Bolån akut behov av tips

Bolån akut

• Bluesteps

Röster: 2 50.0%
  • Marginal bank

Röster: 2 50.0%

• Totalt antal röstare
    4
Prata med din bank, vi har gjort en sån variant fast vi bakade inte in blancolån men vi fick låna upp till vad vi hade i lånelöfte (efter huskostnaden) och använda det till renovering, men den summan betalades ut som ett blancolån och bakades in i bolånet när vi var klara, banken fick ju dock hoppas på att vi gjorde det vi hade kommit överens om.. sen hade vi iofs en rejäl summa att lägga in själva.. men å andra sidan pratar vi lite högre belopp än de summorna du skriver om så absolut är det inte omöjligt.. men banken vill att du har 15 % handpenning såklart. Kanske lite svårt att förstå min text men säg till om du inte hänger med :)

Jo, men har man haft svårt att få blancolån till bra räntor så känns det nog kört med bolån. Dom är väl ännu hårdare än lånegivare?

Min uc förstörs väl ordentligt?

Jag är väldigt okunnig med bolån.

Men om bostaden kostar 595 000 kr. Ska man då skriva i de beloppet eller ta högre som gäller för ett lånelöfte?

15 % handpenning har jag men en del blancolån

Ja dom är hårdare men vad jag har läst så har du ändå börjat spara och sånt gillar ju banken, du har även en stadig månadslön.

Nu vet jag inte om du bor i en dyr stad men om du tex hittar ett renoveringsobjekt/objekt med många förbättringspunkter som du vill köpa så kan du ju faktiskt gå till din bank och förklara vad du har tänkt att fixa på lgh och hur mycket det kommer stiga i värde efter den renoveringen.. vi gjorde så och vår bankman vi hade kontakt med blev väldigt övertygad och hjälpsam till vårt projekt. Obs ansök absolut inte bolån över nätet, gå till ditt lokala kontor.. alltid värt att testa... får du möjlighet till att låna mer så bakar du in dina skulder o kör renoveringen pö om pö istället..

Nej du går till din bank och säger, hur mycket kan jag få i bolån totalt, rada upp lån (inte synliga såklart men du förstår du ju) sparande, inkomst, pensionssparande osv. Du får mer i lånelöfte om du går dit än om du gör över nätet.

Vi gjorde över nätet först, då blev det pannkaka och sen bokade vi möte med lokala kontoret där vi fick låna mkt mer..

Min uc förstörs väl ordentligt?

Jag är väldigt okunnig med bolån.

Men om bostaden kostar 595 000 kr. Ska man då skriva i de beloppet eller ta högre som gäller för ett lånelöfte?

15 % handpenning har jag men en del blancolån
Du kan skriva till mig privat annars så kan jag förklara mer, vill inte skriva ut vart jag bor här

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp