och guld kortet på nästan 90.000:-?? Sjukt Nu ska det vara avslutat.. Hoppas det se bättre ut nu......

Vi hade marginalen ett år pga en anmärkning på 300 kr. De var ju ingen rolig ränta, men de fungerade och jag personligen tycker dom är guld värda som bankmänniskor. Hur bra som helst att ha att göra med medan bluestep är väldigt stela tycker jag. Dessutom måste man väl betala för att bluestep ska komma ut och värdera tror jag? Vi valde iaf marginalen, var nog ganska likvärdiga räntor men skulle ta dom ännu en gång utan tvekan :)

Har marginalens omstartslån nu i snart 3 år som togs på farsans hus. Riktigt bra att ha att göra med. Dem löste alla skulder hos kronofogden med det lånet på 260 000kr.

8 % ränta, men när anmärkningarna försvinner nu i sommar så ska dem höra av sig och jag kan ta lånet som blanco eller fortsätta ha det som bolån. Såklart kommer räntan att vara bättre också.

Edit: eftersom huset var knappt belånat så gick dem på taxeringsvärdet bara. Smidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp